Det ser ju jättebra ut!

Små barn, liten hall = små bekymmer :)

PS
Köp ett par handtag eller knoppar också ;)

PS 2
Har likadana taklampor.
Enkelt, snyggt och praktiskt!

Redigerat:
jackt skrev:
Sopnedkastet-locket, går det till källaren? Vart hittar man ett sådant?
Jag har ett flertal i olika skick, allt från nya till rejält slitna.

Rivit gammal filtmatta i trappan och skrapat bort allt lim retligt nog hade jag två steg kvar när det var dags att äta kvällsmat. Nu vet jag inte om jag orkar gå på det igen idag.

Trappa med avrivna filtmattor och limrester, två steg ännu ej skrapade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
-RB- och 6 till
  • Laddar…
Blev inte klar innan lunch pga sovmorgon, men strax efter. Bortsett från att mönstret inte möttes bra i sista hörnet (gjorde misstaget att inte loda småbitarna ovanför fönstret vilket gjorde att den drev lite nedåt) så är jag väldigt nöjd med resultatet!

Renoverat rum med nytt tapetmönster, fönster, radiator och trägolv utan möbler.
Skapa konto

Jag kan bjuda på en förebild från mäklaren också:

Rum med säng och randig tapet, trägolv, och omonterad fönsterbräda vid fönstret.
Skapa konto

Nu återstår det bara att montera tillbaka fönsterbrädan, sätta dit vägguttagen och såpa golvet!

Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 8 till
  • Laddar…
scim skrev:
Blev inte klar innan lunch pga sovmorgon, men strax efter. Bortsett från att mönstret inte möttes bra i sista hörnet (gjorde misstaget att inte loda småbitarna ovanför fönstret vilket gjorde att den drev lite nedåt) så är jag väldigt nöjd med resultatet!

[bild]

Jag kan bjuda på en förebild från mäklaren också:

[bild]

Nu återstår det bara att montera tillbaka fönsterbrädan, sätta dit vägguttagen och såpa golvet!
Snygg golvlister!

• Gilla
scim
  • Laddar…
Nu är det länge sen jag gjorde något med husen men idag så har jag faktiskt bytt ett gäng köksluckor, lådfronterna visade sig dock behöva lite omsorg med fräsen för att passa. Den äldsta varianten av IKEA Faktum har ett spår i lådfronten för bottenskivan i lådorna.... Så nu ska jag bara hitta en 4mm notfräs :)

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Första helgen utan barn sen tvåan kom i mars 2015. Efter att vi kom hem från vår 2-nätters slottsvistelse, passade jag på att innan telningarna återbärgades
- städa ur fyra skåp
- sätta upp hyllor däri och lassa tillbaka det som skulle ligga där
- montera två rullbackar i en garderob
- installera ett eluttag
- förborra för gångjärn med grytinfästning

Omg vad man får gjort utan barn.

• Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
jonmo skrev:
...
Omg vad man får gjort utan barn.
Och vad ni saknar dem :)

• Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag kopplat in den nya torktumlaren 👍

M
Börjat rensa ur kakelugnen inför årets omputsning. Förhoppningsvis kan jag få till det lite bättre i år så att det till och med håller i två säsonger :)

Igår blev det en svängom med smalskyffeln, 25m och 60cm djupt, det gäller att ha en bra motivering, typ fiber.

Inuti en tom kakelugn med öppen lucka som visar slitna tegelstenar före omputsning.
Skapa konto

Grävd dike i en trädgård för att lägga ner fiberkabel, med spadtagen synliga i gräset.
Skapa konto

• Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Såpskurat golvet tre varv, under och dagen efter:

Golvet i ett rum efter att ha blivit såpskurat, visande träplankor och en ljustonad vägg.
Skapa konto

Trägolv i ett rum efter tre omgångar av såpskurning, med synlig vägg och element.
Skapa konto

• Gilla
Ramnemark och 6 till
  • Laddar…
Ouff, det måste jag göra på övervåningen med :) Vad körde du för blandning?

stefancrs skrev:
Ouff, det måste jag göra på övervåningen med :) Vad körde du för blandning?
Jag antar att du frågar mig? Jag började med att blötlägga golvet med kallt vatten. Sedan använde jag västerbottenssåpa i fast form som jag klickade på skurborsten. Sedan doppade jag den i kallt vatten mellan borstningarna. När det inte löddrade så mkt klickade jag på lite till. Det gick nog drygt en dl såpa för två varv. Sista varvet löste jag upp 3 msk i varmt vatten och fyllde sedan upp till 5-6 liter (kallt vatten) och skurade som vanligt. Mellan varven svabbade jag rent med kallt vatten och torkade.

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
scim skrev:
Jag antar att du frågar mig? Jag började med att blötlägga golvet med kallt vatten. Sedan använde jag västerbottenssåpa i fast form som jag klickade på skurborsten. Sedan doppade jag den i kallt vatten mellan borstningarna. När det inte löddrade så mkt klickade jag på lite till. Det gick nog drygt en dl såpa för två varv. Sista varvet löste jag upp 3 msk i varmt vatten och fyllde sedan upp till 5-6 liter (kallt vatten) och skurade som vanligt. Mellan varven svabbade jag rent med kallt vatten och torkade.
Ah, tack tack!

Hittat en slang och dragit över nätverkskabeln till uthusen, gick förvånadsvärt smidigt..
Förutom att babe sprang in i en järnbalk i källaren.. (som han hävdar att jag såklart sänkt.. dagen till ära ;) )

..men en frusen falukorv, sprit och plåster.. så överlever han ett tag till :)

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.