4 407 002 läst · 32 227 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Det ser ju jättebra ut!
Små barn, liten hall = små bekymmer
PS
Köp ett par handtag eller knoppar också
PS 2
Har likadana taklampor.
Enkelt, snyggt och praktiskt!
Små barn, liten hall = små bekymmer
PS
Köp ett par handtag eller knoppar också
PS 2
Har likadana taklampor.
Enkelt, snyggt och praktiskt!
Redigerat:
Blev inte klar innan lunch pga sovmorgon, men strax efter. Bortsett från att mönstret inte möttes bra i sista hörnet (gjorde misstaget att inte loda småbitarna ovanför fönstret vilket gjorde att den drev lite nedåt) så är jag väldigt nöjd med resultatet!
Jag kan bjuda på en förebild från mäklaren också:
Nu återstår det bara att montera tillbaka fönsterbrädan, sätta dit vägguttagen och såpa golvet!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Nu återstår det bara att montera tillbaka fönsterbrädan, sätta dit vägguttagen och såpa golvet!
Redigerat:
Snygg golvlister!scim skrev:Blev inte klar innan lunch pga sovmorgon, men strax efter. Bortsett från att mönstret inte möttes bra i sista hörnet (gjorde misstaget att inte loda småbitarna ovanför fönstret vilket gjorde att den drev lite nedåt) så är jag väldigt nöjd med resultatet!
[bild]
[bild]
Nu är det länge sen jag gjorde något med husen men idag så har jag faktiskt bytt ett gäng köksluckor, lådfronterna visade sig dock behöva lite omsorg med fräsen för att passa. Den äldsta varianten av IKEA Faktum har ett spår i lådfronten för bottenskivan i lådorna.... Så nu ska jag bara hitta en 4mm notfräs
Första helgen utan barn sen tvåan kom i mars 2015. Efter att vi kom hem från vår 2-nätters slottsvistelse, passade jag på att innan telningarna återbärgades
- städa ur fyra skåp
- sätta upp hyllor däri och lassa tillbaka det som skulle ligga där
- montera två rullbackar i en garderob
- installera ett eluttag
- förborra för gångjärn med grytinfästning
Omg vad man får gjort utan barn.
- städa ur fyra skåp
- sätta upp hyllor däri och lassa tillbaka det som skulle ligga där
- montera två rullbackar i en garderob
- installera ett eluttag
- förborra för gångjärn med grytinfästning
Omg vad man får gjort utan barn.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Börjat rensa ur kakelugnen inför årets omputsning. Förhoppningsvis kan jag få till det lite bättre i år så att det till och med håller i två säsonger
Igår blev det en svängom med smalskyffeln, 25m och 60cm djupt, det gäller att ha en bra motivering, typ fiber.
Igår blev det en svängom med smalskyffeln, 25m och 60cm djupt, det gäller att ha en bra motivering, typ fiber.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag antar att du frågar mig? Jag började med att blötlägga golvet med kallt vatten. Sedan använde jag västerbottenssåpa i fast form som jag klickade på skurborsten. Sedan doppade jag den i kallt vatten mellan borstningarna. När det inte löddrade så mkt klickade jag på lite till. Det gick nog drygt en dl såpa för två varv. Sista varvet löste jag upp 3 msk i varmt vatten och fyllde sedan upp till 5-6 liter (kallt vatten) och skurade som vanligt. Mellan varven svabbade jag rent med kallt vatten och torkade.stefancrs skrev:
Ah, tack tack!scim skrev:Jag antar att du frågar mig? Jag började med att blötlägga golvet med kallt vatten. Sedan använde jag västerbottenssåpa i fast form som jag klickade på skurborsten. Sedan doppade jag den i kallt vatten mellan borstningarna. När det inte löddrade så mkt klickade jag på lite till. Det gick nog drygt en dl såpa för två varv. Sista varvet löste jag upp 3 msk i varmt vatten och fyllde sedan upp till 5-6 liter (kallt vatten) och skurade som vanligt. Mellan varven svabbade jag rent med kallt vatten och torkade.
Hittat en slang och dragit över nätverkskabeln till uthusen, gick förvånadsvärt smidigt..
Förutom att babe sprang in i en järnbalk i källaren.. (som han hävdar att jag såklart sänkt.. dagen till ära )
..men en frusen falukorv, sprit och plåster.. så överlever han ett tag till
Förutom att babe sprang in i en järnbalk i källaren.. (som han hävdar att jag såklart sänkt.. dagen till ära )
..men en frusen falukorv, sprit och plåster.. så överlever han ett tag till