stefancrs skrev:
Ah, tack tack!
Ingen orsak. När jag såpade golvet på ovanvåningen så använde jag Herdins Golvsåpa (köpt på Byggmax) och följde bara instruktionerna på dunken. Det blev bra det också.
 
scim skrev:
Ingen orsak. När jag såpade golvet på ovanvåningen så använde jag Herdins Golvsåpa (köpt på Byggmax) och följde bara instruktionerna på dunken. Det blev bra det också.
Ja jag har innan kört med Linoljesåpa så kommer nog fortsätta med det.
 
  • Gilla
scim
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Gjort och gjort..
Lyfte idag luren och ringde Telia och beställde ADSL30, kör Tele2 4G men det går inte längre 100Gb räcker inte och 200Gb blir för dyrt.

Hoppas Telias ADSL fungerar bättre än vad Tele2 gjorde då vi hoppade på 4G.

Plattor, Netflix, Spotify mm har gjort så potten var förbrukad den 20:e den här månaden.

Har även börjat projektera en ny matning till tvättstugan, så att fruns käraste maskiner (tvätt och tork) kan köras samtidigt. ;)
Sådär, igår när jag kom efter jobbet såg jag att Teliamodemet lyste annorlunda än vad det tidigare gjort.

Så nu har vi "heltids-internet" som 6åringen säger :)

No limit, lets go crazy! :wow:
 
  • Gilla
Skooda och 3 till
  • Laddar…
Heltidsinternet :p
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Heltidsinternet :p
Mmmm det är grejer det.. :)

Men visst har tiden med 4G satt sina spår, sambon frågade för en stund sen, ja men vi kan väl inte kolla hur mycket på Netflix som helst.. nån gräns finns de väl?!

Netflix och barnens plattor har stor del i att 100Gb inte gick längre..


Lite sjukt eg, som att säga till nån: -Andas inte så mycket, luften ska räcka hela månaden!!
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Luft och internet, dom två nödvändiga sakerna för människans överlevnad :D (y)
 
  • Gilla
ghoti och 5 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Mmmm det är grejer det.. :)

Men visst har tiden med 4G satt sina spår, sambon frågade för en stund sen, ja men vi kan väl inte kolla hur mycket på Netflix som helst.. nån gräns finns de väl?!

Netflix och barnens plattor har stor del i att 100Gb inte gick längre..


Lite sjukt eg, som att säga till nån: -Andas inte så mycket, luften ska räcka hela månaden!!
Ja det där är något som min svärfar har fått erfara som tackade nej till fiber och gick från uselt ADSL till kanske än mer uselt 4G samtidigt som de började få upp ögonen för streaming... Två pensionärer i hushållet och surfen tar alltid slut...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Mmmm det är grejer det.. :)

Men visst har tiden med 4G satt sina spår, sambon frågade för en stund sen, ja men vi kan väl inte kolla hur mycket på Netflix som helst.. nån gräns finns de väl?!

Netflix och barnens plattor har stor del i att 100Gb inte gick längre..


Lite sjukt eg, som att säga till nån: -Andas inte så mycket, luften ska räcka hela månaden!!
Slutade man inte räkna mängd ihop med att 56k modem försvann? Jag har haft bredband ända sedan det blev tillgängligt :)
 
Limmat dit smygen runt altandörren som väntat i 1,5 år :)

Altandörr med ny monterad smyg i halvbelysning, med stege och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Snigla skrev:
..men en frusen falukorv, sprit och plåster.. så överlever han ett tag till :)
Blir bra det, några droppar sprit på en bomullstuss att badda med, sen resten till magen. :D
 
Mikael_L skrev:
Blir bra det, några droppar sprit på en bomullstuss att badda med, sen resten till magen. :D
Kittlar dössskönt på magen, med bomull, men jag förstår inte varför, provade nyss,tanten gapade förskräckt, hon hade inte sett så mycket vitt hår, så långt ner tidigare.. inget att rekommendera med bomull på magen. Eller menade du att man ska äta det?;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Haha ... ;)
 
Ramnemark skrev:
Slutade man inte räkna mängd ihop med att 56k modem försvann? Jag har haft bredband ända sedan det blev tillgängligt :)
Ja det fanns väl i stort sett när du föddes ;)

Från 56K till ADSL, till ADSL, till 100Mbit BBB, till 8Mbit ADSL (som krånglade vartannat år) till 4G (som funkat förbannat bra förutom taket nu då..) till 30Mbit ADSL... känns som fiber igen, nästan. :)

Men fiberhoppet lever än.
 
Jag monterade vägguttagen och sambon möblerade och julpyntade matsalen igår.

Matsal julpyntad med röda gardiner, tända ljus och svart duk på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
varmkorv och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L och Pagno : haha..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.