4 406 976 läst · 32 227 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Schweppes Tonic (med tillbehör i annat rum?) och Norrland - en tvättstuga i min smak.slacker skrev:Asså, sååå sjuuuukt snyggt! Mattsvart bänkskiva som matchar golvet (till 53% då). Helt otroligt! Ibland, ibland... alla ni hemmafixare vet vad jag menar! 😂
Stommar, luckor och bänkskiva från Electrolux Home/Sentens. Ben från Theofils. Uttagen är Eljo Renova, allt kakel/klinker från Hornbach.
Täcksidor och passbitar får komma efter taksänkningen. Ho samt blandare är beställda så det kommer senare...
Damsugit hela övervåningen, torkat alla ytor med microfiberduk, burit upp en massa onödigt på vinden skall sätta mig snart och träna matte med ena "lillkillen" som är ganska stor.
Allt detta som jag utfört måste vara konsekvensen som mitt uttalande på morgonens aktivitet i köket.
Hej/godmorgon älskling, bakar du igen? (otroligt dum fråga om jag redan ser att hon har en bulldeg på bordet)
- Mmmmmmm, jag tycker det är avkopplande att knåda en deg! Redan där borde jag ha backat.
Det otroligt intelligenta konstaterandet från mig blev:
- Jag gillar också att knåda en deg, sa jag och "gosade" lite med vissa mjukdelar, det skulle jag inte ha gjort!
Snart skall jag börja städa nedervåningen!
Jaja, vissa lär sig aldrig!
Allt detta som jag utfört måste vara konsekvensen som mitt uttalande på morgonens aktivitet i köket.
Hej/godmorgon älskling, bakar du igen? (otroligt dum fråga om jag redan ser att hon har en bulldeg på bordet)
- Mmmmmmm, jag tycker det är avkopplande att knåda en deg! Redan där borde jag ha backat.
Det otroligt intelligenta konstaterandet från mig blev:
- Jag gillar också att knåda en deg, sa jag och "gosade" lite med vissa mjukdelar, det skulle jag inte ha gjort!
Snart skall jag börja städa nedervåningen!
Jaja, vissa lär sig aldrig!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Även jag har städat, eller putsat fönstren för att vara mer exakt. Behövde dock kurera en st baksmälla fram till kl 15 först och sen blev det bråttom innan det blev för mörkt : D
Inatt måste jag slått nytt sovrekord. Det var skönt . Efter det bar jag upp och slängde ut den gamla torktumlaren. Sen sågade jag till lite passbitar till mina fönstersmygar och målade dem. Nu på kvällen har jag suttit jag planerat nästa vinters vardagsrum-trapp-hall renovering. Det gälller att vara ute i tid så kan man göra klipp på det som ska köpas
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Haha nej, då! Var sak har sin plats. Dock tog golvspånet rätt mycket plats men dom la jag i ett annat förråd. Tack gode Gud för 100kvm uthus
Extremt härlig känsla att ha det rent och prydligt.
Extremt härlig känsla att ha det rent och prydligt.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Attans vad ni jobbar på på helgen!
Här har det inte gjorts många knop (som vanligt ).
Men en julgran har införskaffats (gillar att hjälpa markägarna i trakten att gallra i planteringarna ),
och så har det snickrats och monterats en liten "tavla" med ett gammalt Jobs-tryck från Dalom.
Motivet är alltså en Kurbits
Det blev hyfsat bra, tack vare den åtta år gamla Bosch PCM 8 S sågen
Men en julgran har införskaffats (gillar att hjälpa markägarna i trakten att gallra i planteringarna ),
och så har det snickrats och monterats en liten "tavla" med ett gammalt Jobs-tryck från Dalom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns hopp för resten av den svenska befolkningen, funderar på om du snart inte samlat på dig poäng för att bli ambassadör för det bästa landskapet..KnockOnWood skrev:Attans vad ni jobbar på på helgen!
[bild]
Ha en god fortsättning på december.
Mvh P-A
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Önskar dig detsamma Pagno!Pagno skrev:
Ställer gärna upp som ambassadör i Laholm för Dalarna.
Vi har ju en egen "slalombacke" i Vallåsen, Sveriges sydligaste.
Men det var faktiskt på Granberget utanför Leksand jag lärde mig åka utförs på riktigt.
Så fort barna var nattade drog jag iväg dit på kvällsåkning.
Tre minuter upp och 30 sekunder ner, det blev rätt många åk på en kväll