Bytt däck på släpvagnen. Tyckte det började bli dags nu...
Snötäckt släpvagnsdäck och hjulhus med synligt märke Caravan i vintermiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen har jag gått bärsärkagång på gjutjärnsrören i badrummet. Toaletten har endast sporadiskt (1 ggr/mån) använts de sista 20 åren. Hellre slå sönder än såga gjutjärn i alla fall :)
Gamla skadade gjutjärnsrör delvis sönderbrutna, ligger på ett trägolv.
Skapa konto

Chrissofsweden skrev:
Bytt däck på släpvagnen. Tyckte det började bli dags nu...
[media]
Visst är det skönt med lätta släp? När man bara behöver en träkubb för att hålla upp släpet när man byter däck.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ställt undan och städat inför att elektrikern kommer imorgon. Äntligen!

Bytt vägguttag i hallen på övervåningen med förhoppning att jag slipper sparka sönder mina tår mot dammsugare och annat hårt som av någon anledning finns där när jag stapplar upp sent i mörkret. Tror att detta lilla ljus stör mindre än min diskution med dammsugaren ...

Nyinstallerat vägguttag med orienteringsljus i en mörk hall som ger ett svagt sken på golvet.
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
TeroM skrev:
Bytt vägguttag i hallen på övervåningen med förhoppning att jag slipper sparka sönder mina tår mot dammsugare och annat hårt som av någon anledning finns där när jag stapplar upp sent i mörkret. Tror att detta lilla ljus stör mindre än min diskution med dammsugaren ...

[bild]
Finns annan lösning.

Person som står i tofflor med inbyggda LED-lampor på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 11 till
  • Laddar…
scim skrev:
Provplacerat skåpet som vi hållit på att renovera sedan vi köpte huset för snart fyra år sedan. Skåpet har stått i svärföräldrarnas lada åtminstone sedan 50-talet och troligtvis mest använts som bostad för mössen. Av någon anledning ville sambon prompt ha det. Med facit i hand hade det troligtvis gått snabbare att bygga ett nytt...nåväl, nu är det nästan klart.

[bild]
Åhhhh vackert skåp :wow: skit i facit! Du får höra av dig om hon ändrar sig och vill bli av med det.. (y) .. (Du får la bygga ett till nån annan vrå.. förvaring behövs alltid! )

• Gilla
scim
  • Laddar…
Snigla skrev:
Åhhhh vackert skåp :wow: skit i facit! Du får höra av dig om hon ändrar sig och vill bli av med det.. (y) .. (Du får la bygga ett till nån annan vrå.. förvaring behövs alltid! )
Det ser väl hyfsat ut, det var blågrått tidigare och det saknades flera delar, bland annat krönet uppe till vänster och alla detaljer på övre dörrarna (har inte monterat tillbaka dessa på de nedre ännu). Vi har låtit en finsnickare återskapa dessa utifrån de gamla. Det som återstår nu är oljning av dörrar samt leta åt lite vettiga beslag, för de saknas också...

Ska se om jag kan gräva fram en förebild där skåpet stod och skämdes i ladan.

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
scim skrev:
Det ser väl hyfsat ut, det var blågrått tidigare och det saknades flera delar, bland annat krönet uppe till vänster och alla detaljer på övre dörrarna (har inte monterat tillbaka dessa på de nedre ännu). Vi har låtit en finsnickare återskapa dessa utifrån de gamla. Det som återstår nu är oljning av dörrar samt leta åt lite vettiga beslag, för de saknas också...

Ska se om jag kan gräva fram en förebild där skåpet stod och skämdes i ladan.
Måste dock påpeka att det ser för j...gt ut att ha det inskjutet i hörnet. Lika mycket vägg på vardera sidan, tack. :)

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Måste dock påpeka att det ser för j...gt ut att ha det inskjutet i hörnet. Lika mycket vägg på vardera sidan, tack. :)
Min syster skrev precis exakt samma på whatsapp, problemet är att den för mycket i vägen då. Vi ska dock prova att flytta den till motsatta väggen istället.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Inte idag men väl i helgen har det installerats glaskassetter för glatta livet. Sjukt nöjd med att fått ett lite tätare hus.

Nyligen installerade glaskassetter i en träregelkonstruktion på en byggarbetsplats.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
Utlovad förebild:

Rörigt arbetsbänk i verkstad med diverse verktyg och material före renovering.
Skapa konto

• Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ska du ställa tillbaka alla grejor sen? :D

• Gilla
scim
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Ska du ställa tillbaka alla grejor sen? :D
Hehe, anledningen till att bilden är så dålig är att det var så mycket bråte i rummet så man knappt kom in. Ifjol rämnade dessutom hyllorna längs väggen så den lilla ordning som fanns raserades, bokstavligt talat. I sommar började jag och sambon röja upp i oredan och då tvingade vi svärfarsan att slänga minst hälften av skiten. Det blev många tårfyllda farväl till gamla hydraulslangar, järnrörskopplingar, bildäck och gud vet vad 😂

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Min ISP bestämde sig för att ändra hur man fick skicka utgående mail så ikväll har jag fått installera upp en raspberry pi för att tunnla trafiken ut till min e-post->SMS-gateway för diverse larmfunktioner. En massa meck - jag är för gammal för sånt här :D

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Min ISP bestämde sig för att ändra hur man fick skicka utgående mail så ikväll har jag fått installera upp en raspberry pi för att tunnla trafiken ut till min e-post->SMS-gateway för diverse larmfunktioner. En massa meck - jag är för gammal för sånt här :D
Ju äldre man blir desto viktigare är det att hålla hjärnan o synapserna i trim hehe.. perfekt med sådant meck ibland när man tröttnat på korsord..... :rolleyes: :D

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.