4 407 760 läst · 32 231 svar
4408k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag är oxå inne på det vita, fast det är lite trist.. hm.. men ska kolla lite mot andra färger i köket oxå.. tror att svart (även om jag gillar svart!) blir för "blaffigt" uppe på väggen.Marcussjogren skrev:Det låter som att vitt är det som kommer passa bäst, även om det är tråkigast
Svårt att få någon annan färg som gör sig bra med svart bänkskiva och svart smide. Men något ljust grått eller någon annan färg som redan finns i rummet kanske funkar?
Jag gillar ju när man bryter med färgsatta hyllor och detaljer
Gärna de lite mer klassiska färgerna som är blandade med lite vitt, men vet inte vad dem kallas. Säg typ mörkgrön men med en klar inblandning av vitt. Det blir ju inte ljusgrönt, utan mer en ljusgrågrön färg då
Försöker montera en handdukshängare i tvättstugan utan att borra i kaklet!
Måtta in fästena. De fästs temporärt med dubbelhäftande tejp. Naturligtvis behövdes det köpas in en linjelaser för uppdraget
Det var säkrast att läsa instruktionen först när man inte sätter med skruv.
En del kladd men inte fullt så illa som befarat. Nu måste vi dock vänta 12h innan själva stången kan monteras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Måtta in fästena. De fästs temporärt med dubbelhäftande tejp. Naturligtvis behövdes det köpas in en linjelaser för uppdraget
Logga in
Skapa konto
Det var säkrast att läsa instruktionen först när man inte sätter med skruv.
Logga in
Skapa konto
En del kladd men inte fullt så illa som befarat. Nu måste vi dock vänta 12h innan själva stången kan monteras.
Har en sådan i vårt trähus, har även separat accesspunkt i andra ändan av just. Så, sätt ut ett par rena accesspunkter för wi-fi ...Snigla skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Nej, inte direkt.Snigla skrev:
Men har efter många års tragglande med Netgear nu en router/AP av märket ASUS.
Fungerar mycket smidigt och bra, och behöver inte startas om varje vecka som Netgearen behövde.
Och jag som trodde att ASUS var värsta lågprismärket
Tror det var något fel med Netgear's garbage collection, för efter några dagar funkade den bara inte utan omstart.
Men det kan ju vara olika på olika modeller...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 411 inlägg
Köpt gran, upptäckte att vi hade en liten granodling 200m bort.
Så nära närproducerat man kan komma utan att odla det själv.
Konstaterat att jag köpte fel reservdel till vattenutkastaren. :|
Rensat hängrännan på förrådet, och justerat så att det numera inte är fall bort från stupröret...
Så nära närproducerat man kan komma utan att odla det själv.
Konstaterat att jag köpte fel reservdel till vattenutkastaren. :|
Rensat hängrännan på förrådet, och justerat så att det numera inte är fall bort från stupröret...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 411 inlägg
Lägger till; skrapat golvlim i både hus och garage, ska slipa betonggolv på båda ställena och tänkte skicka på asbestprov för att veta mängden skyddsutrustning som behövs.
Nu har jag rensat den där j*vla fogen.
Stämjärn, morakniv och dremel (det var det jag hade hemma att rensa med)
Rengjort och färdigt för en ny omgång.
Ett tips ni kan ta med er:
Testa fogen på en liten del först
(Det gjorde inte jag)
Stämjärn, morakniv och dremel (det var det jag hade hemma att rensa med)
Rengjort och färdigt för en ny omgång.
Ett tips ni kan ta med er:
Testa fogen på en liten del först
(Det gjorde inte jag)