Byggt ihop ett soffbord till frugan :)

Två ihopbyggda kabeltrummor målade i vitt, förberedda för att bli ett stort soffbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Satt upp en hylla under trappan för att samla burkar, HC2, Nexa Bridge och en Raspberry pi 3 som sköter kopplingen mellan Alexa och HC2.
Hörnhylla under trappa med grenuttag, Nexa Bridge, Raspberry Pi och kablar, ovanför en hängande garderob.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Aha, så grejerna ska inte stå på golvet och trängas med kattlådan? Missförstånd från min sida då.

stefancrs skrev:
Aha, så grejerna ska inte stå på golvet och trängas med kattlådan? Missförstånd från min sida då.
Vet inte riktigt vem du svarar här?

TeroM skrev:
Det var nog dig.. (y)

Måste säga att det var en förvirrande bild att få rätsida på.. riktigt kul :) tur galgarna hängde där..annars hade jag inte fått ihop det :surprised: ..men om jag inte är helt ute och cyklar så är "hyllan" ett "trappsteg" under ett annat trappsteg :D (??)

Snigla skrev:
Det var nog dig.. (y)

Måste säga att det var en förvirrande bild att få rätsida på.. riktigt kul :) tur galgarna hängde där..annars hade jag inte fått ihop det :surprised: ..men om jag inte är helt ute och cyklar så är "hyllan" ett "trappsteg" under ett annat trappsteg :D (??)
Stämmer bra, blev lite Oscar Reutersvärd varning över trappan. Hade en bit hobbybräda liggande så den skruvades fast på undersidan av ett trappsteg. Lite mätning först bara så inte skruvarna gick igenom ...

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
TeroM skrev:
Dig såklart, din post var en påminnelse om att jag inte har det så fint under trappan :)

stefancrs skrev:
Dig såklart, din post var en påminnelse om att jag inte har det så fint under trappan :)
OK, du lyckades förvilla mig med "grejer på golvet" - var motsatsen då dessa burkar har legat uppe på bokhyllor och annat, och med "kattlådan" - vi har hund, som dessutom uppskattar fönstren på nya ytterdörrarna
Hund som tittar genom glasfönstret på en ny ytterdörr.
Skapa konto

• Gilla
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
Utejobbarväder idag, blev panel på resten av framsidan, dryga metern kvar runt hörnet för morgondagen.
Nypanelad husvägg med dörr och två fönster, upplyst av vägglampa på kvällen.
Skapa konto

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Såg att jag inte lagt upp bilder på ett tag, så detta är inte bara idag :)
Nylagd betonggolv i en korridor med gula väggar och en vit dörr längst in.
Skapa konto

Renoveringsprocess i källarrum med oskalade tegelväggar och uppbruten betonggolv med verktyg.
Skapa konto

En källarrenovering med oputsade betongväggar, ett öppet fönster och verktyg på golvet.
Skapa konto

Olika stadier i ett byggprojekt med installation av elrör, putsning av ett murat väggparti och verktyg på golvet.
Skapa konto

Delvis kaklad vägg och golv under renovering med verktyg synliga.
Skapa konto

Renoveringsprocess av badrum med tre bilder som visar olika skeden; kakling och installation av duschutrustning.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Idag har jag lagt klinker i hallen. Blev bra för att vara första gången :)
(OBS glipan till vänster är planerad)

Nytt klinkergolv med plastkors för jämn fogbredd i en hall, lutande mot ytterdörren, med element och jackor synliga.
Skapa konto

Nylagd klinker i hall med distanskryss mellan plattorna och en lutning mot dörren
Skapa konto

• Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Fått mina två hyllplan till köket klara.. maken fick leka med rikt o planhyveln själv och jag fick komma och peka på vilka frässtål som jag trodde på (för ändamålet)..

Nu till miljonfrågan, hur fåglarna ska den ytbehandlas.. ?? ska vi anv samma svarta (dekor) hårdvaxolja på dem som köksbänken? Eller ska vi måla dem i samma vita som panelen bakom? Eller bara lacka/träfärgat? ..eller nått helt annat..

Hyllplanen är massiv ek och konsolerna svarta smide..
:x

M
Snigla skrev:
Fått mina två hyllplan till köket klara.. maken fick leka med rikt o planhyveln själv och jag fick komma och peka på vilka frässtål som jag trodde på (för ändamålet)..

Nu till miljonfrågan, hur fåglarna ska den ytbehandlas.. ?? ska vi anv samma svarta (dekor) hårdvaxolja på dem som köksbänken? Eller ska vi måla dem i samma vita som panelen bakom? Eller bara lacka/träfärgat? ..eller nått helt annat..

Hyllplanen är massiv ek och konsolerna svarta smide..
:x
Det låter som att vitt är det som kommer passa bäst, även om det är tråkigast :)

Svårt att få någon annan färg som gör sig bra med svart bänkskiva och svart smide. Men något ljust grått eller någon annan färg som redan finns i rummet kanske funkar?

Jag gillar ju när man bryter med färgsatta hyllor och detaljer :)
Gärna de lite mer klassiska färgerna som är blandade med lite vitt, men vet inte vad dem kallas. Säg typ mörkgrön men med en klar inblandning av vitt. Det blir ju inte ljusgrönt, utan mer en ljusgrågrön färg då :)

Redigerat:
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Tråkigt att måla en ekhylla bara, då hade den kunnat vara i furu :)

• Gilla
Strip
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Tråkigt att måla en ekhylla bara, då hade den kunnat vara i furu :)
Min make håller med dig.. och jag med generellt hehe. Då jag vill måla allt oftast så köper vi mycket furu, synd på eken vi har liggande dock (köpte lite med huset..)..

Så den här gången bad jag speciellt om ett par ekbitar då hyllplanen är två st bara och Max 50 cm (köksbänken är ek under vår ytbehandling / dock inte egen ek) :)

Lite lyx sådär (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.