4 407 489 läst · 32 231 svar
4407k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Det var nog dig..TeroM skrev:
Måste säga att det var en förvirrande bild att få rätsida på.. riktigt kul tur galgarna hängde där..annars hade jag inte fått ihop det ..men om jag inte är helt ute och cyklar så är "hyllan" ett "trappsteg" under ett annat trappsteg (??)
Stämmer bra, blev lite Oscar Reutersvärd varning över trappan. Hade en bit hobbybräda liggande så den skruvades fast på undersidan av ett trappsteg. Lite mätning först bara så inte skruvarna gick igenom ...Snigla skrev:
OK, du lyckades förvilla mig med "grejer på golvet" - var motsatsen då dessa burkar har legat uppe på bokhyllor och annat, och med "kattlådan" - vi har hund, som dessutom uppskattar fönstren på nya ytterdörrarnastefancrs skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg att jag inte lagt upp bilder på ett tag, så detta är inte bara idag
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fått mina två hyllplan till köket klara.. maken fick leka med rikt o planhyveln själv och jag fick komma och peka på vilka frässtål som jag trodde på (för ändamålet)..
Nu till miljonfrågan, hur fåglarna ska den ytbehandlas.. ?? ska vi anv samma svarta (dekor) hårdvaxolja på dem som köksbänken? Eller ska vi måla dem i samma vita som panelen bakom? Eller bara lacka/träfärgat? ..eller nått helt annat..
Hyllplanen är massiv ek och konsolerna svarta smide..
:x
Nu till miljonfrågan, hur fåglarna ska den ytbehandlas.. ?? ska vi anv samma svarta (dekor) hårdvaxolja på dem som köksbänken? Eller ska vi måla dem i samma vita som panelen bakom? Eller bara lacka/träfärgat? ..eller nått helt annat..
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Det låter som att vitt är det som kommer passa bäst, även om det är tråkigastSnigla skrev:Fått mina två hyllplan till köket klara.. maken fick leka med rikt o planhyveln själv och jag fick komma och peka på vilka frässtål som jag trodde på (för ändamålet)..
Svårt att få någon annan färg som gör sig bra med svart bänkskiva och svart smide. Men något ljust grått eller någon annan färg som redan finns i rummet kanske funkar?
Jag gillar ju när man bryter med färgsatta hyllor och detaljer
Gärna de lite mer klassiska färgerna som är blandade med lite vitt, men vet inte vad dem kallas. Säg typ mörkgrön men med en klar inblandning av vitt. Det blir ju inte ljusgrönt, utan mer en ljusgrågrön färg då
Redigerat:
Min make håller med dig.. och jag med generellt hehe. Då jag vill måla allt oftast så köper vi mycket furu, synd på eken vi har liggande dock (köpte lite med huset..)..Ramnemark skrev:
Så den här gången bad jag speciellt om ett par ekbitar då hyllplanen är två st bara och Max 50 cm (köksbänken är ek under vår ytbehandling / dock inte egen ek)
Lite lyx sådär