AndersPS skrev:
Grattis! Det är en galet skön känsla!

(Jag antar nu att du inte enbart bytt lås i dörren :D )
Hmm, är det inte så man skaffar ett hus:
"Detta var fint, det tar vi"
och sedan byter man låskolvarna för att poängtera att det är mitt nu :D
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Varit duktig och stöttat de lokala handlarna istället för att beställa från nätet när jag skulle ha lite nya kopplingar under diskbänken. Det var väl inte direkt ekonomiskt (350 spänn istället för 250 hos rinkaby inkl frakt), men det rör sig om så lite pengar och det är fint att ha butiker kvar på byn den dagen det krisar och man måste ha grejerna NU!
 
  • Gilla
AndersPS och 8 till
  • Laddar…
Satt klart panelen på baksidan och plaskat på ett lager faluröd, en strykning till sen är baksidan redo för altanbygge, tog även emot virket till altanen, 33 papp fattigare, och de är garanterat för lite virke ändå
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
DSC_1105.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

För 2v sen lite drygt fick jag hem en ny häll.. Ja den andra sprack ju lite då en tom ölflaska tippade mot kanten.. :rolleyes:
Idag var det VAB och med 5min till godo innan sambon kom hem var den inkopplad och gamla utburen.. :surprised:
 
  • Gilla
iSnobben och 5 till
  • Laddar…
Idag har jag jobbat 7-3, haft besiktning av badrummet, kollat fotboll, målat dörrsmygen, klippt gräset, klippt ner thujan, grävt vid roten, sett på fotboll, ätit pizza och kollar på nästa match nu. Fullspäckad dag. På måndag kommer den nya ytterdörren :)

Edit. Målade dörrsmygen igen i pausen ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Robert63 skrev:
Fixat med gästhuset. Idag blev det färdigstrykning av väggar, målning av lister/foder, tapetsering av en fondvägg och läggning av golv :) Listning blir i morgon. Och ja, mönsterpassningen var från helvetet :)
Fortsättning...Möblat upp gästhuset med blocketfynd, Ikeaprylar och lite köksdelar och annat jag sparat. Kan svårligen dölja hur nöjd jag blev med tanke på budget i projektet :) Borde tagit en före-bild, men tänk er slitet original från 1954. Bara listningen kvar :)
gästis1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gästis2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gästis3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
S
Regn regn och åter regn, kryper in i garaget och städar/pular så eklektikern får lite utrymme att arbeta på
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Skooda skrev:
Regn regn och åter regn, kryper in i garaget och städar/pular så eklektikern får lite utrymme att arbeta på
Liknande här... grått, regn, nattjobbshelg...

Sen toppar vi det med magsjuka på äldsta och ensidig öroninflammation på yngsta...
Kanske inte är så dumt att gå till jobbet ikväll?! :banghead:
 
Perfekt dag för att fippla i garaget hela dagen. Eller rättare sagt, till klockan 15:00 då F1 kvalet börjar.....
 
  • Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
S
15:00 är en viktig tid idag :) 👍👍
 
S
Och elektrikern ville att jag skulle vara med 😀😀😀, nu tänker ni, det är nog klokt ;) men så illa är det inte :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P
Tog fram högtryckstvätten och bakspolade infiltrationen och takavvattningen. Passade på att tvätta bilen när tvätten ändå var framme.
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Här har regnet tvättat bilarna hela dagen. De ser glänsande och nyvaxade ut när jag kikar ut genom köksfönstret. :)
Jag tror inte det består till imorgon när det torkat upp.:rolleyes:
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Här har regnet tvättat bilarna hela dagen. De ser glänsande och nyvaxade ut när jag kikar ut genom köksfönstret. :)
Jag tror inte det består till imorgon när det torkat upp.:rolleyes:
Ut med sämskskinnet eller waffle-duken samma sekund som det slutar ;)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
S
MathiasS skrev:
Perfekt dag för att fippla i garaget hela dagen. Eller rättare sagt, till klockan 15:00 då F1 kvalet börjar.....
spännande i morgon :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.