4 502 053 läst · 32 422 svar
4502k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Idag skulle jag såga till lite MDF till det gamla dörrhålet mellan matsal och vardagsrum. Drog fram sänksågen och grovdammsugaren, kopplade ihop dom och mådde gott åt att jag hade så fina maskiner.
Men j*vla pissdammsugare och skitsänksåg... det dammade så in i bomben... fint damm i hela matsalen..
För den uppmärksamme så ser hen att jag kopplat sugslangen på utblåset...
Funkade lite bättre sen
Men j*vla pissdammsugare och skitsänksåg... det dammade så in i bomben... fint damm i hela matsalen..

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Logga in
Skapa konto
Funkade lite bättre sen

Logga in
Skapa konto
Osäker hur elektrikern gör ang. 3 fas uttagen men på utsidan sitter ett liknande uttag och det är ej bestyckat med en trepolig säkring, litar fullständigt på att det blir efter alla regler som finns 
Tätt mellan uttagen: allt är relativt
Har gett mig fan på att det inte ska finnas några förlängnings/skarv kablar liggandes i garaget
Tätt mellan uttagen: allt är relativt
Har gett mig fan på att det inte ska finnas några förlängnings/skarv kablar liggandes i garaget
Haha! Been there done that! (Har en likadan Nilfisk)Chrissofsweden skrev:Idag skulle jag såga till lite MDF till det gamla dörrhålet mellan matsal och vardagsrum. Drog fram sänksågen och grovdammsugaren, kopplade ihop dom och mådde gott åt att jag hade så fina maskiner.
Funkade lite bättre sen
[bild]
Fast jag kapade med kap gern i förrådet, å första tanken som slog mig var att sågen hade blivit mycket sämre på dammhanteringen.. Snacka om tröttmössa! Dan efter kom jag på det.
Är du den tidigare ägaren till vårt förra hus... ?Skooda skrev:
Han hade nog samma tankegångar inomhus med ett dubbeluttag var 120:e cm. Tror det var 14 eller 16 dubbeluttag i vardagsrummet!
Men tanken är god! Jag ska också gödsla med uttag i verkstaden när jag kommer dit.
-RB- skrev:
Jojo, gotta er ni bara!Mikael_L skrev:
För egen del blir det kranvatten till lördagsnattspizzan på jobbet....
Och har jag otur blir det Kinakäk istället för pizza/kebab... :|
Om man bara vet vid planeringen hur det kommer möbleras så är det ingen match att gödsla på med uttag på rätt ställe.Skooda skrev:
Jag satt en kombination med 5 uttag + data + TV på två ställen i vardagsrummet där jag inbillade mig att TV'n skulle kunna hamna. Både ställena blev fel.