krilleman_215 skrev:
Tombola och en riktig murbrukskärra från Hörby räcker gott!
Blanda på plats, tippa i gropen direkt!


....men fyll på med rörgravsgrus eller möjligen 8-16 mack innan, så blir det inte så mycket att blanda.
 
Krilleman
MathiasS skrev:
Blanda på plats, tippa i gropen direkt!


....men fyll på med rörgravsgrus eller möjligen 8-16 mack innan, så blir det inte så mycket att blanda.
Blanda säck i rulle är inte så upphetsande enligt mig. En säck brukar ge ca 13 liter färdig grovbetong.
 
krilleman_215 skrev:
Blanda säck i rulle är inte så upphetsande enligt mig. En säck brukar ge ca 13 liter färdig grovbetong.
Blanda på plats MED tombola förstås!

Jag har en speciell duk jag använder för att täppa för öppningen på tombolan så det inte dammar så förbaskat....
 
Krilleman
Ja kan man kontrollera dammet så är det bättre! (y)
 
Ojdå, hade en vvs-are ute för att lägga det nya avloppet, jag bilade bara, kapa gamla gjutjärnsröret etc. Just för att allt skulle bli korrekt. Golvbrunnen med det korta röret är bara för kondesvatten till bergvärmepannan, någon droppe då och då. Den andra blir till tvättmaskin.
Orkar inte bråka nu, tror du att det kommer bli problem?
Får det vitt / kvitto så kam ju hävda reklamation isf.
 
Krilleman
Installationen följer inte säkervatten. Be dom göra om utan att det ska kosta något för dig.

Du har inte gjort något fel om du köpt tjänsten, så det handlar inte om att bråka. Det handlar om att det ska bli bra!

Lätt att åtgärda nu, svårt sen!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Installationen följer inte säkervatten. Be dom göra om utan att det ska kosta något för dig.

Du har inte gjort något fel om du köpt tjänsten, så det handlar inte om att bråka. Det handlar om att det ska bli bra!

Lätt att åtgärda nu, svårt sen!
Bonusfråga (hoppas det är ok?)
Är det ok att montera rensluckan i ett skåp? Ifall den är 400mm ovan golv
 
Krilleman
Det är ju rätt vanligt att man bygger in avloppsstammen i en låda och sätter en inspektionslucka för att komma åt rensröret, både hemma och på stora byggen.

Men jag vet inte vad AMA säger om ämnet.
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Spikat panel, varit till XL o köpt syllpapp o investerat i en grön väska full med skruv 👍
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Tagit emot nycklarna till det! :beer:
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Tagit emot nycklarna till det! :beer:
Grattis! Det är en galet skön känsla!

(Jag antar nu att du inte enbart bytt lås i dörren :D )
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Gjutit andra bänkskivan till uteköket. Första blev över förväntan, fick en jäkligt nice yta med expanderbetong, bara några få bubblor i kanterna. Jag fegade ur och delade upp 3-metersskivan i två delar efter att ha pratat med Finja om saken. Så nu är det bara att vänta och vattna i några dagar innan det är dax att avforma och lyfta på plats.

Bara lite drygt ett år efter att stommen till uteköket kom på plats :D
 
  • Gilla
Chrissofsweden och 4 till
  • Laddar…
Efter att rörelsesensorn på toaletten slutade fungera för några veckor sedan har belysningen där inne varit konstant tänd. Igår bestämde jag mig för att kolla på det, och upptäckte att det var batteriet som var slut!

Varken Kjell & Co eller Teknikmagasinet hade dock rätt batteri i lager, och Clas Ohlson hade stängt igår inför öppnandet av den nya butiken på Väla, så det blev ingen större framgång igår. Bättre gick det idag, när jag dessutom fick 20% rabatt på batteriet ;)

Nu fungerar sensorn igen! Ibland är det väldigt enkelt. ;)
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
krilleman_215 skrev:
Installationen följer inte säkervatten. Be dom göra om utan att det ska kosta något för dig.

Du har inte gjort något fel om du köpt tjänsten, så det handlar inte om att bråka. Det handlar om att det ska bli bra!

Lätt att åtgärda nu, svårt sen!
Är problemet att det kan komma upp avloppsvatten ur brunnen vid en installation som denna, eller finns det någon mer komplicerad anledning?
 
AndersPS skrev:
Efter att rörelsesensorn på toaletten slutade fungera för några veckor sedan har belysningen där inne varit konstant tänd. Igår bestämde jag mig för att kolla på det, och upptäckte att det var batteriet som var slut!

Varken Kjell & Co eller Teknikmagasinet hade dock rätt batteri i lager, och Clas Ohlson hade stängt igår inför öppnandet av den nya butiken på Väla, så det blev ingen större framgång igår. Bättre gick det idag, när jag dessutom fick 20% rabatt på batteriet ;)

Nu fungerar sensorn igen! Ibland är det väldigt enkelt. ;)
Ibland är man väldigt bekväm :p
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.