Eftersom det bara kommit 6-7 cm snö behövde jag inte skotta utan kunde njuta av vintervädret ute och städa kåken lite invändigt.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Har skottat två gånger, 7-8 cm puder i morse och ungefär lika mycket nu på kvällskvisten. Har snöat flingor som dasslock mest hela dan.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Jag hade fått infarten plogad när jag kom hem efter kört 100 mil från där vi firade jul!
 
  • Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 5 till
  • Laddar…
S
Känns som potatisodling hade varit mer tillfredsställande än det här. 🫣😂

Igår:
Renoveringsprojekt, exponerade bjälklag, isoleringsmaterial på golvet, tomrum, dammsugare, plastad dörr, byggkaos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag:
Renovering pågår, isolering installerad på golv, verktyg och kablar utspridda, ouppbyggt rum, konstruktionsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 9 till
  • Laddar…
U
S sinuslinus skrev:
Känns som potatisodling hade varit mer tillfredsställande än det här. 🫣😂

Igår:
[bild]

Idag:
[bild]
Oja jag vet hur det känns!
Potatis hade varit mycket godare än svart snor och ont i svanken.
Fick dit sista golvbrädan idag
Oorganiserad vind med renoveringsmaterial, isolering, träbalkar, spill, och en dammsugare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering av vind, isolering, träbjälkar, byggnadsarbete, dammsugarslang, fönster med utsikt, oavslutat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 14 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Har skottat två gånger, 7-8 cm puder i morse och ungefär lika mycket nu på kvällskvisten. Har snöat flingor som dasslock mest hela dan.
Och skottat lika mycket nu på morgonen. Fast nu var det mer blötsnö än puder. Blir snart sinnessjuk av allt snöande
 
  • Gilla
EMEL och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Och skottat lika mycket nu på morgonen. Fast nu var det mer blötsnö än puder. Blir snart sinnessjuk av allt snöande
Så bra att du har lite terapiarbete framför dig med all snöskottning då. 🙃
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Jag hade fått infarten plogad när jag kom hem efter kört 100 mil från där vi firade jul!
Skärmdump av stegräknare-app som visar 11,212 steg tagna, mål på 10,000 steg uppnått.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grannen lämnade lite till mig att skotta. Inte alla steg men ca 10 000 av dem gick jag på en 30 meters sträcka( räknar, ca 300 gånger fram och tillbaka).
Nå, det räcker till en rejäl snöhög för barnen (och pappa) att gräva ur och leka i.
Stor snöhög framför fönster, spade, snöig mark, vinterväder, kallt, dagtid, väg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Idag stod alla stjärnor och planeter rätt så jag lade en timme på att riva ut de gamla garderobsstommarna i det tidigare lönnrummet.

Tom inbyggd garderob under renovering med skyddande barngrind framför i ett rum med trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt, äldre hissdörr blockerad med vitt säkerhetsstaket i ett rum med trägolv och vit dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Knackade även bort lite puts på den uppmurade rökkanalen och den verkar inte allt för svår att knacka ner.
Skadad vägghörna med sprickor och synliga tegelstenar, behov av reparation och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Fixat med ett fallet träd….. blev gratis bränne till en polare.
 
  • Ett skjul, skottkärra, släpvagn och träd i en trädgård. Molnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedhuggna träd och grenar på marken nära stenmur och skog. Solnedgång eller soluppgång i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 9 till
  • Laddar…
Bytte handtaget till regeln på garageporten. Skönt att slippa säkra upp det flappriga handtaget med ståltråd.
Gammalt dörrhandtag på en brun dörr, bunden med grön tråd, snötäckt landskap syns utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis öppen dörr med silverfärgat handtag och röd dörrkarm, slitage, inomhusmiljö, grå vägg, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
I höstas blev trappstegen (nästan) klar.
Vi har en liten avsats där det står lådor med friluftsutrustning som vi behöver komma åt i princip varje vecka.
Så jag byggde en enkel stege som låser sig mot ett par krokar som sitter fast monterade.
Hade lite rester av reglar och brädor, inget finlir så mästarbrevet i möbelsnickeri är ganska avlägset…

Lutningen är lite mer (eller säger man mindre?) än en vanlig stege. Ett problem var att skenbenen skavde mot stegen så jag sågade av 1,5 cm på steg två och 2,5 cm på det översta steget för att få dem smalare. Nu känns allt bättre när man står på stegen. Man ser den ljusa kanten på de två övre stegen som sågats smalare.

Kvar är att fixa krokar för upphängningen i trappan när den inte används (lite provisoriskt nu) samt att slipa den slätare med nytt lager lasyr.
Bilderna i trappan är självporträtt av fru och en av döttrarna.

Trappa till loft, klädhängare, tavlor, modern inredning, kläder, trä, vit, konstnärlig, hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Börjat att olja in luckorna i teak.
 
  • Träpaneler ligger på ställning, olika nyanser och storlekar, möjlig renovering, inomhus, byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbord med ådring, blank yta, verktyg i bakgrunden, inomhusmiljö, hantverksarbete, reflektion av ljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träbord, pensel, bänkskiva målas eller betsas, renovering, inredning, arbetsmiljö, rörig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
ClasseClas och 14 till
  • Laddar…
Med god hjälp så blev ännu en bit i tvättstugan putsad

Person i arbetskläder applicerar bruk på vägg i ofärdigt rum med byggmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett oinrett källarrum med betongväggar, träbjälklag i taket och diverse föremål i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 18 till
  • Laddar…
Ytterligare en fågel som fastnade i bastun utan att kunna komma ut.

Blev en liten nödlösning så får vi se i vår om jag ska göra något mer (läs: naja ännu bättre)

En metallcylinder i snö med snötäckt topp, i en skogsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.