4 401 313 läst · 32 207 svar
4401k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 243 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 243 inlägg
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 873 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 873 inlägg
Oja jag vet hur det känns!S sinuslinus skrev:
Potatis hade varit mycket godare än svart snor och ont i svanken.
Fick dit sista golvbrädan idag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
FreQa skrev:
Logga in
Skapa konto
Grannen lämnade lite till mig att skotta. Inte alla steg men ca 10 000 av dem gick jag på en 30 meters sträcka( räknar, ca 300 gånger fram och tillbaka).
Nå, det räcker till en rejäl snöhög för barnen (och pappa) att gräva ur och leka i.
Logga in
Skapa konto
Idag stod alla stjärnor och planeter rätt så jag lade en timme på att riva ut de gamla garderobsstommarna i det tidigare lönnrummet.
Knackade även bort lite puts på den uppmurade rökkanalen och den verkar inte allt för svår att knacka ner.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Knackade även bort lite puts på den uppmurade rökkanalen och den verkar inte allt för svår att knacka ner.
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Österslöv
· 348 inlägg
Renoverare
· Uppsala
· 1 817 inlägg
I höstas blev trappstegen (nästan) klar.
Vi har en liten avsats där det står lådor med friluftsutrustning som vi behöver komma åt i princip varje vecka.
Så jag byggde en enkel stege som låser sig mot ett par krokar som sitter fast monterade.
Hade lite rester av reglar och brädor, inget finlir så mästarbrevet i möbelsnickeri är ganska avlägset…
Lutningen är lite mer (eller säger man mindre?) än en vanlig stege. Ett problem var att skenbenen skavde mot stegen så jag sågade av 1,5 cm på steg två och 2,5 cm på det översta steget för att få dem smalare. Nu känns allt bättre när man står på stegen. Man ser den ljusa kanten på de två övre stegen som sågats smalare.
Kvar är att fixa krokar för upphängningen i trappan när den inte används (lite provisoriskt nu) samt att slipa den slätare med nytt lager lasyr.
Bilderna i trappan är självporträtt av fru och en av döttrarna.
Vi har en liten avsats där det står lådor med friluftsutrustning som vi behöver komma åt i princip varje vecka.
Så jag byggde en enkel stege som låser sig mot ett par krokar som sitter fast monterade.
Hade lite rester av reglar och brädor, inget finlir så mästarbrevet i möbelsnickeri är ganska avlägset…
Lutningen är lite mer (eller säger man mindre?) än en vanlig stege. Ett problem var att skenbenen skavde mot stegen så jag sågade av 1,5 cm på steg två och 2,5 cm på det översta steget för att få dem smalare. Nu känns allt bättre när man står på stegen. Man ser den ljusa kanten på de två övre stegen som sågats smalare.
Kvar är att fixa krokar för upphängningen i trappan när den inte används (lite provisoriskt nu) samt att slipa den slätare med nytt lager lasyr.
Bilderna i trappan är självporträtt av fru och en av döttrarna.
Logga in
Skapa konto
Redigerat: