4 501 112 läst · 32 422 svar
4501k läst
32,4k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 962 inlägg
Vissa tränar på gym eller kör shorts utanpå tights 
Andra bär betongpannor.
En pall, 48 buntar uppburet på taket. Lär lyfta upp till baksidan från det här hållet också...
Körde länge själv, bar fram 4 buntar, la på stegen till vänster, upp på den och lyfte upp buntarna på plåttaket, sedan upp på högra stegen och bar upp buntarna.

Andra bär betongpannor.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En pall, 48 buntar uppburet på taket. Lär lyfta upp till baksidan från det här hållet också...
Körde länge själv, bar fram 4 buntar, la på stegen till vänster, upp på den och lyfte upp buntarna på plåttaket, sedan upp på högra stegen och bar upp buntarna.
Känner igen det där. Aldrig varit i så bra form som nu tack vare utbyggnad av huset. Det är några ton som ska bäras.FredrikR skrev:
Vissa tränar på gym eller kör shorts utanpå tights
Andra bär betongpannor.
[bild]
Körde länge själv, bar fram 4 buntar, la på stegen till vänster, upp på den och lyfte upp buntarna på plåttaket, sedan upp på högra stegen och bar upp buntarna.![]()
I dag har jag fortsatt med dörrarna. Fyra karmar av fem är uppsatta hittills (den femte ska sitta i en vägg som inte finns än...). Då de nya väggarna är tunnare än de gamla timmerväggarna så blev det en del kapning och hyvling. Dessutom behövdes två av dom hängas om.
Skönt att kunna stänga om sig...

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Skönt att kunna stänga om sig...
Har idag kapat massa klinkers och kantlist i rostfritt och satte ett antal klossar med smältlim för att allt skulle hamna på samma plats igen.
För att vara en glad amatör så blev jag riktigt nöjd.
I morgon blir det till att kapa lite mer klinkers som ska sitta upp på väggen innan fogning.
Skål på er alla!

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
I morgon blir det till att kapa lite mer klinkers som ska sitta upp på väggen innan fogning.
Skål på er alla!

Logga in
Skapa konto
Riktigt snyggt!P-plats skrev:
Har idag kapat massa klinkers och kantlist i rostfritt och satte ett antal klossar med smältlim för att allt skulle hamna på samma plats igen.
[bild]
[bild]
Skål på er alla!
[bild]
Cheers!
Undra vad merkostnaden skulle vara för en kakelsättare att få till det där?? (Inte ölen)P-plats skrev:
[bild]
[bild]
Skål på er alla!
[bild]
Ser väldigt bra ut!