4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Etapp 1 - klinkers bort. Plast och luftrenare gör miljön bättre, borrhammaren underlättar.
Frugan har avslutat målningen av grunden med att måla den i uterummet.
Själv har jag kommit i gång med garaget. Led lysrör på plats och en vägg målad. Tror jag behöver röja lite innan golvet går att måla. Sen skall det faktiskt in en bil här, trot eller ej.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Själv har jag kommit i gång med garaget. Led lysrör på plats och en vägg målad. Tror jag behöver röja lite innan golvet går att måla. Sen skall det faktiskt in en bil här, trot eller ej.
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Köpte en liten dörr på Facebook, lite drygt 50cm bred. Tänkte slipa den, och laga de värsta defekterna och sedan montera den i skafferiet med Simonswerk Tectus-gångjärn. Tyvärr verkar fräsjiggen lurig att få tag i, så jag vetesjutton hur det blir.
Slipningen går sådär... Den vita färgen klumpar ihop sig och hindrar effektivt slippappret från att göra sitt jobb. Tur man har en del slippappet från vinterns storköp!
Slipningen går sådär... Den vita färgen klumpar ihop sig och hindrar effektivt slippappret från att göra sitt jobb. Tur man har en del slippappet från vinterns storköp!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag har rivit det sista av parketten och sedan skottat ut gammal lösull(glasfiber), blev 19 st 240 L säckar…
Det var vidrigt varmt med engångsoverall och halvmask, men skönt efteråt
Det var vidrigt varmt med engångsoverall och halvmask, men skönt efteråt
Inte lika hardcore som @tommib kanske, men jag har iallafall blandat all betong själv.
Hoppas det blir tillräckligt jämnt...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hoppas det blir tillräckligt jämnt...
Tips, prova att värma bort färgen med varmluftspistol och spackelspade eller sickel. Sen kan du slipa bort det som fortfarande är kvar och behöver tas bort.F Fluxor skrev:Köpte en liten dörr på Facebook, lite drygt 50cm bred. Tänkte slipa den, och laga de värsta defekterna och sedan montera den i skafferiet med Simonswerk Tectus-gångjärn. Tyvärr verkar fräsjiggen lurig att få tag i, så jag vetesjutton hur det blir.
Även de billigaste maskinerna brukar funka riktigt bra för färgborttagning och för att värma loss skruvar/bultar. Exempel här, 199 kr, https://www.jula.se/catalog/bygg-oc...ska-varmluftspistoler/varmluftspistol-010764/F Fluxor skrev:
Har du inte möjlighet att skrapa dörren med en vanlig trekantsskrapa?F Fluxor skrev:Köpte en liten dörr på Facebook, lite drygt 50cm bred. Tänkte slipa den, och laga de värsta defekterna och sedan montera den i skafferiet med Simonswerk Tectus-gångjärn. Tyvärr verkar fräsjiggen lurig att få tag i, så jag vetesjutton hur det blir.