Etapp 1 - klinkers bort. Plast och luftrenare gör miljön bättre, borrhammaren underlättar.

• Klinkergolv i rum med stege och fönster mot trädgård innan renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsrum med kvarvarande klinkers, borrhammare på golvet och luftrenare.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete i rum med klinkergolv, täckt dörröppning och skyddsplast, stege i förgrunden.
    Skapa konto
  • Klinkerplattor i plastlådor och en skottkärra i en carport, med en lövblås och en bil synlig utanför.
    Skapa konto
  • Renoveringsarbete med borttagna klinkerplattor och en luftrenare i ett rums hörna.
    Skapa konto
  • Gilla
Skrutten18 och 4 till
  • Laddar…
Frugan har avslutat målningen av grunden med att måla den i uterummet.
Nymålad grund på hus i uterum med trämöbler, belysning och fönster.
Skapa konto

Själv har jag kommit i gång med garaget. Led lysrör på plats och en vägg målad. Tror jag behöver röja lite innan golvet går att måla. Sen skall det faktiskt in en bil här, trot eller ej.
Ett rörigt garage med verktyg, hyllor fulla av föremål och en målad vägg under en LED-lampa.
Skapa konto

• Gilla
Skrutten18 och 6 till
  • Laddar…
Rivit formen till översta trappsteget i poolen!

Nybryggt översta pooltrappsteget med form borttagen, armering sticker upp, byggmaterial runtomkring.
Skapa konto

• Gilla
Skrutten18 och 5 till
  • Laddar…
Z
Nyinstallerad, vit staketsektion på träaltan med höga stolpar med natur och träd i bakgrunden.
Skapa konto

Monterat första staketsektionen på altanen. (Anledningen till höga stolp osv är att det ska nätas in så katten kan vara där)

• Gilla
Jiji och 5 till
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
[bild]
Monterat första staketsektionen på altanen. (Anledningen till höga stolp osv är att det ska nätas in så katten kan vara där)
Jättefint!
Tycker det skapar en mer rumskänsla, bara positivt.

• Gilla
Jiji och 1 till
  • Laddar…
Köpte en liten dörr på Facebook, lite drygt 50cm bred. Tänkte slipa den, och laga de värsta defekterna och sedan montera den i skafferiet med Simonswerk Tectus-gångjärn. Tyvärr verkar fräsjiggen lurig att få tag i, så jag vetesjutton hur det blir.

Slipningen går sådär... Den vita färgen klumpar ihop sig och hindrar effektivt slippappret från att göra sitt jobb. Tur man har en del slippappet från vinterns storköp!

• Liten vit dörr med färg som flagar av, under slipning med slippapper och slipmaskin på träbord.
    Skapa konto
  • Ett Simonswerk Tectus-dörrgångjärn på ett randigt tygunderlag.
    Skapa konto
  • Gilla
Skrutten18 och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag har rivit det sista av parketten och sedan skottat ut gammal lösull(glasfiber), blev 19 st 240 L säckar…
Det var vidrigt varmt med engångsoverall och halvmask, men skönt efteråt :p

• Gilla
Lintto1 och 5 till
  • Laddar…
Inte lika hardcore som @tommib kanske, men jag har iallafall blandat all betong själv.

Gjuten betongplatta med golvvärmerör och förberedelser för slutfinish i ett rums hörn.
Skapa konto

Nyligen gjuten betonggolv i ett hörn av ett rum med synliga glattade ytor och avloppsrör.
Skapa konto

Hoppas det blir tillräckligt jämnt...

• Gilla
fremax och 9 till
  • Laddar…
ClasseClas
F Fluxor skrev:
Köpte en liten dörr på Facebook, lite drygt 50cm bred. Tänkte slipa den, och laga de värsta defekterna och sedan montera den i skafferiet med Simonswerk Tectus-gångjärn. Tyvärr verkar fräsjiggen lurig att få tag i, så jag vetesjutton hur det blir.

Slipningen går sådär... Den vita färgen klumpar ihop sig och hindrar effektivt slippappret från att göra sitt jobb. Tur man har en del slippappet från vinterns storköp!
Tips, prova att värma bort färgen med varmluftspistol och spackelspade eller sickel. Sen kan du slipa bort det som fortfarande är kvar och behöver tas bort.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Tips, prova att värma bort färgen med varmluftspistol och spackelspade eller sickel. Sen kan du slipa bort det som fortfarande är kvar och behöver tas bort.
Tanken har slagit mig, men jag har ingen värmepuffra tyvärr. P40 gör jobbet skapligt om man inte är för snabb...

ClasseClas
  • Gilla
Skrutten18
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Även de billigaste maskinerna brukar funka riktigt bra för färgborttagning och för att värma loss skruvar/bultar. Exempel här, 199 kr, [länk]
Jag har varit lite sugen faktiskt. Ryktas om att man ska kunna rekonda plasten på traktorn också, så kanske, kanske...

• Gilla
ClasseClas
  • Laddar…
F Fluxor skrev:

Har du inte möjlighet att skrapa dörren med en vanlig trekantsskrapa?

F fribygg skrev:
Har du inte möjlighet att skrapa dörren med en vanlig trekantsskrapa?
Jo, men jag vägrar. Gör ALLT annat innan skrapning. Uuhhhh....

F Fluxor skrev:
Jo, men jag vägrar. Gör ALLT annat innan skrapning. Uuhhhh....
Avlutning?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.