Bytte till vinterhjul. Efter två hjul gick adaptern i slagskruvdragaren av så jag blev tvungen att plocka isär "chucken" för att kunna pilla ut biten som blev kvar. 😠

• Ledsen
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Konverterat min Einhell spånsug lite.

Det som är kvar att förbättra är att göra det smidigare att byta påsen där spånen hamnar. Ska klura lite på en bättre lösning där.
Intressant. Berätta lite vad du gjort (tex vad är det för patronfilter och hur fick du det att passa?)

Använt maskiner och verktyg till att bygga ett hem till dem, idag blev det panel på 2 av 4 sidor. Längtar efter att äntligen få ha en riktig snickarbod/ateljé.

• Träbyggnad med snedtak och färdig panel på två av fyra sidor, belägen på grusig mark, med vinterträd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Rickard.lj och 21 till
  • Laddar…
Som alltid bara småpyssel med verktygen.
Tvättade filtret till grovdammsugaren.
Tar väl en vecka innan det är torrt…

Hand som tvättar ett grovdammsugarfilter i vatten.
Skapa konto

• Gilla
Ossian K Olsson och 5 till
  • Laddar…
T
Fario Fario skrev:

[bild]
Det är därför det är bra med ett extra filter att byta med (om man inte har två dammsugare då ;) )

Sprutat en upphettad blandning av olja och smörjfett under hela underredet på bilen. Den hade stått i varmgarage och torkat några dagar före. Jag borde ha gjort det i somras men det hanns inte med före Norgearbetet.

• Gilla
slugger och 3 till
  • Laddar…
Karthago Karthago skrev:
Intressant. Berätta lite vad du gjort (tex vad är det för patronfilter och hur fick du det att passa?)
Jag kan posta lite senare hur jag gjorde🙂. Ge mig ett gäng dagar så ska jag ordna det.

• Gilla
Karthago och 3 till
  • Laddar…
Maxade min kära Incas, både i höjd och bredd:
Bandsåg från märket Inca som sågar en bit askträ, med synlig sågmärken och flisor. Träverkstadsmiljö med trästycken i bakgrunden.
Skapa konto

Kvartersågade lite ask för framtida behov 😊

• Gilla
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:

[bild]
Sätt den i torkskåpet?

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Fario Fario skrev:

[bild]
Sätt tillbaka det i sugaren och slå på den så torkar det väl rätt snabbt?

• Gilla
Fario
  • Laddar…
När det gäller mitt tvättade filter så har jag inget behov av att torka det snabbt.
Men det är bra idéer i tråden.

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
Rickard.
Ny leksak i posten idag. Kul att göra något med skaplig precision även fast det egentligen inte behövs, målet var bara att ta bort så lite som som möjligt från "fästplattan",

Något test hinns inte med idag men jag tror det kommer fungera helt okej det här ändå.

En metallstång monterad på en fyrkantig fästplatta med två rektangulära metallstycken bredvid, placerad på ett träbord.
Skapa konto

Nyinförd svarvstålshållare monterad på en svarv, omgiven av metallspån. Verktyget möjliggör precisionsarbete vid bearbetning.
Skapa konto

• Gilla
pinec0ne och 4 till
  • Laddar…
Inte idag, men i helgen, byggde en gran av lite virke jag hade liggandes.

Blev sugen på att göra en i "fullsize"...

Grön träkonstruktion formad som en julgran, tillverkad av enkla träbitar, står lutad mot en grå vägg på en stenlagd gång.
Skapa konto
Trätriangel formad som julgran med inbyggd belysning mot en vit vägg.
Skapa konto

/Jocce

• Gilla
vcx och 13 till
  • Laddar…
Limmat, slipat och oljat några små lådor i alm och björk. Synd att alm blir dyrare och svårare att få tag på, då det kan vara väldigt snyggt. Mitt förråd får nog fortsätta gå till små saker för att räcka länge.

Fyra små kvadratiska lådor i polerat alm och björk, placerade på ett mörkt bord.
Skapa konto

• Gilla
vcx och 14 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Limmat, slipat och oljat några små lådor i alm och björk. Synd att alm blir dyrare och svårare att få tag på, då det kan vara väldigt snyggt. Mitt förråd får nog fortsätta gå till små saker för att räcka länge.

[bild]
Du får söka dig söderut. I ”Skåneland” finns det gott om alm.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.