3 404 771 läst · 18 294 svar
3405k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Idag blev det punktsvetsning med bygget igår. Det funkade över förväntan utom att 6mm2 kablarna som går till spetsarna blev för varma att hålla i efter ca 10-15 svetsar så då blev det pauser.
BMS inkopplad balansering av grupperna kvar och test på golfbanan imorgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BMS inkopplad balansering av grupperna kvar och test på golfbanan imorgon.
Logga in
Skapa konto
Jag köpte T8 LED lysrör på Jula idag, 5.99€ stycket var billigt (Biltema ville ha 17€/st). Det funkade över förväntan. De var enkla att byta ut, man behöver inte dra om nån el, lysrören kom med nya LED glimtändare. De lyser också 360 grader så de passar i alla lysrörsarmaturer.
Förr verkade det vanligare att LED rör lyste bara 180 grader och då kunde de funka dåligt i vissa armaturer.
Stor skillnad i mängden ljus tyckte jag också, samt slut på det eviga surrandet.
Förr verkade det vanligare att LED rör lyste bara 180 grader och då kunde de funka dåligt i vissa armaturer.
Stor skillnad i mängden ljus tyckte jag också, samt slut på det eviga surrandet.
Efter långt uppehåll med snickrade så blev garaget äntligen förnyat med färg på golv väggar o tak....o lite rejälare maskiner. Precis fått baxat in den nya bandsågen och en träsvarv som kom med i köpet. Sågen känns jäkligt stabil när man jämför med min lille Inca jag hade förrut 😄
Logga in
Skapa konto
Jag har också haft ett långt uppehåll men så smått börjat snickra lite igen. Installerade rejäl belysning i garaget i somras och skaffade en spånsug för någon månad sen och sen dess funkar det åtminstone hjälpligt att snickra i mitt garage.
Tyvärr inga foton på eländet i garaget. Men här är iaf en takarmatur jag byggt åt sonen. Installerades ikväll!
Den färgade ledlisten upp mot taket och de varmvita nedåtriktade går att tända, släcka och dimra separat med en återfjädrande kronbrytare. För att byta färg får man använda trådlös fjärrkontroll.
Tyvärr inga foton på eländet i garaget. Men här är iaf en takarmatur jag byggt åt sonen. Installerades ikväll!
Den färgade ledlisten upp mot taket och de varmvita nedåtriktade går att tända, släcka och dimra separat med en återfjädrande kronbrytare. För att byta färg får man använda trådlös fjärrkontroll.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 572 inlägg
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 316 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 316 inlägg
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 479 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 479 inlägg
Fått på snökedjor och hängt på vajerspelet på traktorn. Spelet hade halkat till lite där det stod lutat mot trädet, var lite pyssel att räta till det innan det gick att hänga på.
Efter det blev det äntligen till att räta upp ena blocket där vi fäster kedjan som är för infarten. Kedjan började kännas kort... Men nu finns det marginal igen.
Före
Efter
Logga in
Skapa konto
Efter det blev det äntligen till att räta upp ena blocket där vi fäster kedjan som är för infarten. Kedjan började kännas kort... Men nu finns det marginal igen.
Före
Logga in
Skapa konto
Efter
Logga in
Skapa konto
Hur gick du tillväga för att räta upp blocket?
Lekt med gröna faran igen.
Redo för äventyr utanför tomtgränsen.
Så här till vardags blir det mest 1'an
Men när man åket iväg på äventyr blir det till att motionera 2'an också.
Som vanligt har båten sjunkit, det händer minst två gånger per år, nu på senare tid även med motorn monterad.
Bara släpa upp på land.
Logga in
Skapa konto
Redo för äventyr utanför tomtgränsen.
Logga in
Skapa konto
Så här till vardags blir det mest 1'an
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Men när man åket iväg på äventyr blir det till att motionera 2'an också.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som vanligt har båten sjunkit, det händer minst två gånger per år, nu på senare tid även med motorn monterad.
Logga in
Skapa konto
Bara släpa upp på land.
Konverterat min Einhell spånsug lite.
Det som är kvar att förbättra är att göra det smidigare att byta påsen där spånen hamnar. Ska klura lite på en bättre lösning där.
Det som är kvar att förbättra är att göra det smidigare att byta påsen där spånen hamnar. Ska klura lite på en bättre lösning där.
vcx
Byggnovis
· Göteborg och Bohus län
· 328 inlägg
vcx
Byggnovis
- Göteborg och Bohus län
- 328 inlägg
De två senaste eftermiddagarna har gått till att få användning för tre av de fyra l-stöden jag köpte på nätet. Tanken är att det ska bli plats för hela vagnsparken bredvid garaget så jag slipper ha fordon utspridda över hela tomten samt en lastkaj så jag slipper använda grävmaskinen för att lyfta av och på saker. Dessutom kände jag att det var läge att låta diket jag grävde tvärs över tomten för några dagar sen torka upp lite också. Och ju fler projekt i gång samtidigt, ju roligare är det... 🙂
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto