3 433 145 läst · 18 381 svar
3433k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 325 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 325 inlägg
jo det finns en hel del almsjuka tyvärr. Det och askskottssjuka tar hårt på de fina träden.
Men det finns ändå en hel del fina träd kvar.
Tror tyvärr inte jag har alm alls i min skog tyvärr men de flesta andra trädslagen trivs bra.
Men det finns ändå en hel del fina träd kvar.
Tror tyvärr inte jag har alm alls i min skog tyvärr men de flesta andra trädslagen trivs bra.
Det har dom nog men runt varje gård på Söderslätt (södra Skåne) står det gamla almar och dom som gallras ut på grund av almsjukan går nog att såga upp till prima virke. Jag fick några traktorlass med almstockar uppsågade när jag bodde där.
Men det var för många år sedan.
Dag
Här är en bild på ett snapsskåp gjort av gårdsalm från Söderslätt.
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Trevligt. Jag lastar motorsåg och släp, så återkommer jag i tråden om ett tag.stigen skrev:Det har dom nog men runt varje gård på Söderslätt (södra Skåne) står det gamla almar och dom som gallras ut på grund av almsjukan går nog att såga upp till prima virke. Jag fick några traktorlass med almstockar uppsågade när jag bodde där.
Dag
[bild]
Skruvat ihop ett gäng pallar till en trädgårdskompost, hängt upp en presenning som "dörr" till redskapsförrådet, skiftade hjul på en av bilarna, nästan klar med en stenkista till takavattning, sen kom mörkret...
Redigerat:
Du ställde en fråga kopplat till ett skitgammalt inlägg, och jag taggade den du frågade för att chansen att du skulle få svar skulle öka. Samtidigt blev jag nyfiken på vad man har rutten björk till och frågade om det. Jag ber om ursäkt om jag stört dig på något sätt och jag lovar att inte försöka hjälpa dig att få fler svar.A ante.b skrev:
Min med, men den är specad till 700Nm såFredrikR skrev:
https://www.autoexperten.se/verktyg...lsverktyg/sparrskaft/sparrskaft-1-2-27914044/
I år gick det snabbt då lillkillen var med. Han gjorde alla moment själv (förutom att lyfta av och på däcken) och hade lite tänk på säkerheten så han inte klämde sig och placerade pallbocken mm
Imponerad vad en 8 åring kan!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Imponerad vad en 8 åring kan!
Det måste blivit ett bra tillskott till veckopengen, vad kostar ett däckbyte på stan idag? Minst en femhundring måste han vad värd 🙂FreQa skrev: