3 433 548 läst · 18 384 svar
3434k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Men då går man från "ansvarstagande föräldrar som lär ut nyttig livskunskap" till "exploatering av barnarbetare"... 🤪D Dublin skrev:
Grymt @FreQa ! Man kan inte annat än imponeras av vad barn klarar och vad de snappar upp genom att vara med. 👍
Hade tänkt åka till ett däcktält för att spara på kroppen. Åkte förbi och vände när det var lång kö. Att betala 499 kr för att stå i kö går inte för sig.
Hämtade domkraften och spenderade en timme på Biltemas parkering.
Eftersom jag är Hulken lyckades jag få isär det utdragbara teleskopskaftet så jag köpte ett till. Får väl bli steloperation på det andra.
Hämtade domkraften och spenderade en timme på Biltemas parkering.
Eftersom jag är Hulken lyckades jag få isär det utdragbara teleskopskaftet så jag köpte ett till. Får väl bli steloperation på det andra.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 903 inlägg
Tog exakt 60 min från att jag parkera till att fotot är taget. Då hade jag precis sänkt bilen och sista hjulet skiftat. Sen drog jag allt en extra gång och slängde in hjulen och verktygen.Nötegårdsgubben skrev:
Då får man också tänka på att jag använde den billigaste domkraften från Jula som idag kostar 249 kr på Biltema. Hade gått fortare med en domkraft för 1000 kr mer där man inte behöver ligga under bilen för att se om man är rätt eller vara orolig för att den är ostabil.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 326 inlägg
T
trycklös
Trädgårdsfixare
· Blekinge
· 325 inlägg
trycklös
Trädgårdsfixare
- Blekinge
- 325 inlägg
Det finns olika bra designlösningar (både på bil och domkraft iofs). Men visst finns det även lösningar där man inte behöver kolla - gissar att de flesta verkstäder lyfter med luftkuddar idag just för att slippa kladda med att ställa in lyftpunkterna
Nä, men jag lyfter ju i typ en lyftpunkt innanför tröskeln i framkant och trockla in domkraften där och sen lägga på gummi skyddet och kolla igen när man börjat lyfta.Stefan Bengtsson skrev:
Men bak finns ingen bra så lyfte i stötdämparfästet.
Men den är inte så stabil. Orolig att sen rullar i onödan. En större kan ju till och med lyfta hela sidan.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 275 inlägg
Medlem
· Västra Götaland
· 2 326 inlägg
J Jernhand skrev:
Dan_Johansson skrev:
Jag hänger inte med på hur detta påverkas av hur bra (dyr) domkraften är. Men vi släpper det, jag använder ändå inte domkraft för att byta hjul.RoTe skrev:
Det var ju gott om tid, när jag cyklade till jobbet igår stod grannen och bytte däck på bilen med frugan ståendes bredvid redo för jobb och tittade stressat på klockan. Hon blev nog lite försenad till jobbet tänker jag mig.
Själv lade jag en liten stund igår på att skifta gummi på gummans cykel där hemma.
Själv lade jag en liten stund igår på att skifta gummi på gummans cykel där hemma.