3 435 540 läst · 18 387 svar
3436k läst
18,4k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Vi ser lite slitage nu efter ett år men det är nog jag som varit för aggressiv med golvmoppen.
Inte så jäkla noga hos oss heller, jag tycker det är charmigt när det blir inslitet.
Sen finns det ju andra produkter som kanske är bättre, Herdins är väl en ganska basic budgetprodukt kan jag tro.
Inte så jäkla noga hos oss heller, jag tycker det är charmigt när det blir inslitet.
Sen finns det ju andra produkter som kanske är bättre, Herdins är väl en ganska basic budgetprodukt kan jag tro.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 283 inlägg
Fortsatte på del ett och två av världens mest överdimensionerade hållare för fasta nycklar.. del tre var klar för två år sen (eller nått)..
Nu ska det bara bytas gastub (iiiiigen) så piggarna går att svetsa dit..
Nu ska det bara bytas gastub (iiiiigen) så piggarna går att svetsa dit..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Vi körde också på att luta först sedan vitpigmenterad hårdvaxolja. Blev väldigt snyggt och håller med pjgb att det är väldigt skönt att gå på!mexitegel skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Vi körde Hårdvaxolja från Osmo, tydligen gillar den inte små hundtassar så bra dock, då det genererat några märken.
Det är inte så bra när hunden får för sig att spy heller, magsyran verkar reagera med Osmo 😅
Det är inte så bra när hunden får för sig att spy heller, magsyran verkar reagera med Osmo 😅
Lite stadigare än biltemavarianten och biltemas klarar inte lite större nycklar. De för hylsor relativt odugliga hylshållarna klarar däremot upp till 32 mm nycklar.Dan_Johansson skrev:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 499 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 499 inlägg
Jag har svarvat lite stål
Exakt vad jag har svarvat vet jag inte än men den är säkert mycket användbar någonstans.
Jag har spenderat kvällen med att justera in spindelbussningarna till vad jag tror är ett rimligt spel/glapp och eftersom allt utom matningen fungerar så kunde jag inte hålla mig från att låna snabbstål från kipphyveln och göra lite spånor. Funkade rätt hyffsat men tyvärr är chucken rätt slut så det kanske jag får skriva på önskelistan.
Aja så här ser svarven ut nu i alla fall och slutsatsen av denna genomgång är kanske att det är en mycket bättre svarv än ingen svarv alls 😀
Logga in
Skapa konto
Exakt vad jag har svarvat vet jag inte än men den är säkert mycket användbar någonstans.
Jag har spenderat kvällen med att justera in spindelbussningarna till vad jag tror är ett rimligt spel/glapp och eftersom allt utom matningen fungerar så kunde jag inte hålla mig från att låna snabbstål från kipphyveln och göra lite spånor. Funkade rätt hyffsat men tyvärr är chucken rätt slut så det kanske jag får skriva på önskelistan.
Aja så här ser svarven ut nu i alla fall och slutsatsen av denna genomgång är kanske att det är en mycket bättre svarv än ingen svarv alls 😀
Logga in
Skapa konto
Allvetare
· Västra götaland
· 9 283 inlägg
Dragit ut lite på tiden med leveransen av 0-90 men idag kom 2 vändor med bil och släp. Ska låna hem en padda i helgen och dra över det, sen får det vila nån vecka till då det ska komma byggare och byta tak nästa vecka så då kommer man inte komma till med lastbil.P Prodigys skrev:
Logga in
Skapa konto
Ujuj — det var high tech det! Vill inte ens tänka på budgeten för R&D vad gäller den detaljen…
Skämt åsido; enkel och smart lösning som säkert gör precis det den ska. Nog så svårt att åstadkomma ibland. Imponerande iall sin enkelhet!
//Ronnie
Skämt åsido; enkel och smart lösning som säkert gör precis det den ska. Nog så svårt att åstadkomma ibland. Imponerande iall sin enkelhet!
//Ronnie
Det är två typer av byggen som jag gillar mest. Det ena är när jag lagt ner en massa tid och möda och fått till något riktigt snyggt, och helst lärt mig något nytt under tiden. Det andra är när jag får en snabb idé om någon liten pryl som ska lösa ett problem och sedan kan fixa det på nolltid för att jag har vad som behövs och vet exakt var allt jag behöver ligger och ska användas. Jag älskar känslan av att sträcka ut handen (nästan) utan att titta och ändå veta att rätt verktyg snart finns i handen - vasst, justerat och redo. Just då känns det inte så bortkastat med alla pengar som allt kostat.P Pysslarn skrev:
Väldigt olika byggen, men båda gör mig nästan lika glad. Spånproppen nyss och skrivbordshurtsen som jag egentligen tänkt spara till att visa senare, då den saknar sin bror och lite ytbehandling. Fast den gjordes ”klar” samma dag så den får smygvisas här i väntan på att det är dags i skryttråden.
Logga in
Skapa konto
Bara en liten pryl, men vad gör man när saker inte finns att köpa längre. Ett trasigt handtag alltså.
Bilderna talar väl för dig själva, hoppas det håller i 30 år till.
Bilderna talar väl för dig själva, hoppas det håller i 30 år till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto