Malta har väl ett liknande system med köp av medborgarskap?K karlmb skrev:
Du måste förstå att Haag dömer bara små länders krigsförbrytare. De stora har frisedel.
Tycker det är så märkligt att folk blir upprörda över att man kan betala för medborgskap. Jag tycker det är ännu värre i Sverige där man inte behöver göra någonting...🤔Intet skrev:
Frågan är kanske om det är ok att köpa medlemskap direkt av statsministern? Med en swish. DET var väl problemet här.Farstatjej90 skrev:
Man har väldigt länge kunnat köpa medborgarskap i USA. (sen 1990 )
E-5 visa. ca 1Miljon dollar investering i nystartat företag plus att du måste inte vara dömd brottsling etc etc
Skillanden är att nu man man pynta 5M dollar och skippa "skal" bolaget och alla andra krav.
E-5 visa. ca 1Miljon dollar investering i nystartat företag plus att du måste inte vara dömd brottsling etc etc
Skillanden är att nu man man pynta 5M dollar och skippa "skal" bolaget och alla andra krav.
Jag tycker det är rimligare med någon motprestation än ingen motprestation.MathiasS skrev:
Sen hade de flesta länder inte hållit med om din beskrivning med Swish. Det handlar om investeringar som ger jobb och stödjer landet hade dom sagt... Tror faktiskt det är närmre sanningen än att swisha presidenten.
Oavsett ska inte Sverige läxa upp andra länder om medborgarskap.
Nä i detta fall så är det 5M dollar direkt till statskassan utan krav på andra investeringar etc etc.Farstatjej90 skrev:
Jag tycker det är rimligare med någon motprestation än ingen motprestation.
Sen hade de flesta länder inte hållit med om din beskrivning med Swish. Det handlar om investeringar som ger jobb och stödjer landet hade dom sagt... Tror faktiskt det är närmre sanningen än att swisha presidenten.
Oavsett ska inte Sverige läxa upp andra länder om medborgarskap.
engångsbelopp.
Har du pengarna så ställs inga frågor om var du fått dem ifrån.
Det är Musk's 20-ish åringar via DOGE som skriver appen och fixa in pengarna ....
Medlem
· Blekinge
· 10 876 inlägg
Har du fått von der Leyen på hjärnan? Vad är hon skyldig till förutom att hon möjligen har en annan politisk hemvist än du?P paralun skrev:Jo men nu är de ju det, sen är är jag inte en Trump-vän mer än att det är hög tid att få fart på Europa och von der Leyen får vika ner sig med sin "the green deal"..... Trumpen och von der Leyen har ju sedan inte några idolfoton på varandra.
Men nu tror jag att det på allvar kan bli förhandlingar samt kompromisser från båda sidor så är det löst.
Jo helt uppenbart så försöker hon att "långbänka" som vanligt för att slippa förhandla/kompromissa på allvar.T Thomas_Blekinge skrev:
Kort om Merz vs von der Leyen
https://omni.se/het-toppstrid-vantar-i-eu-merz-utmanar-om-kronan/a/wgJzWG
Jag är ganska säker på att det snabbt blir panik bland de tyska bilföretagen med 25% tull till USA.
Medlem
· Blekinge
· 10 876 inlägg
P paralun skrev:
Detta är EN skribent som säger det. Han hänvisar till en politiksajt utan att precisera den närmare. Det säger inte så mycket.P paralun skrev:
Enligt Public Service-bolaget Deutschlandfunk har Merz kritiserat partiet FDP för att INTE ha röstat för von der Leyen (https://www.deutschlandfunk.de/fueh...ussagen-in-deutschlandfunk-interview-100.html).
Så det är bara onyanserat grundat hat som du hyser mot henne. Det får du gärna göra men försök inte linda in det i låtsas-argument.