Det lustiga är ett det fungerar alldeles utmärkt för USA som hittills varit den största ekonomiska motorn i världen och skulle nog fortsätta att fungera ända till dess att det kommer en Clown som försöker spela Kejsare och då alla "plötsligt" ser att Kejsaren är naken ...Intet skrev:
Du menar alltså på allvar att det är långsiktigt hållbart att låna för att betala räntan på tidigare lån?M MrDizzy skrev:
Det här var nog det mest överraskande Kommentaren i den här tråden.
Eller är de här du?
Är inte den boken (”Handmaid’s Tale”) en av de böcker som Trump vill förbjuda i USA? Troligen för att färre ska inse hans färdväg…S Sweetme skrev:Själv är jag övertygad om att demonteringen av ”byråkratin” mer handlar om bryta ner det som har varit men att det kommer bytas ut till en annan byråkrati där amerikanska oligarker kommer kunna stärka sin makt ännu mer och där sk woke och DEI mm kan raderas enklare om så önskas.
Fortsätter Republikanerna på den inslagna vägen och på något sätt kan behålla makten någon mer mandatperiod så skulle det inte förvåna mig om vi kommer se en form av Handmaid’s Tale ta form i USA.
När du först nu leker leksakspolis, trots att andra presidenter diskuterats flitigt tidigare, är ju lite märkligt. Eller helt förutsägbart!G gaidin skrev:
En helt obegriplig mening. Är det något Trump brukar säga?G gaidin skrev:
Jo för den uppmärksamme så funderar då Ukraina på ett presidentval till sommaren.Intet skrev:
Ukraina förbereder presidentval
Ukraina utesluter inte att de kommer hålla ett presidentval till sommaren, rapporterar The Economist.
Enligt uppgifterna ska Volodomyr Zelenskyj ha kallat till ett möte om det förra veckan.
Valet planeras i så fall att hållas efter den potentiella vapenvilan som man hoppas ska infalla i april.
Volodomyr Zelenskyj planerar att ställa upp igen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1362170
Du drog ju in Biden i diskussionen om utlandsskulden i stället för att diskutera vad Trump gör.Intet skrev:
Det vanliga resonemanget "Biden var värre" o s v.
Sedan väljer du att verka korkad och inte förstå.
Ditt val hur du vill framstå.
Avtal? Putin skriver aldrig pånågot han kommer att hålla.P paralun skrev:Jo det är väl det som Trumpen vill ha stopp på?
Jag blev glad över att vi i Sverige äntligen visar maximalt stöd för Ukraina.
Kan inte minnas att jag någonsin sett en summa som 16miljarder SEK i stöd.
Nytt miljardpaket till Ukraina – störst hittills
[länk]
Och samma sak ser man i land efter land i Europa.
Sen är min egen förhoppning då att man får ihop ett fredsavtal så att pengarna går till en återuppbyggnad av Ukraina.
De ska ut ur Ukraina bara.
Det kommer att innebära skott i munnen eller nacken på Putler men det är ofrånkomligt.
Allt annat är bara enhörningsdrömmar.
Zelensky tror det kan bli slut på kriget snart. Ingen mes-seger utan ut med orcherna helt.P paralun skrev:Jo för den uppmärksamme så funderar då Ukraina på ett presidentval till sommaren.
Ukraina förbereder presidentval
Ukraina utesluter inte att de kommer hålla ett presidentval till sommaren, rapporterar The Economist.
Enligt uppgifterna ska Volodomyr Zelenskyj ha kallat till ett möte om det förra veckan.
Valet planeras i så fall att hållas efter den potentiella vapenvilan som man hoppas ska infalla i april.
Volodomyr Zelenskyj planerar att ställa upp igen.
[länk]
Då vill han givetvis hålla val.
Njau nu har han ju ifråsatts och är mycket medveten om vad förhandligarna handlar om.K karlmb skrev:
Det gäller ju att få det bästa som går för Ukraina utifrån förhandlingarna.
Och hur skall det gå till, om jag får fråga?K karlmb skrev:
Hur? Det har ju inte gått så värst bra hittills? Även om jag får tillstå att de försvarar sig mycket bättre än vad jag kunde föreställa mig. Men en långsam, istället för snabb förlust är liksom inte lika med en seger. Inte lär det gå bättre ifall Trump stoppar allt stöd. Eller hur?K karlmb skrev:
Vad zigenare tror, bryr sig nog inte Putin om.
Är du verkligen så säker på det. Makt och uppmärksamhet är beroendeframkallande. Jag skulle inte bli så värst förvånad ifall det där valet kommer att skjutas upp och upp och ...K karlmb skrev:
Bara en sån sak som att dom inte har koll på vem som äger en bil och om den är försäkrad ( man måste ha med sig ett registreringsbevis och försäkringsbesked på papper vid en kontroll) visar att landet är sjukt outvecklat.Intet skrev:
Eller ett men måste uppdatera/byta körkort om man byter adress..