71 453 läst · 2 237 svar
71k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 14 191 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 14 191 inlägg
Du brukar rätt ofta citera DN.P paralun skrev:
Här har du några rubriker från den tidningen:
- Ryska kommentatorer jublar: ”Det blir ingen europeisk fred, utan en rysk fred”
- Rysslands svar: Bomber mot kvinnor, barn och sjömän
- Ryska medier om vapenvila: ”Ett långfinger från USA”
Ja det låter som min dotter sa när hon var 4-5 år, "Mamma, jag vet hur vi kan sluta bråka. Om du bara gör som jag säger..."P paralun skrev:
Hon var 4-5 år, Putin och hans anhang är lite äldre men verkar ha samma inställning.
Men för att ställa frågan igen som du missade förut, vad är det som ser lovande ut?
Att Ryssland tackar nej till vapenvila?
Att Ryssland kräver alla 5 regioner som man gjort anspråk på?
Att Ryssland kräver att Ukraina aldrig får bli medlem i Nato?
Att Ryssland säger nej till amerikansk eller Europeisk trupp i Ukraina som fredsbevarande styrkor?
Att Ryssland fortsätter att beskjutna civila mål?
Jo DN kan ha sakartiklar som är bra. Sen ska de då alltid vara "politiskt korrekta":Fairlane skrev:
Du brukar rätt ofta citera DN.
Här har du några rubriker från den tidningen:
Går det framåt?
- Ryska kommentatorer jublar: ”Det blir ingen europeisk fred, utan en rysk fred”
- Rysslands svar: Bomber mot kvinnor, barn och sjömän
- Ryska medier om vapenvila: ”Ett långfinger från USA”
Ja det låter som min dotter sa när hon var 4-5 år, "Mamma, jag vet hur vi kan sluta bråka. Om du bara gör som jag säger..."
Hon var 4-5 år, Putin och hans anhang är lite äldre men verkar ha samma inställning.
Men för att ställa frågan igen som du missade förut, vad är det som ser lovande ut?
Att Ryssland tackar nej till vapenvila?
Att Ryssland kräver alla 5 regioner som man gjort anspråk på?
Att Ryssland kräver att Ukraina aldrig får bli medlem i Nato?
Att Ryssland säger nej till amerikansk eller Europeisk trupp i Ukraina som fredsbevarande styrkor?
Att Ryssland fortsätter att beskjutna civila mål?
Frankrikes Macron gav en passning i kväll till Putin
Macron: Ryssland måste acceptera förslaget om vapenvila
Den franska presidenten Emmanuel Macron säger att Ryssland måste acceptera det förslag som ligger på bordet om en vapenvila, rapporterar Reuters.
Det amerikanska förslaget innebär en vapenvila på 30 dagar, ett förslag som Ukraina har accepterat. Ryssland har kommit med motkrav, något experter menar är ett försök att förhala vapenvilan.
Macron säger att han diskuterat situationen med Storbritanniens premiärminister Keir Starmer och Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj.
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
Theo Sundblad - DNI dag 16:38Intet skrev:
FN: Ryssland har utfört brott mot mänskligheten
Ryssland har gjort sig skyldigt till tortyr och påtvingade försvinnanden i Ukraina, båda brott mot mänskligheten, framkommer det av en utredning FN gjort.
Brotten har begåtts som "en del av utbredda och systematiska attacker mot civilbefolkning och i enlighet med en samordnad statlig politik", skriver den oberoende kommissionen som utrett kriget i Ukraina i en rapport.
Kommissionen tillsattes av FN:s människorättsråd i mars 2022.
TT

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 14 191 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 14 191 inlägg
Och om de inte gör det, vilket de flesta talar för?P paralun skrev:Jo DN kan ha sakartiklar som är bra. Sen ska de då alltid vara "politiskt korrekta":
Frankrikes Macron gav en passning i kväll till Putin
Macron: Ryssland måste acceptera förslaget om vapenvila
Den franska presidenten Emmanuel Macron säger att Ryssland måste acceptera det förslag som ligger på bordet om en vapenvila, rapporterar Reuters.
Precis, Ryssland förhalar, dvs de vill inte, precis som vi alla andra ser men du tycker det ser lovande ut.P paralun skrev:Det amerikanska förslaget innebär en vapenvila på 30 dagar, ett förslag som Ukraina har accepterat. Ryssland har kommit med motkrav, något experter menar är ett försök att förhala vapenvilan.
Macron säger att han diskuterat situationen med Storbritanniens premiärminister Keir Starmer och Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj.
[länk]
Att du inte besvarade vad som var lovande denna gång heller tolkar jag som att det bara var en floskel du slängde ur dig.
Du är född under 60-talet precis som jag, men du måste vara uppväxt under sektliknande förhållanden.Intet skrev:
& som vuxen tar du heller inte reda på saker & ting, utan du har DIN förutbestämda uppfattning om allt oavsett fakta.
Svårt att ha en verklig dialog eller ens någon form av givande diskussion, med någon med din bakgrund!
Oj oj oj. Så fel du har. Förutom att jag är född på sextitalet. Men det har jag ju redan sagt, så det var ju svårt att missa.😁. Trump skulle gjort en bättre analys än du.J jawen skrev:Du är född under 60-talet precis som jag, men du måste vara uppväxt under sektliknande förhållanden.
& som vuxen tar du heller inte reda på saker & ting, utan du har DIN förutbestämda uppfattning om allt oavsett fakta.
Svårt att ha en verklig dialog eller ens någon form av givande diskussion, med någon med din bakgrund!
Min förutfattade mening är att jag inte mycket vet . Precis som i stort sätt reste av gänget här.
Precis därför man tar reda på fakta, även om man inte vet hur varken Putin eller Trump tänker!Intet skrev:
Handlingar är händelser, & händelser bildar fakta.
DVS ett påstående i tal eller skrift utan handling & händelse, är ingen fakta det är propaganda.
Förstår du skillnaden nu?
Så; De är.dumma i huvudet och förstår inte vad Nato är, eller så ser de dem som ett hot mot framtida erövringar?Intet skrev:
Putan själv påstår att kriget är för att skydda Ryssland från NATO. Om det stämmer eller om ryssarna bara tror att det är så. Betyder det att de slåss mot Ukraina. Inte för att Ukraina är Ukraina utan för att det råkar ligga där det ligger. Med tanke på att Natoländer skeppar in stora mängder vapen blir det i praktiken ett krig mellan NATO och Ryssland där NATO använder ukrainska soldater för att själv slippa kriga. Vilket flera amerikanska senatorer förnöjt konstaterat.
Men såklart är det inte rysslands fel, de vill ju inte erövra sina grannar.
Doh!