83 572 läst ·
2 237 svar
84k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du är alltså osäker på om det stämmer att kriget behövdes för att skydda Ryssland från NATO (eller om ryssarna bara tror att det är så).Intet skrev:
Putan själv påstår att kriget är för att skydda Ryssland från NATO. Om det stämmer eller om ryssarna bara tror att det är så. Betyder det att de slåss mot Ukraina. Inte för att Ukraina är Ukraina utan för att det råkar ligga där det ligger. Med tanke på att Natoländer skeppar in stora mängder vapen blir det i praktiken ett krig mellan NATO och Ryssland där NATO använder ukrainska soldater för att själv slippa kriga. Vilket flera amerikanska senatorer förnöjt konstaterat.
Känner du dig verkligen osäker på om Ryssland riskerade att attackeras av NATO ?
/Krille
Jo det var väl inte så pjåkigt det världsamfundet med Englands Starmer i spetsen fick ihop idag.
Ett antal kortnyheter
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
Längre artikel om Starmers taktik
https://www.politico.eu/article/ukr...-willing-military-chiefs-to-meet-on-thursday/
Som då följs av ett till högre försvarschefsmöte i veckan.
Mycket tydlig beslutsamhet.
Ett antal kortnyheter
https://www.dn.se/varlden/folj-det-sakerhetspolitiska-laget-i-europa/
Längre artikel om Starmers taktik
https://www.politico.eu/article/ukr...-willing-military-chiefs-to-meet-on-thursday/
Som då följs av ett till högre försvarschefsmöte i veckan.
Mycket tydlig beslutsamhet.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 696 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 696 inlägg
Vi vet ju hur det blir i de av Ryssland ockuperade områdena...Intet skrev:
Sen är ju ett av Rysslands krav för fred att det ska bli ett nyval i Ukraina (Ryssland är knappast ett föredöme när det gäller val). Ryssland vill väl ha en valvinnare som Lukasjenko, Ivanisjvili eller Kadyrov.
Det blir knappast en trevlig fred gör de som tvingas leva under det styret.
Om jag förstår dig rätt vet du väldigt mycket om detta krig. Det, trots att du rimligtvis inte kan veta det. Det ligger ju i sakens natur. Än mer tydligt blir det när du påstår dig veta att de uppgifter som kommer från Ryssland, är lögnaktig propaganda medans de Ukrainska, på det hela taget är korrekta. Stämmer det?K Krille4 skrev:
Jag finner det osannolikt att NATO skulle anfalla Ryssland. Till och med mycket osannolikt. Men vad jag tror, är irrelevant för Ryssland. För Ryssland är det relevant vad Ryssland tror. Vad du och jag samt alla andra amatörer i detta forum tror, ägnar ryssarna troligen ingen som helst tid på att analysera.K Krille4 skrev:
Det är lite det här vårt omogna käbbel handlar om.
Jag tvivlar starkt på att du faktiskt befinner dig i Sverige.Intet skrev:
Jag har gått igenom dina tidigare inlägg här på BH, och på 242 dagar har du skrivit 2451 inlägg – över 10 inlägg per dag.
Inte direkt ett normalt beteende för någon som inte följer nyheter.
Dina inlägg avslöjar ett tydligt mönster: du relativiserar Rysslands aggression, planterar subtila narrativ och försöker styra diskussioner bort från Kremls ansvar.
Ett exempel?
Ditt inlägg där du insinuerar att Moskvas tunnelbana är ett tecken på att det ryska samhället i stort fungerar bra.
Tex detta i en annan tråd.
"Varsågod. Men varför? Vi har genom SVT matats med att Moskvas tunnelbana är både ren och säker att använda. Kanske speglar det samhället i stort. Eller inte? Jag har tyvärr aldrig varit i Ryssland utan kan endast referera till min Transsibirienjärnvägsresenär till kollega, som var väldigt glatt överraskad av den Rysska gästfriheten och samhället i stort. Kina var dess motsats."
Varför försöker du måla upp en normaliserad bild av ett land som just nu driver ett brutalt anfallskrig?
Det är rätt enkelt att se vilka andra konton du samverkar med och vilket narrativ ni driver.
Ni använder samma teknik: droppa oskyldigt formulerade inlägg som skapar en förskönande bild av Ryssland, samtidigt som ni försöker underminera Ukrainas sak.
Men här är problemet för dig/er: vi ser det, vi känner igen det och vi köper det inte.
BH är inte rätt forum för dig/er om du trodde att folk här är lätta att manipulera med Kremls omskrivningar.
Håll dig till forum där propaganda fortfarande går att sälja – för här på BH är du avslöjad.
Så länge Ryssland inte håller med. Vilket det ser ut som, de inte gör, spelar det ingen roll vad "det högre försvarschefsmötet" tycker.P paralun skrev:
https://t.me/DDGeopolitics/142134
Jo det spelar stor roll och ger Putin tydliga signaler att det inte är något vanligt EU-käbbel utan man samlar sig med en tydliga plan. Sen är ju den stora vitsen att man ska jämka ihop Trumpens plan med Europas.Intet skrev:
Och en tredje part. Denna verkar dock en aning reserverad till vapenvila.P paralun skrev:
Jo men Putin måste ju få det tydligt presenterat vad som väntar. Nu blev Europa tydliga.Intet skrev:
Sen just Starmer har ju aldrig varit inne i "EU-käbblet" och kan ha en fri roll.
Sen kommer alltid England och USA vara bröder och det kan inget ändra på så Starmer kan nog diskutera fritt med Trumpen.
P paralun skrev:
Så ni försöker att ignorera mitt inlägg om att ni är faktiskt Rysstroll konton (finns några mer, vilka var lätta att hitta) och försöker skriva bort med trivialt nonsens.Intet skrev:
Här är mitt inlägg igen.
Jag tvivlar starkt på att du faktiskt befinner dig i Sverige.
Jag har gått igenom dina tidigare inlägg här på BH, och på 242 dagar har du skrivit 2451 inlägg – över 10 inlägg per dag.
Dina inlägg avslöjar ett tydligt mönster: du relativiserar Rysslands aggression, planterar subtila narrativ och försöker styra diskussioner bort från Kremls ansvar.
Ett exempel?
Ditt inlägg där du insinuerar att Moskvas tunnelbana är ett tecken på att det ryska samhället i stort fungerar bra.
"Varsågod. Men varför? Vi har genom SVT matats med att Moskvas tunnelbana är både ren och säker att använda. Kanske speglar det samhället i stort. Eller inte? Jag har tyvärr aldrig varit i Ryssland utan kan endast referera till min Transsibirienjärnvägsresenär till kollega, som var väldigt glatt överraskad av den Rysska gästfriheten och samhället i stort. Kina var dess motsats."
Varför försöker du måla upp en normaliserad bild av ett land som just nu driver ett brutalt anfallskrig?
Det är rätt enkelt att se vilka andra konton du samverkar med och vilket narrativ ni driver.
Ni använder samma teknik: droppa oskyldigt formulerade inlägg som skapar en förskönande bild av Ryssland, samtidigt som ni försöker underminera Ukrainas sak.
Men här är problemet för dig/er: vi ser det, vi känner igen det och vi köper det inte.
BH är inte rätt forum för dig/er om du trodde att folk här är lätta att manipulera med Kremls omskrivningar.
Håll dig till forum där propaganda fortfarande går att sälja – för här på BH är du avslöjad.
Att be om att era konton ska raderas är inte rätt, bättre att veta vilka ni är.
Redigerat:
Har någon anmält kontot?D Danne824 skrev:Jag tvivlar starkt på att du faktiskt befinner dig i Sverige.
Ett exempel?