83 572 läst ·
2 237 svar
84k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ditt lilla troll.Intet skrev:
Putan själv påstår att kriget är för att skydda Ryssland från NATO. Om det stämmer eller om ryssarna bara tror att det är så. Betyder det att de slåss mot Ukraina. Inte för att Ukraina är Ukraina utan för att det råkar ligga där det ligger. Med tanke på att Natoländer skeppar in stora mängder vapen blir det i praktiken ett krig mellan NATO och Ryssland där NATO använder ukrainska soldater för att själv slippa kriga. Vilket flera amerikanska senatorer förnöjt konstaterat.
Fakta i denna diskussion är en akut bristvara. Upplevda "fakta", däremot, finns i överflöd. Har Trump varit en inspirationskälla, måntro?J jawen skrev:
Du krånglar till orden, så jag är inte helt säker på vad du vill säga.J jawen skrev:
Men möjligen att allt som påstås som inte resulterar i en handling är propaganda. Isåfall har du väldigt väldigt fel.
Här är ett Wikipediaklipp om propaganda.
Vad som uppfattas som propaganda är subjektivt. Samma budskap kan ses som information eller manipulation, beroende på mottagarens åsikter och förväntningar.
Du är ju utvecklingsstörd, dvs haft störning i utvecklingen.Intet skrev:
Knappast något du skriver verkar komma, ifrån en vuxen normal människa.
Jag lägger ned vad gäller dig & dina inlägg nu.
Nja. De var där och stödde Pinochet med så kallade militära rådgivare så han kunde störta Allende som var populär hos Ryssland. Så VPKliknelsen haltar betänkligt.Z Zodde skrev:
Hur ska oligarkerna kunna göra det med alla sanktioner?K karlmb skrev:
https://www.energinyheter.se/202501...rt-pressas-viktiga-handelspartner-tar-avstand
Kina ökar sin import av olja från Ryssland men de pengarna går nog rätt in i ryska statskassan.
https://www.tn.se/article/34978/rysk-oljeexport-till-kina-vaxer/
Så du försöker vrida diskussionen till någon absurd moralisk relativism där du drar likhetstecken mellan Israels bombningar och Rysslands invasion, samtidigt som du påstår att Ryssland egentligen inte har något mål att förinta sina grannar?Intet skrev:
Nej. Hade du bemödat dig att läsa INNAN du skrev, skulle du förstått (kanske😬) att Israel har en förkärlek att spänga skolor och sjukhus samt i så kallade säkra zoner.
Rysslands "fullskaliga" invasion. Har inte som mål att utrota sina grannar. Annars hade de nog lagt mer energi på det. Att döda kvinnor och barn, "is a childs play". Något Israel gillar. Annars hade de inte gjort det.
Åtminstone har Ryssland dödat betydligt fler soldater än civila. Vilket är illa nog.
Så, nej. Jag jämställer inte de båda.
Jaha. Så blåögda döda barn i en "suverän stat" är mer värda än brunögda döda barn i en icke suverän stat. Är det så du resonerar?
Huruvida ukrainska soldater gömmer sig i skolor, de med, vet vi inget om. Lika lite vet vi om Hamas verkligen gömmer sig bland civila. Det är hur som helst väldigt praktiskt för Israel att påstå det när de smulat sönder ännu ett sjukhus. Eller hur?
Rappakalja.
Ingen vet hur många döda barn som är dolda order raserade hus. Ukrainska som palestinska vet du? Därav "en klackspark".
Japp. Israel utrotar civilbefolkningen I en långt större omfattning än vad Ryssland gör.
Självklart. Som du själv konstaterar. Fienden "medvetet gömmer sig bland civila och använder dem som mänskliga sköldar." Ringer det en klocka eller ekar det tomt?
Förhoppningsvis är det så. Men eftersom du sitter i din soffa, mätt och god, är det bara en from förhoppning från din sida. Eller hur?
Och där tog argumenten slut.
Helt otroligt hur du lyckas kombinera både desinformation och cynisk retorik i ett och samma inlägg.
Låt oss bena ut ditt haveri till argument, även om du knappast är läskunnig.
Du skriver:
”Rysslands invasion har inte som mål att utrota sina grannar.”
– Nej, de bara ockuperar, mördar civila, deporterar barn och bombar infrastruktur systematiskt.
Men visst, de “lägger inte energi” på att förinta Ukraina – det bara händer av någon outgrundlig anledning.
Hur naiv kan man bli?
Du skriver:
”Jaha, så blåögda döda barn är mer värda än brunögda?”
– Det här är inget annat än ett genomskinligt försök att dra diskussionen ner i en falsk rasistisk anklagelse.
Det är inte barnens ögonfärg som är relevant, det är vem som startar kriget och vilka som aktivt riktar in sig på civila.
Men du verkar mer intresserad av att trolla än att diskutera sakfrågan.
Du skriver:
”Hamas gömmer sig bland civila? Hur vet vi det?”
– En terrororganisation som skjuter raketer från bostadsområden, bygger tunnlar under sjukhus och använder skolor som baser – men enligt dig är det bara en “praktisk” ursäkt?
Då undrar jag: Tror du ens själv på vad du skriver, eller har du bara bestämt dig för att relativisera allt?
Du skriver:
”Ingen vet hur många döda barn som finns i raserade hus.”
– Och därför är det fritt fram att bara slänga ur sig siffror och jämförelser baserade på… ingenting?
Antingen bryr du dig om fakta eller så gör du inte det.
Just nu låter det som att du mest kastar ur dig saker för att skapa förvirring.
Du skriver:
”Israel utrotar civilbefolkningen i större omfattning än Ryssland.”
– Jasså? Så Israel har ockuperat Gaza, tvångsförflyttat befolkningen och utrotat palestinsk identitet?
Eller är det bara en annan överdrift du plockat upp ur dina alternativa nyhetskällor?
Om något, har Ryssland redan bevisligen sysslat med etnisk rensning i Ukraina, men det är tydligen inte värt att nämna för dig.
Du skriver:
”Och där tog argumenten slut.”
– Nej, det var här din trovärdighet tog slut.
Du har slängt ur dig lösa påståenden, relativiserat rysk aggression och Hamas metoder, samt använt ren spekulation som argument.
Så nej, argumenten är långt ifrån slut – men att diskutera med någon som vrider allt till en rökridå av nonsens är rätt meningslöst.
Om du vill bli tagen på allvar, börja med att hålla dig till fakta istället för att spela Kremldiplomat och Hamas-apologet på internet.
Men du har åtminstone lyckats med en sak, att demonstrera exakt hur propaganda låter när den paketeras i pretentiöst svammel.
Du har officiellt misslyckats med att föra en saklig debatt och istället blottat dig som ännu en användbar idiot för tyranner.
Ryssland, Hamas och Iran tackar för din insats.
Redigerat:
Är du också utveklingsstörd. Dvs haft störningar i utvecklingen? Vilken självinsikt! Jag kände inte till min störning alls förren jawen, från sin mottagning i trädkojan, högt upp i föräldrarnas äppelträd, fastställde min diagnos.K karlmb skrev:
Så mycket lättare allt blir nu när jag är efterbliven och slipper ta ansvar för mina handlingar. Tack jawen.😁
P.S. @jawen Kan jag som utvecklingsstörd även vara landsförrädare på samma gång? Eller -först landsförrädare. Sedan utvecklingsstörd?🤔
Håller jag på att bli schizofren också?😀
Tråden handlar om Trump. Har du fastställt en diagnos på honom med, från din klinik, där uppe i det blå?
Redigerat:
Du vänder på resonemangen på ett Kremlskt sätt, det finns bara en skyldig här, Ryssland, att de upplever motstånd när de begår övergrepp är inget fel, det är som när ett våldtäktsoffer stretar emot och skadar angriparen, inget att skuldbelägga.Intet skrev:
Putan själv påstår att kriget är för att skydda Ryssland från NATO. Om det stämmer eller om ryssarna bara tror att det är så. Betyder det att de slåss mot Ukraina. Inte för att Ukraina är Ukraina utan för att det råkar ligga där det ligger. Med tanke på att Natoländer skeppar in stora mängder vapen blir det i praktiken ett krig mellan NATO och Ryssland där NATO använder ukrainska soldater för att själv slippa kriga. Vilket flera amerikanska senatorer förnöjt konstaterat.
NATO hotar inte Ryssland på annat sätt än att begränsa Rysslands övergrepp, hade de inte begått dessa så hade inte Ukraina tagit Kursk.
Redigerat:
Vet du verkligen inte det, om du riktigt tänker efter, fanns det truppansamlingar redo att invadera Ryssland under NATO-flagg, tänk ett varv till så ska du se att du har svar, kom igen!Intet skrev: