67 275 läst · 2 237 svar
67k läst
2,2k svar
Trump/Vance?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Du har inte se mycket kunskap om demens är ju uppenbart, så kanske borde du sluta blanda in sånt du inte kan.M MrDizzy skrev:Om ni kollar på presskonferansen en gång till och kollar på hur Trump agerar och bedömmer det utifrån att han börjar bli senil/dement
Vid början av senilitet så känner man att nått är fel och man litar inte riktigt på sig själv och är ganska passiv samt om personer man litar på blir upprörda så blir man det själv med.
Trump hade inga problem med hur Zelensky utryckte sig och framförde sina åsikter tills Vance blev förolämpad a Trumps vägnar (Karren någon?? ) för att det var 3e gången på några dagar som en ledare för annat land rättade Trump i TV.
Sen bar det utför
Trump ser att Vance (som han jobbar dagligen med) blir uppröd, då blir Trump det med och iom att det är Zelensky som man pratar med så är det Zelensky som får skiten.
Kollar man lite berdare på det verkar det som att Trump eg inte vill vara president igen just nu iaf.
Han har lämnat över mycket av rodret till (F)Elon Musk(olini) och Vance och försöker hålla sig till de extremt få saker han eg vill.
Vance kör stenhårt i bakgrunden på
[länk]
agendan
Jag menar som jag skriver. Inga länder tillverkar all krigsmateriel inom landets gränser. Ingen är självförsörjande på pangpang.S Simonstahl skrev:
Klart vissa delar handlas utifrån , men jag har rätt bra koll på hur väl det fungerar i Sverige.Intet skrev:
Vi har otroligt hög kompetens i Sverige gällande krigsmateriel
Mm säkert, det är därför Nordkorea skickar 2 milj pjäser 🙄Intet skrev:
Ryssland har knappast någon produkt i kriget, där man producerar lika mycket som man förlorar.
Inte ens ryggsäckar till "nya" soldater!
Jo man kan väl släpa fram vadsomhelst som kan skjuta till en frontlinje som inte ändrar sig mycket.J jawen skrev:
Så här ser det ut dag efter dag i köttkvarnen.
https://liveuamap.com/
Ja, att ha en artilleripjäs är rätt mycket bättre än att inte ha det, så ryssarna har plockat fram en hel del gamla pjäser ur lagren.Intet skrev:
De har förstås inte samma precision som nyare pjäser (så man behöver använda mer ammunition för att uppnå samma effekt). De har generellt också kortare räckvidd (så de behöver stå närmare frontlinjen). De pjäser som inte är självgående har dessutom sämre överlevnadschanser i artilleridueller, men är i gengäld mycket billigare.
Ja, det är en av deras stora styrkor. Jag tror att de tillverkar ca 4 miljoner artillerigranater per år, så de kan använda mycket mer artilleri än Ukraina.Intet skrev:
Det verkar vara en begränsande faktor, men de kan tydligen tillverka en hygglig mängd. Att tillverka bra kanonrör kräver god tillgång på bl.a. krom.Intet skrev:
Ryssland producerar en jävla massa artillerigranater (3-4 miljoner/år), men de gör också åt otroligt mycket. Delvis för att de behöver mer ammunition för att nå samma effekt som mer träffsäkert artilleri från västliga producenter.J jawen skrev:
Ni som menar att gårdagens haveri var planerat av Trump/Vance - menar ni allvar?
Jag har innerligt svårt att tro att Trump som är dåligt påläst, inte lyssnar på rådgivare, vet bäst själv och framför allt tar allt på uppstuds och skjuter från höften skulle ha lyckas planera grälet.
Trump satte ju tonen när han välkomnade Zelensky utanför vita huset och ironsikt sa "Oh, you’re all dressed up".
Upplever mer att Trump sedan tidigare är irriterad på Zelensky och han och Vance till slut inte kunde hålla sig på presskonferensen.
Jag har innerligt svårt att tro att Trump som är dåligt påläst, inte lyssnar på rådgivare, vet bäst själv och framför allt tar allt på uppstuds och skjuter från höften skulle ha lyckas planera grälet.
Trump satte ju tonen när han välkomnade Zelensky utanför vita huset och ironsikt sa "Oh, you’re all dressed up".
Upplever mer att Trump sedan tidigare är irriterad på Zelensky och han och Vance till slut inte kunde hålla sig på presskonferensen.