3 730 läst · 62 svar
4k läst
62 svar
Trefas - motorskydd etc.
Original var 0-1-2 men dom var väl lite mer metal på den tiden.
Har nu beställt Eaton modellen som länkades från eiabo för 748kr ink frakt. Kontaktade Kraus i Stockholm och dom där byggdes på order och var inget de lagerförde.
Kollade lite kina-universal men för att få ihop mängden kontakter som krävs blir de för djupa för att passa.
Fick med borrar för en livstid så 0-10mm i steg om 0.1 och 5+ av varje så det har ändå varit en god affär trots brytaräventyret!
Har nu beställt Eaton modellen som länkades från eiabo för 748kr ink frakt. Kontaktade Kraus i Stockholm och dom där byggdes på order och var inget de lagerförde.
Kollade lite kina-universal men för att få ihop mängden kontakter som krävs blir de för djupa för att passa.
Fick med borrar för en livstid så 0-10mm i steg om 0.1 och 5+ av varje så det har ändå varit en god affär trots brytaräventyret!
Fick omkopplaren och började flytta kablar - döm om min förvåning att allt fungerade på första försöket.
Ända tills motorskyddet gick! Lite felsökning så saknade jag en fas och hade lyckats sätta en fas fel i cee-intaget. Enkelt ordnat och motorn gick mycket bättre utan att motorskyddet löser Succe!
Luriga att det var ju fel redan innan brytaren föll isär..
Nåja fixade en liten täckbricka och monterade ihop allt med lite avkortade kablar.
Kontrollmätte alla faser och kortslutningen och allt stämmer bannemig!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ända tills motorskyddet gick! Lite felsökning så saknade jag en fas och hade lyckats sätta en fas fel i cee-intaget. Enkelt ordnat och motorn gick mycket bättre utan att motorskyddet löser Succe!
Luriga att det var ju fel redan innan brytaren föll isär..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nåja fixade en liten täckbricka och monterade ihop allt med lite avkortade kablar.
Kontrollmätte alla faser och kortslutningen och allt stämmer bannemig!
Redigerat: