5.7 så om de får det betyder det 2 miljoner mer än vad vi köpte, helt okej med 1 miljon per år i vinst :)

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
De får mer än 5.7 för den där är jag rätt säker på.

Man kanske borde sälja istället och köpa ny :D även fast vår är lyxigare renoverad än deras så efter 10 år kanske det inte syns lika väl längre :D

Alla jag visat den för tycker att vi också ska stoppa in stuckaturen på samma sätt, känns fel att stoppa in icke tidstypisk stuckatur dock. Vad tycker ni?

Håller helt med om stuckaturen! Har mycket svårt för all hel vita sekelskiftes lgh. Sekelskiftsboenden var inte ljusa utan ofta med ex blodröda tapeter. Blir därför helt fel när de inreds på sådant vis. Eftersom jag dock gillar stora ljusa ytor och vita väggar såg vi till att köpa en 20-tals lägenhet där det stämmer väl med stilen ;)

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Alla jag visat den för tycker att vi också ska stoppa in stuckaturen på samma sätt, känns fel att stoppa in icke tidstypisk stuckatur dock. Vad tycker ni?

Problemet är väl att nästa boende gått upp lika mycket i pris... Lite renovering verkar dock hjälpa: I vår fastighet såldes en 1a för 80000/kvm för 2 månader sedan. Den ytskiktsrenoverades och en innervägg smälldes upp för att skapa sovhörna. Ligger nu ute igen och budgivningen har passerat 95 000/kvm.

Så är det ju, men vi hade tur och gick in under accept vilket gör skallnaden ännu större

Redigerat:
  • Gilla
Dewe
  • Laddar…
Jag måste säga att jag tycker stilen på grannens kök passar planlösningen i köket bättre. Sen är ju såklart ert badrum finare, men resterande faktorer är ju en smaksak. Att ha två toaletter i en liten trea känns ganska onödigt i min mening och jag hade prioriterat förvaring över det.

Det är ju som du säger en smaksak men jag tycker det är för modernt.

Sedan tappar de flera decimeter utrymme bakom k/f
nackdel.jpg

Samt att personligen tycker jag det blev skumt med valvet/pelaren
nackdel2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

edit: Kul att du gillar vårt badrum :D
En grej till jag tänkte var att när man lägger ner så mycket pengar på renoveringen så varför inte fixa snickerierna? De var inte ens ommålade

Redigerat:
  • Gilla
hushem
  • Laddar…
Ja förresten hur går det med badrummet? Blev det klart eller ligger det på is?
:)

Det ni sett är så långt som är gjort på badrummet :D
Nu jobbar vi på för att bli klara så pass så att golvläggaren kan komma och göra sitt jobb

En grej till jag inte riktigt tycker är 100 är den fyrkantiga sänkningen i taket över köket, ger ett lite klumpigt intryck?
rymdskepp.jpg
Skapa konto

AndersMalmgren skrev:
En grej till jag inte riktigt tycker är 100 är den fyrkantiga sänkningen i taket över köket, ger ett lite klumpigt intryck?
[bild]
Någon som har erfarenhet av köksfläktar så högt ovan spisen? Varför är den placerad så högt?

Är hela parketten ny, eller har de kompletterat en befintlig? Ser lite konstigt ut med frisen som går genom köksbänken.

Jag är inte så förtjust i att täcksidan på köksbänkens gavel går ner i golvet. Tycker själv att det ser snyggare ut om täcksidan slutar där sockeln tar vid.

Det är gammalt golv på vänster sida, höger sida är nytt, vet inte varför man inte såg till att de blev på samma höjd faktiskt. Jag undrar också om fläkten gör nytta på den höjden, men det bli ju mer öppen känsla med den sådär. Vi kommer ha fläkten på 650 som är SIemens rekommenderade höjd för den modellen vi valt och visst det blir ju lite i vägen och inte lika luftigt.

På vår köksö kommer vi låta täcksidorna gå lika långt som sockeln precis som du säger
sockel_täckskiva.png
Skapa konto

sockel_täckskiva2.png
Skapa konto

Det är ganska vanligt på "moderna" kök att täcksidan går hela vägen ner på kortsidan av köket. Av estetiska skäl endast. Jag tycker det är snyggt då det ramar in köket. Kan också ifrågasätta funktionen av fläkten på den höjden, men det blir såklart luftigare. Lösningen bakom ön med pelaren var dock inget vidare. Det hade varit snyggare att ansluta med gips eller liknande och fått samma linje.

Ärligt talat är jag tveksam till din variant med pelarlösningen i köket. Känns som en trång och svårutnyttjad yta mellan pelaren och köksbänken/bardisken. Varför inte förlänga disken hela vägen till pelaren, ungefär som grannen gjort?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.