1 239 062 läst · 3 920 svar
1239k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
Renoverare
· Stockholm
· 18 589 inlägg
Det ena ska inte utesluta det andra, i helgen var det teater ikväll blir det film
Renoverare
· Stockholm
· 18 589 inlägg
Medlem
· västra götaland
· 969 inlägg
På vilket sätt slösar TS med pengar?hushem skrev:
Förutom projektorer och andra roliga gadgets han skriver om så är allt investeringar i lägenheten.
Investera är inte samma sak som slösa.
Den svenska avundsjukan..hushem skrev:
Bor man i en hydda i skogen eller liknande kan jag ju dock förstå att det kan anses som slöseri att lägga så mycket pengar på en lägenhet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 589 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 589 inlägg
Rika jobbar inte i lägenheten själv
Renoverare
· Stockholm
· 18 589 inlägg
Nej, 1 år och 11 månader!
edit: Vi började först i maj 2013 så 1 år och 10 månader
edit: Vi började först i maj 2013 så 1 år och 10 månader
Renoverare
· Stockholm
· 18 589 inlägg
Nja, eller visst, men det är inte det som är huvudproblemet, första året var det faktiskt mest problem med golvet och att den entreprenad vi hade outsourcat det till inte prioriterade oss och ibland stod bygget still i veckor. Förra året så var det badrummet och då gjorde vi allt själva, då handlar det ju mer om tid helt enkelt och eftersom man inte gör det så ofta tar det ju varje moment längre tid än om en hantverkare gör det.
Så jag skulle säga att största boven är för lite tid i lägenheten, sedan att vi ändå är väldigt, väldigt noga när vi väl är där och jobbar och sist planering
Så jag skulle säga att största boven är för lite tid i lägenheten, sedan att vi ändå är väldigt, väldigt noga när vi väl är där och jobbar och sist planering
Tyvärr tror jag inte att TS kommer att få tillbaka alla pengarna vid en försäljning... Eftersom många tyvärr inte verkar bry sig om detaljerna... Tyvärr hade det nog kunnat räcka med att lägga ett laminatgolv, renovera köket, samt göra en "normal" renovering av badrummet för att höja värdet.
Dock så handlar det om att man ska bo där! Man gör det för sig själv! Jag har en känsla av att TS inte skulle stå ut å bo där om han hade gjort en "normal" renovering.... Har man ett öga för detaljer så är det väldigt viktigt att det blir bra!
Jag tycker inte att man ska renovera för att tjäna pengar utan man gör det för att man själv ska bo där och trivas!
Hmmm nu har jag yrat en massa men slutklämmen är att om man ska renovera sitt boende så ska man tänka på om man gör det för att sälja eller om man gör det för att bo där...
Om TS svarar ja på att han gör det för å sälja då tror jag tyvärr inte att boendet stiger så mycket mer i värde än om man gjort en "normal" renovering. Men det är för att folk tyvärr inte ser detaljerna. Jag anser att många köpare verkar vara ganska korkade.... Därför skulle de inte uppskatta den kvalitén som renoveringen har.
Men om TS gör detta för att bo där, då kan man lägga ner pengar och tid på detaljerna, för annars skulle man inte stå ut... framför allt inte om man är så petig med detaljerna som TS är
Allt är inte pengar...
Sedan så med tanke på hur marknaden ser ut idag så lär han ändå ligga på plus om han skulle sälja idag....
Dock så handlar det om att man ska bo där! Man gör det för sig själv! Jag har en känsla av att TS inte skulle stå ut å bo där om han hade gjort en "normal" renovering.... Har man ett öga för detaljer så är det väldigt viktigt att det blir bra!
Jag tycker inte att man ska renovera för att tjäna pengar utan man gör det för att man själv ska bo där och trivas!
Hmmm nu har jag yrat en massa men slutklämmen är att om man ska renovera sitt boende så ska man tänka på om man gör det för att sälja eller om man gör det för att bo där...
Om TS svarar ja på att han gör det för å sälja då tror jag tyvärr inte att boendet stiger så mycket mer i värde än om man gjort en "normal" renovering. Men det är för att folk tyvärr inte ser detaljerna. Jag anser att många köpare verkar vara ganska korkade.... Därför skulle de inte uppskatta den kvalitén som renoveringen har.
Men om TS gör detta för att bo där, då kan man lägga ner pengar och tid på detaljerna, för annars skulle man inte stå ut... framför allt inte om man är så petig med detaljerna som TS är
Allt är inte pengar...
Sedan så med tanke på hur marknaden ser ut idag så lär han ändå ligga på plus om han skulle sälja idag....