trattalask
thomasx skrev:
Jag la en beställning hos Rubart för en stund sedan.

Nedan kan ni se kvittot från Paypal, där beloppet stämmer med det i kassan hos Rubart när jag la beställningen.

Men kolla sedan kvittot från Rubart, därunder. Någon som kan förklara hur det gick till?
Kolla beloppen.

[bild]

[bild]
Hur gick det med detta? Nu blev man ju nyfiken. =)

Manitoba skrev:
Tänkte precis beställa en Festool Kapex 120 från Rubart, men såg då att den endast kan levereras till Tyskland :(. Är detta något nytt? Har för mig att flera här har köpt stora grejer därifrån?
Har för mig att Robert-san01 köpt en kapex från schreiner-werkzeuge-schmidt eller hur det nu stavas. Testa där, har handlat därifrån tre gånger själv.

Är det inte momsen som skall betalas?

Chrissofsweden skrev:
Är det inte momsen som skall betalas?
Nej, siffrorna stämmer inte med 19% moms.

jonmo skrev:
Har för mig att Robert-san01 köpt en kapex från schreiner-werkzeuge-schmidt eller hur det nu stavas. Testa där, har handlat därifrån tre gånger själv.

Det var min första tanke faktiskt, men derad webshop ligger nere :). Får försöka om ett tag igen!

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
Jag köpte min Kapex från AW-tools (https://www.aw-tools.de/), de har den i lager för 1078€. De verkar inte hittas av idealo.de då den billigaste där kostar 1079€.

Köp en extra tving och bordsbreddare när du ändå handlar - du kommer snart att vilja bygga egna vingar om du inte skall ha Festools förstås.

badtastex skrev:
Jag köpte min Kapex från AW-tools ([länk]), de har den i lager för 1078€. De verkar inte hittas av idealo.de då den billigaste där kostar 1079€.

Köp en extra tving och bordsbreddare när du ändå handlar - du kommer snart att vilja bygga egna vingar om du inte skall ha Festools förstås.
Tack för tipset! Vilka tvingar och bordsbreddare menar du?

Tvingen är ju den som följer med till Kapexen, även om det är lyxigt så skulle jag gärna ha två. Festool KL-KS 120.

10694-4-zoom__hs_klks120_494391_z_01a.jpg

Bordsbreddarna eller crown stop som de ibland kallas Festool AB-KS gör det enkelt att bygga egna vingar likt de som säljs i UG-set.

10692-4-zoom__hs_abks120_494369_z_02a.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

badtastex skrev:
Tvingen är ju den som följer med till Kapexen, även om det är lyxigt så skulle jag gärna ha två. Festool KL-KS 120.

Bordsbreddarna eller crown stop som de ibland kallas Festool AB-KS gör det enkelt att bygga egna vingar likt de som säljs i UG-set.
Ok, då vet jag. Priset (jämfört med Sverige) gör att jag nästan är sugen på att köpa ett helt EB-set där två bordsbreddare ingår, men frågan är om det är värt det?

Jag skulle nog personligen hellre satsa på UG-set i så fall men jag tyckte att borden (alltså förlängningsborden) var lite väl instabila för min smak men jag är inte beroende av mobilitet. Köper man AB-KS så kan man enkelt bygga egna förlängningar.

Du hittar lite om mina egna "vingar" och min sågbänk här: https://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/268250-projekt-sagbank.html

engs
Vill bara tacka för tipsen om tysklandsshopping i denna tråd. Kan ingen tyska att tala om men med autoöversättning i chrome så funkade det hyfsat.
Beställde tillbehör till min Kärcher högtryckstvätt och hamnade vid snabbt överslag en 30-40% billigare ink. frakt till dörren, jämfört med motsvarande billigaste ställena i Sverige på prisjakt (utan frakt).

Tog lite tid med frakten men det var mitt fel, slängde med en till sak på slutet och missade kolla så de hade den i lager innan. Å andra sidan drog de inga pengar från kortet innan varorna var levererade till min dörr, detta är inget jag upplevt på en svensk webbshop.

engs skrev:
Vill bara tacka för tipsen om tysklandsshopping i denna tråd. Kan ingen tyska att tala om men med autoöversättning i chrome så funkade det hyfsat.
Beställde tillbehör till min Kärcher högtryckstvätt och hamnade vid snabbt överslag en 30-40% billigare ink. frakt till dörren, jämfört med motsvarande billigaste ställena i Sverige på prisjakt (utan frakt).

Tog lite tid med frakten men det var mitt fel, slängde med en till sak på slutet och missade kolla så de hade den i lager innan. Å andra sidan drog de inga pengar från kortet innan varorna var levererade till min dörr, detta är inget jag upplevt på en svensk webbshop.
Var beställde du ifrån? :)

engs
cyberport.de
De verkar mest sälja div. hemelektronik i övrigt så därför länkade jag inte, hamnade där när jag sökte på någon av de prissökverktyg Nimajneb länkat till och de var billigast just då i vilket fall.

Shoppade Abus lås till container från wekzeuge-bs.de. Nästan halva priset mot i Sverige. Skickar även till företag utan moms.

badtastex skrev:
Jag skulle nog personligen hellre satsa på UG-set i så fall men jag tyckte att borden (alltså förlängningsborden) var lite väl instabila för min smak men jag är inte beroende av mobilitet. Köper man AB-KS så kan man enkelt bygga egna förlängningar.

Du hittar lite om mina egna "vingar" och min sågbänk här: [länk]
Jag är nog benägen att hålla med. Jag är iofs beroende av viss mobilitet till en början innan jag har byggt klart hobbyverkstan, men under tiden kan man ju lika gärna använda ett "billigt" sågbord så bygger man en mer seriös bänk senare.

Nu ligger en Kapex i varukorgen, men det är inte helt lätt att trycka på "köp", inte varje dag man köper en kap/ger för dryga 10k :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.