292 031 läst · 996 svar
292k läst
996 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Vi har precis likadant. Källare med betongvalv och uppreglat på valvet. Jag sänkte reglarna så mycket det gick men det blev ändå drygt 2 cm högre golv än när det byggdes. Jag drog all el i golvet stället. Jag körde golvspån. Har en jättelång tråd om du vill se vår resafredrikchail skrev:
Jaha där ser man! Hur gjorde ni med golvvärmen då, körde med spånskivor? För ni har också källare i ert hus? 😄 jo men det funkar ju att köra direkt på råsponten också! Det kluriga är väl mest om man vill ha el draget där, men det går ju att göra på vinden också om det skulle behövas. Såklart mer jobb då 👍
Jag förstår! Den ska jag absolut kika in 😄 vad roligt!Ramnemark skrev:
Då är även täckskidor målade och på plats. Kapade till reglar som vi skruvade fast i ramen om man skulle vilja plocka bort täcksidor med enkelhet i framtiden. Själva täcksidorna limmades på plats med montagelim! Nu är det bara en liten golvsockel i mitten av sängarna som ska på plats så är det helt färdigt 😄
Vi passade även på att göra en liten enklare makeover för att fräscha upp och uppdatera stilen i vardagsrummet. Vi sålde våra fyra fåtöljer, köpte bord och stolar, målade om väggarna och bytte taklampor och inredning 👍
Fixade även fönsterventil i sovrummen. Tillverkade en mall för borrhålen så det skulle bli lite lättare med vinkeln. Fönsterventilerna var väldigt diskreta. Ska bli intressant att se om det blir skillnad 👍
Just det.. jag bommade att fota på utsidan! Kan fixa ett kort imorgon om du vill.J JonasJN skrev:
Annars är det denna ventil:
https://www.bauhaus.se/spaltventil-flexit-w400-vit-40cm
Klicka här för att svara
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Dölja kablar i vägg till tv
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: Maskinrum
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Villa Ferlaux - utbygge och stor renovering av villa i Kristianstad
Socialt & Projekt -
Mellan och i projekt behövs träning, endast bilder inga ord!
Socialt & Projekt