fredrikchail fredrikchail skrev:
Tack så mycket!

Ja, det är svårt att ligga bredvid 😅 den äldsta ligger i sängen helt själv och det räcker att man är med i rummet så går det bra! Den yngsta är inte riktigt redo att sova där helt själv ännu, så det återstår att se 😄
Kanske sitta på en stol mellan dem och läsa dags för båda?

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Snnica Snnica skrev:
Kanske sitta på en stol mellan dem och läsa dags för båda?
Ja precis! Det är en bra idé 😄

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Då är gardiner på plats! Det ökade verkligen myskänslan ytterligare 😄 dom tillverkade fästena funderar jag på om man ska spraya vita för att dom ska smälta in ytterligare 👍

Nu är det dags att köpa MDF-skivor och göra klart det allra sista!

• Ett närbildsfoto av ett väggmonterat gardinfäste, med grå vägg och vita lister.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Långa vita gardiner mot en ljus vägg i ett rum med trägolv och spotlights i taket.
    Skapa konto
  • Barnrum med säng, färgglada kuddar, leksaker, vita gardiner, grön vägg med hyllor och bilder. Mysig atmosfär.
    Skapa konto
  • Litet sovrum med rosa vägg, enkelsäng, gardiner, och väggdekorationer med molnmotiv samt hylla med barnböcker och tomte.
    Skapa konto
  • Två sovalkover med upphängda gardiner, dekorerade med barnleksaker och väggkonst i pastellfärger; golv av ljust trä.
    Skapa konto
  • Två sovalkover med pastellfärgade väggar, upphängda gardiner och inredning i rosa och grönt, skapande en mysig känsla i rummet.
    Skapa konto
  • Älska
  • Gilla
Bergsén och 7 till
  • Laddar…
Bra jobbat.men jag ser ingen friskluftsventil i fönsterkarm eller vägg, hur får guldklimparna syre?

• Gilla
Grannens Häck och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Bra jobbat.men jag ser ingen friskluftsventil i fönsterkarm eller vägg, hur får guldklimparna syre?
Tack så mycket! Vi har precis köpt friskluftsventil till fönster som ska monteras 😄 kommer i nästa inlägg

• Gilla
Beemaster och 2 till
  • Laddar…
Då är gardiner på plats! Det ökade verkligen myskänslan ytterligare 😄 dom tillverkade fästena funderar jag på om man ska spraya vita för att dom ska smälta in ytterligare 👍

SÅ fint och gulligt! Snyggt jobb! 👌

• Älska
fredrikchail
  • Laddar…
Snnica Snnica skrev:
SÅ fint och gulligt! Snyggt jobb! 👌
Tack så mycket! 😄

• Gilla
Snnica
  • Laddar…

Snyggt! 👌❤️

• Gilla
  • Älska
lob och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Snyggt! 👌❤️
Tack så mycket! 😄

Dags att fixa täcksidorna på sängarna. Hade en spillbit av OSB-skiva som vi kunde använda som mall till täcksidorna. Det underlättade en hel del att prova sig fram med mallen. Själva täcksidorna är i MDF 😄

• Säng med täcksidor av OSB-skiva och MDF i ett barnrum med rosa vägg och hyllor.
    Skapa konto
  • MDF-täcksida monterad på sängen i barnrum, med leksaker på sängen och hyllor med barnböcker samt djurtavlor på väggen.
    Skapa konto
  • MDF-täcksida installerad på sidan av en barnsäng, omgiven av kuddar och leksaker, mot en grön vägg med tavlor och en hylla.
    Skapa konto
Redigerat:
Gjorde klart båda täcksidorna och insåg att den låga delen blev alldeles för hög med tanke på att madrassen sjunker när man sätter sig i sängen. Gör om - gör rätt, så tog bort ytterligare 70 mm på den låga delen så blev det bra! Avslutade med överhandsfräs och rundade alla kanter på täcksidorna 👍 nästa steg blir att måla!

• Barnrum med två sängar och träfärgade täcksidor, pastellfärgade väggar, mysiga kuddar och leksaker. Väggdekorationer och hyllor syns.
    Skapa konto
  • Två sängar med justerade täcksidor och rundade kanter. Pastellväggar, leksaker och böcker ovanför. Nästa steg är målning.
    Skapa konto
  • Två barnsängar i olika färgglada rum, omgivna av leksaker och kuddar, med nykapade täcksidor.
    Skapa konto
  • Barnrum med två sängar och rundade täcksidor, rosa och gröna väggar med tavlor och hyllor ovanför, mjuka leksaker på sängarna.
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Bengt Larsson och 13 till
  • Laddar…
Snyggt jobbat. Huset verkar vara byggt precis likadant som vårat. Vad har ni för takhöjd inne? :)

• Älska
fredrikchail
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Snyggt jobbat. Huset verkar vara byggt precis likadant som vårat. Vad har ni för takhöjd inne? :)
Tack så mycket för det! 😄 vi har runt 2,50 i takhöjd i samtliga rummen här uppe 👍

Tack så mycket för det! 😄 vi har runt 2,50 i takhöjd i samtliga rummen här uppe 👍
Då fattar jag att du kan sänka taket. Vi har 240 och med golvvärme i hela entréplan nu blir det 236 så jag har fått sätta innertak direkt på råsponten :)

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Då fattar jag att du kan sänka taket. Vi har 240 och med golvvärme i hela entréplan nu blir det 236 så jag har fått sätta innertak direkt på råsponten :)
Jaha där ser man! Hur gjorde ni med golvvärmen då, körde med spånskivor? För ni har också källare i ert hus? 😄 jo men det funkar ju att köra direkt på råsponten också! Det kluriga är väl mest om man vill ha el draget där, men det går ju att göra på vinden också om det skulle behövas. Såklart mer jobb då 👍

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.