279 942 läst · 991 svar
280k läst
991 svar
Tidsresa från 1960 till 2020 med begränsad budget och eget arbete
Ett extra uttag på plats så att vi kan sätta upp en nattlampa eller annat i båda sovalkoverna 😄
Ribbotten på plats och även madrassen. Nu går det att sova i sängarna 😄 täcksida är nästa steg, kommer att bli i MDF som målas vit, samt sätta upp gardinskena i taket så man kan dra för om man vill stänga om sig 👍
Hehe det känns ju så ändå, var tog all tid vägen liksom. Med små och yngre barn är ju ett år en eon av tid där dom växer upp jättemycket. För en annan är ju ett år bara att man går till jobbet några gånger.fredrikchail skrev:
Det har flagnat på sina ställen, det tar väldigt mycket stryk under vintermånaderna när man drar med sig grus och annat upp på altanen.. så både säljare och målare har helt rätt i det. Vi målade på ett nytt lager i år faktiskt, med samma färg eftersom det rör sig om en väldigt liten yta hos oss. Men om du skulle fråga mig så avråder jag också från att måla. Satsa på något annat då, exempelvis slipa ner och betsa/olja eller något i stället.K Kardan79 skrev:
Tack, och starkt jobbat!fredrikchail skrev:Det har flagnat på sina ställen, det tar väldigt mycket stryk under vintermånaderna när man drar med sig grus och annat upp på altanen.. så både säljare och målare har helt rätt i det. Vi målade på ett nytt lager i år faktiskt, med samma färg eftersom det rör sig om en väldigt liten yta hos oss. Men om du skulle fråga mig så avråder jag också från att måla. Satsa på något annat då, exempelvis slipa ner och betsa/olja eller något i stället.
Vi övervägde att måla golvet (trall) på en större inglasad veranda/i oisolerat uterum, men det fick bli pigmenterad olja. Hade föredragit resultatet av att måla.
Nu är jag dock nöjd med valet. 😅
Haha ja, jag kan nog trösta dig med att du gjort helt rätt val att inte måla 😅 när vi sa det till säljaren i butiken så sa denne gång på gång att det kommer inte hålla under längre tid - vilket stämde!K Kardan79 skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 907 inlägg
Där blir det ju supermysigt att sova 😍fredrikchail skrev:
Har ni funderat på att sätta draperier framför? När jag var liten önskade jag mig det, men fick det aldrig. Då kan man ha det som koja och få vara i fred för syskonet.
Tack så mycket för det! 😍 den äldsta älskar sin nya säng.Marlen Eskilsson skrev:
Ja, det blir det! Vi har köpt takskenor som vi ska montera upp här snart. Ja precis, vi tänkte också så att man kan stänga in sig lite mer om man vill det 😄 tråkigt att du aldrig fick det, trots att du ville ha det!
Inredning på plats! 😄 vi fick tänka om lite med takskenorna så det är satt på paus en liten stund. Har bett pappa tillverka speciella fästen så vi kan få upp skenor i rummen 👍 täcksidor är också kvar, i övrigt är det klart!