Väldigt små sängar.. eller?

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Väldigt små sängar.. eller?
Sängarna är 140x80 cm. Äldsta barnet är 3 år och runt 100 cm lång just nu ☺️

Ett extra uttag på plats så att vi kan sätta upp en nattlampa eller annat i båda sovalkoverna 😄

• Ett nyinstallerat eluttag på väggen bredvid en träram, för planerad användning av nattlampa i sovalkov.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två trästommar i sovalkover med nymonterade elkontakter mot rosa och grön vägg.
    Skapa konto
  • Extra eluttag installerat vid sängram i sovalkov, med träpaneler och ljus trälaminatgolv.
    Skapa konto
  • Träram byggd mot en grön vägg i ett hörn, med nytt vägguttag installerat nära golvet, klart för nattlampa i sovalkov.
    Skapa konto
  • Väggmonterat eluttag nära träkonstruktion på ett golv, redo för nattlampa i sovalkov.
    Skapa konto
  • Träram för byggprojekt i två sovalkover med målade väggar i rosa och grön, extra eluttag synligt på golvet.
    Skapa konto
  • Två trästommar mot en rosa och en grön vägg med golvuttag i hörnen i en sovalkov.
    Skapa konto
  • Gilla
boschkenta och 4 till
  • Laddar…
Ribbotten på plats och även madrassen. Nu går det att sova i sängarna 😄 täcksida är nästa steg, kommer att bli i MDF som målas vit, samt sätta upp gardinskena i taket så man kan dra för om man vill stänga om sig 👍

• En liten säng med ribbotten och madrass på plats, grön vägg i bakgrunden och kudde med mönster i rummet.
    Skapa konto
  • En enkel säng med träram och ljusrosa sängkläder i ett litet rum med ljusgråa och rosa väggar, dekorerad med kuddar.
    Skapa konto
  • Två enkelsängar med ribbotten och madrasser, rosa och grå bäddning, placerade i ett litet rum med olika väggfärger.
    Skapa konto
  • Två enkelsängar med ribbottnar och madrasser, prydda med regnbågsmönstrade kuddar, i ett rum med rosa och grön målade väggar.
    Skapa konto
  • Två sängbottnar med ribbottnar på plats, med en rosa och en grön vägg i bakgrunden. Ingen madrass syns. Golvet är ljust träfärgat.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Snigla och 9 till
  • Laddar…
RoTe
Och om typ fem sekunder har dom växt ur dom, tyvärr.

• Gilla
Elin I och 4 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Och om typ fem sekunder har dom växt ur dom, tyvärr.
Får hoppas att det tar lite längre än 5 sekunder i alla fall. Tanken på sikt är att fixa ett till rum så att dom får ett varsitt.

RoTe
fredrikchail fredrikchail skrev:
Får hoppas att det tar lite längre än 5 sekunder i alla fall. Tanken på sikt är att fixa ett till rum så att dom får ett varsitt.
Hehe det känns ju så ändå, var tog all tid vägen liksom. Med små och yngre barn är ju ett år en eon av tid där dom växer upp jättemycket. För en annan är ju ett år bara att man går till jobbet några gånger.

• Gilla
Jamtstårscha
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Hehe det känns ju så ändå, var tog all tid vägen liksom. Med små och yngre barn är ju ett år en eon av tid där dom växer upp jättemycket. För en annan är ju ett år bara att man går till jobbet några gånger.
Ja absolut, så är det verkligen!

K
Vi målade även golvet på altanen, samt trappan
Hur har det hållit över tid?
Blev strängt avrådde från att måla och lasera, av underhållsskäl. Pratade både med målare och säljare.

• Gilla
camaro z28 och 1 till
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Hur har det hållit över tid?
Blev strängt avrådde från att måla och lasera, av underhållsskäl. Pratade både med målare och säljare.
Det har flagnat på sina ställen, det tar väldigt mycket stryk under vintermånaderna när man drar med sig grus och annat upp på altanen.. så både säljare och målare har helt rätt i det. Vi målade på ett nytt lager i år faktiskt, med samma färg eftersom det rör sig om en väldigt liten yta hos oss. Men om du skulle fråga mig så avråder jag också från att måla. Satsa på något annat då, exempelvis slipa ner och betsa/olja eller något i stället.

K
Det har flagnat på sina ställen, det tar väldigt mycket stryk under vintermånaderna när man drar med sig grus och annat upp på altanen.. så både säljare och målare har helt rätt i det. Vi målade på ett nytt lager i år faktiskt, med samma färg eftersom det rör sig om en väldigt liten yta hos oss. Men om du skulle fråga mig så avråder jag också från att måla. Satsa på något annat då, exempelvis slipa ner och betsa/olja eller något i stället.
Tack, och starkt jobbat!

Vi övervägde att måla golvet (trall) på en större inglasad veranda/i oisolerat uterum, men det fick bli pigmenterad olja. Hade föredragit resultatet av att måla.
Nu är jag dock nöjd med valet. 😅

• Gilla
fredrikchail
  • Laddar…
K Kardan79 skrev:
Tack, och starkt jobbat!

Vi övervägde att måla golvet (trall) på en större inglasad veranda/i oisolerat uterum, men det fick bli pigmenterad olja. Hade föredragit resultatet av att måla.
Nu är jag dock nöjd med valet. 😅
Haha ja, jag kan nog trösta dig med att du gjort helt rätt val att inte måla 😅 när vi sa det till säljaren i butiken så sa denne gång på gång att det kommer inte hålla under längre tid - vilket stämde!

Ribbotten på plats och även madrassen. Nu går det att sova i sängarna 😄 täcksida är nästa steg, kommer att bli i MDF som målas vit, samt sätta upp gardinskena i taket så man kan dra för om man vill stänga om sig 👍
Där blir det ju supermysigt att sova 😍

Har ni funderat på att sätta draperier framför? När jag var liten önskade jag mig det, men fick det aldrig. Då kan man ha det som koja och få vara i fred för syskonet.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Där blir det ju supermysigt att sova 😍

Har ni funderat på att sätta draperier framför? När jag var liten önskade jag mig det, men fick det aldrig. Då kan man ha det som koja och få vara i fred för syskonet.
Tack så mycket för det! 😍 den äldsta älskar sin nya säng.

Ja, det blir det! Vi har köpt takskenor som vi ska montera upp här snart. Ja precis, vi tänkte också så att man kan stänga in sig lite mer om man vill det 😄 tråkigt att du aldrig fick det, trots att du ville ha det!

• Älska
  • Gilla
MONTREAL och 3 till
  • Laddar…
Inredning på plats! 😄 vi fick tänka om lite med takskenorna så det är satt på paus en liten stund. Har bett pappa tillverka speciella fästen så vi kan få upp skenor i rummen 👍 täcksidor är också kvar, i övrigt är det klart!

• Mysig sänghörna med rosa väggar, regnbågskuddar, och tavlor med barnmotiv ovanför sängen.
    Skapa konto
  • En mysigt inredd hörna med rosa väggar, säng, färgglada tavlor och hylla med böcker, dekorerad med ljusslinga och en hjärtformad vägglampa.
    Skapa konto
  • Ett barnrum med grön vägg, säng med kuddar, barnböcker på hyllor och djurtavlor hängande på väggen.
    Skapa konto
  • Barnrum med säng, färgglada kuddar och leksaker. Väggar med djurtavlor och böcker på hyllor. Mjuk belysning ger rummet en varm känsla.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Ramnemark och 23 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.