647 291 läst · 14 155 svar
647k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Inom byggbranschen så kanske färre med KA som får jobb men i övrigt så tror jag det är tvärtom men bara en spekulation.Jonatan79 skrev:
Men byggbranschen absolut och den vet vi ju hur den är
När konflikten startade var det ingen i Sverige som var medveten om han nu uttalade faschistiska åsikter och facket kan inte lägga ned sin konflikt för att han klivit ut mörkretA ajn82 skrev:Så vad du säger är att konflikten snarare är ideologiskt motiverad för man vill markera mot Tesla som en politisk motståndare i en bredare dimension. Jag tror du har rätt, och jag gillar verkligen inte Musks nuvarande riktning, och hoppas att ägarna väljer att göra sig av med honom.
Dock tycker jag det är väldigt problematisk om vi använder "den svenska modellen" för att trycka till politiska motståndare, istället för att åtgärda konkreta problem arbetstagarna ifråga upplever.
Jovisst är Muskens framfart ideologisk när man ser hans framfart på X.A ajn82 skrev:Så vad du säger är att konflikten snarare är ideologiskt motiverad för man vill markera mot Tesla som en politisk motståndare i en bredare dimension. Jag tror du har rätt, och jag gillar verkligen inte Musks nuvarande riktning, och hoppas att ägarna väljer att göra sig av med honom.
Dock tycker jag det är väldigt problematisk om vi använder "den svenska modellen" för att trycka till politiska motståndare, istället för att åtgärda konkreta problem arbetstagarna ifråga upplever.
https://www.politico.eu/article/elon-musk-politics-uk-republicans-x-owner-donald-trump-prison/
Sen ger han sig företrädesvis på socialdemokratiska bastioner i världen.
Men svenska kollektivavtal förefaller vara en liten fråga för Musk i det stora.
Nu tycker jag att du går till kommunistiska partiet och frågar de om vad det är för skillnad men först så skrattar de sig fördärvade.TRJBerg skrev:
Men i bland är det skönt med förutfattade meningar.
Jimmie verkar även hålla på Metall. Kanske inte så konstigt med tanke på att de väl är största parti i en del LO-förbund. Måste kännas tryggt för alla som gillar fackets maffiametoder att ni ha Jimmie på er sida.K kortis skrev:
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jimmie-akessons-ilska-mot-tesla-oerhort/
Han får väl hålla på vem han vill men skulle tro att Metall fullständigt skiter i SDL lbgu skrev:
Det vore ju mer än lovligt korkat med tanke på att deras medlemmar till stor del röstar på Sverigedemokraterna. Å andra sidan har metalls analytiska förmåga varit lite sisådär hittills.K kortis skrev:
Men tror du verkligen att ledningen på Metall är så världsfrånvänd trots att SD är de nya Socialdemokraterna.