654 577 läst · 14 155 svar
655k läst
14,2k svar
Tesla och kollektivavtal
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Skulle säga helt irrelevant då han var demokratisk framröstad av sina arbetskamrater. Facket påstår ju att man ska kunna träda fram och påverka sin arbetsplats , vilken denna omtyckta person inte fick. Han blev petad av högre ort, facklig demokrati?D djac skrev:
Det var mer en tanke om val av ord, det handlar väl om ett specifikt parti, inte alla utom ett?Jonatan79 skrev:
Som sagt så har jag inga känslor åt det hållet men jag har bara hört talas om ett sånt fall. Det är ju ingen rättighet att bli tjänsteman i ett fackförbund, då kan det ju bli så.Jonatan79 skrev:
Liksom alla andra föreningar/organisationer.Jonatan79 skrev:
SD utesluter ju själva medlemmar som de anser inte följer deras stadgar, men det kanske är en annan sak?
SD försökte ju starta ett eget fack, men det gick inget vidare..., och då försöker man istället parasitera på andra.
Nej det projektet blev inte succé direkt.L lat skrev:
Varsågod och tyck.D djac skrev:
När det gäller moral får man skilja på tangentbordsmoral och realmoral. I en anonym värld som denna är den förstnämnda starkt överrepresenterad. I verkligheten skiter nog de flesta i det mesta. Men att impa på internet kan säkert stärka det egna egot för de som det behöver.
Det löser man genom att minimera inköpen av produkter med "misstänkta" komponenter samt gör likadant med drivmedel. I tangentbordsteorin, vill säga. I verkliga livet är det en helt annan femma. Få om närapå ingen bryr sig om vad som finns i tanken eller i bilen, Tv-n, telefonen, datorn, kylskåpet och all annan allsköns prylar vi "behöver".D djac skrev:
Klarar gemene man inte ens av att hålla igen på konsumtionen på grund av ointresse, hur tror du då det går med "opponionsbildandet"?D djac skrev:
Det är det gamla vanliga. Du ser det, du så gärna vill se som stämmer med din världsbild och förutfattade meningar. Hade Obama "hailat" skulle det istället varit ett tecken på hans spontanitet.D djac skrev:Att du verkar ha drabbas av begränsat synfält gällande Musk är svårförklarat men kan kanske förklaras av att du kikar genom ett sugrör och bara ser hans heilning. Du ser inte de rally han deltagit i, där sydstatsflaggan sitter på samma stång som MAGA och den gamla tyska nazistfanan, du ser inte hans engagemang i fascistiska AfD, du ser inte hans förringande av den tysk nazitiden, osv, men för de som inte har drabbats av åkomman är bilden tydligt.
När jag hoppas på ett snart slut på Ukrainakriget betyder det för de som inte kan läsa att jag stöder Ryssland.
Så du förstår, det där med att bedöma andra utifrån sina egna brister, slutar sällan väl, så det bör man akta sig för. Därför har jag inga större uppfattningar om Musk över huvud taget.
Min moral är ungefär den samma vid tangentbordet och ute i verkligheten.Intet skrev:
Varsågod och tyck.
När det gäller moral får man skilja på tangentbordsmoral och realmoral. I en anonym värld som denna är den förstnämnda starkt överrepresenterad. I verkligheten skiter nog de flesta i det mesta. Men att impa på internet kan säkert stärka det egna egot för de som det behöver.
Det löser man genom att minimera inköpen av produkter med "misstänkta" komponenter samt gör likadant med drivmedel. I tangentbordsteorin, vill säga. I verkliga livet är det en helt annan femma. Få om närapå ingen bryr sig om vad som finns i tanken eller i bilen, Tv-n, telefonen, datorn, kylskåpet och all annan allsköns prylar vi "behöver".
Klarar gemene man inte ens av att hålla igen på konsumtionen på grund av ointresse, hur tror du då det går med "opponionsbildandet"?
Det är det gamla vanliga. Du ser det, du så gärna vill se som stämmer med din världsbild och förutfattade meningar. Hade Obama "hailat" skulle det istället varit ett tecken på hans spontanitet.
När jag hoppas på ett snart slut på Ukrainakriget betyder det för de som inte kan läsa att jag stöder Ryssland.
Så du förstår, det där med att bedöma andra utifrån sina egna brister, slutar sällan väl, så det bör man akta sig för. Därför har jag inga större uppfattningar om Musk över huvud taget.
Du kan tala för dig själv men inte för mig.
Jag försöker rent allmänt minska min förbrukning av oljebaserade bränslen och jag försöker tanka på mackar som i huvudsak undviker ryssbränslen.
Helt renlärig går det inte att vara men jag kommer en god bit på väg.
Gällande kinaprylar försöker jag i första hand att köpa så litet nya prylar som möjligt. När jag köper nytt försöker jag så långt som möjligt undvika kinesiska och ryska produkter. Om jag måste köpa kinagrejor så ser jag till att slita ut dem fullkomligt innan jag köper nytt så kineserna åtminstone skall få sälja så sällan som möjligt. Tyvärr sätter plånboken och leverantörerna en del gränser men jag kommer en god bit på väg.
Jag är inte den enda. Jag vet många som gör samma sak.
Du tycker om att predika hopplöshet. Kanske du skall ta ditt pick och pack och flytta till det hopplösa landet Ryssland? Om du inte redan bor där?
Personligen lägger jag liten betydelse i Muskvitjs hitlerhälsning. Det väsentliga är att han konsekvent driver en nazistisk/facistisk politik.
Fel Bill & Bull! Inte absurt. Demokrati kallas det när riksdagen stiftar lagar, sa Pelle.P pmd skrev:
Även om Maja och/eller Pelle inte håller med.
Jag svarar för att beskriva hur lagen fungerar. Det är så den svenska modellen fungerar via ett ganska stort antal samverkande lagar samt KA. Verkligheten (den svenska modellen) alltså. Man kan naturligtvis tycka vad man vill om verkligheten. Men det ser jag som en annan sak.