518 376 läst · 11 028 svar
518k läst
11,0k svar
Tesla och kollektivavtal
Ge gärna exempel. Notera att USA och Sverige är ganska olika samhällen. Trots att många (kanske de flesta?) svenskar tror att de förstår USA så är det bara en ytlig förståelse.L lbgu skrev:
Ge gärna exempel. Tänk även på de stora samhällsskillnaderna.L lbgu skrev:
Varför det? Vilka delar av Moderaternas partiprogram tror du skulle ses som halvkommunistiskt?L lbgu skrev:
Observera också att USA består av femtio delstater. Den politik som diskuteras i ett presidentval kan skillja sig en hel del från den politik som diskuteras i valen till delstatskongresser, guvernörsval, val av åklagare, val av sheriffer, etc.
Nej, oftast inte, men om man vill kunna avgöra om något eller någon är objektiv så måste man ha en måttstock.L lbgu skrev:
När någon påstår att något är uppenbart så är det antaligen inte det.L lbgu skrev:
Slå upp SVT på Wikipedia så kan du se vem/vilka som äger SVT. Det är inte staten. Däremot finansieras SVT av staten.L lbgu skrev:
Det känns för mig lite bakvänt att "försvara" SVT eftersom jag tycker att det bolaget till största delen bör läggas ner (så att min teveskatt blir mindre), men det blir inte en bra diskussion om den inte är baserad på fakta.