sysmali
Om public service (SVT och SR) skulle vara i mitten, varför klagas det bara på att de lutar åt vänster? Lika många (från vänstersidan) borde då klaga på deras högerlutning.

Men för att återgå till trådens ämne, @BirgitS tycker du fortfarande att Tesla bör läggas ner och arbetarna ska få sparken pga att Tesla inte skriver på kollektivavtalet?

• Gilla
och en till och 1 till
  • Laddar…
D
sysmali sysmali skrev:
Om public service (SVT och SR) skulle vara i mitten, varför klagas det bara på att de lutar åt vänster? Lika många (från vänstersidan) borde då klaga på deras högerlutning.
Det är för det finns en stor skara jävla gnällspikar som lockas av den populistiska högeragendan, som själva är helt oförmögna att göra något konstruktivt. Det sitter i deras ryggmärg att gnälla. Deras egna oförmåga är någon annans fel, alltid. Gärna invandrare och/eller kvinnor. När deras av internet formade världsbild rubbas (av konsumtion av mainstreammedia) slår det bakut i hjärnkontoret, så först när teorin om att media är "vänsterbliven" presenteras i någon av SD hemligt styrd YouTube-kanal presenteras blir det lugn i skallen igen.

Där har du en alternativ teori till din om att dessa klartänkta incels har synat SVT/SRs vänstervridning och att deras högljudda gnäll och retorik är ett bevis för densamma.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 4 till
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:

Men för att återgå till trådens ämne, @BirgitS tycker du fortfarande att Tesla bör läggas ner och arbetarna ska få sparken pga att Tesla inte skriver på kollektivavtalet?
För att blańd folk på den icke auktoritära vänsterkvadranten så finns det en acceptans för att opartisk information inte alltid måste stämma till punkt och pricka med den egna ideologin.

Den auktoritära vänstern (KPMLr med flera) gnäller på det hela tiden men de är just numera ganska få och oorganiserade utanför Nordkorea.
Nordkorea som förövrigt är en nära allierad till den auktoritära ytterhögern i Ryssland och USA.

BirgitS
Intet Intet skrev:
Varje gång "samhället" kritiseras, försvarar du det. Kanske du är politiker eller tjänsteman?
Jag kritiserade något som var en lögn. Tycker du att jag ska försvara lögner?
Eller ska man tolerera lögner för att de kommer från ett visst politiskt håll med en viss agenda?

Jag har alltid jobbat i den privata sektorn och aldrig politiskt.

BirgitS
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Fler tycker att det lutar åt vänster än höger
Och du tror att om man frågar folk som står vid tornet i Pisa om och hur det lutar så kommer 60 % att tycka att det inte lutar alls, några % tycker att det lutar åt ett håll och resten att det lutar åt andra hållet?

• Haha
Dilato
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och du tror att om man frågar folk som står vid tornet i Pisa om och hur det lutar så kommer 60 % att tycka att det inte lutar alls, några % tycker att det lutar åt ett håll och resten att det lutar åt andra hållet?
Du kan väl åka ner och göra en undersökning, återkom sedan. Jag orkar inte mucka gräl med dig, du verkar gå igång på det ;)?

BirgitS
Vänster = grönt / rött , ok ?
Och vad har det med saken att göra?

Jag tycker det är en himmelsvid skillnad mellan att ett parti anses vara bäst av 50 % eller av 80 %.

BirgitS BirgitS skrev:
Och vad har det med saken att göra?

Jag tycker det är en himmelsvid skillnad mellan att ett parti anses vara bäst av 50 % eller av 80 %.
Ja, inte var det jag som kom med påståendet från början...

BirgitS
Du kan väl åka ner och göra en undersökning, återkom sedan. Jag orkar inte mucka gräl med dig, du verkar gå igång på det ;)?
Varför ska jag göra det?
Det var du och inte jag som hänvisade till Pisa-tornet. Tydligen utan att ha tänkt över vad du skrev.

BirgitS BirgitS skrev:
Varför ska jag göra det?
Det var du och inte jag som hänvisade till Pisa-tornet. Tydligen utan att ha tänkt över vad du skrev.
Jag försökte skoja till den annars torra stämningen, ska inte göra om det.

• Haha
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
Ja, inte var det jag som kom med påståendet från början...
Det var du som påstod att det var "nästan rätt". #10 943

BirgitS BirgitS skrev:
Det var du som påstod att det var "nästan rätt". #10 943
Precis, 80% var rätt om man räknar in rött + grönt, det visste jag redan innan inlägget då jag råkade kolla upp detta för ca 2 veckor sedan.

BirgitS
sysmali sysmali skrev:
Det där är en fråga typ "Har du slutat att slå din fru?". Kan du svara på den med ja eller nej?

BirgitS
Precis, 80% var rätt om man räknar in rött + grönt, det visste jag redan innan inlägget då jag råkade kolla upp detta för ca 2 veckor sedan.
Men det gjorde ju inte Intet. Eller hur?

Vänster = grönt / rött , ok ?
I USA är rött = ultrahöger och blått lättvänster vilket är förvirrande..

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.