47 583 läst · 138 svar
48k läst
138 svar
Stugan version 3.0 - Nybygge i mitt paradis
Hobbysnickare
· Stockholm
· 241 inlägg
Hobbysnickare
· Stockholm
· 241 inlägg
Låt mig presentera min kokosnöt 🙃😇🙄
Historien om min kokosnöt började i somras när jag lyckades fälla en gran som fastnade i kokosnöten. Snabba tanken var att den gamla ruttna tallen är bara att såga ner så det gjordes lite slarvigt vilket resulterade i att granen kom ner men kokosnöten var inte så rutten så den vart sig lik.
Under större delen av hösten tänkte jag att en av höststormarna ska väl kunna putta ner den. Men icke, kokosnöten vart sig lik.
Började kapa av sektioner av stammen, men kokosnöten den är sig lik.
Kom på tanken att dra ner den med grävmaskinen och köpte långa rep som gick sönder, men kokosnöten den var sig lik.
Jag använde en vinsch, kokosnöten flyttade på sig och fastnade i nästa träd och var sig lik.
Jag har lugnt lagt 8h effektiv tid att dra såga slå på den kokosnöten och nu är den nere.
Skam den som ger sig 💪🥳😆😆
Historien om min kokosnöt började i somras när jag lyckades fälla en gran som fastnade i kokosnöten. Snabba tanken var att den gamla ruttna tallen är bara att såga ner så det gjordes lite slarvigt vilket resulterade i att granen kom ner men kokosnöten var inte så rutten så den vart sig lik.
Under större delen av hösten tänkte jag att en av höststormarna ska väl kunna putta ner den. Men icke, kokosnöten vart sig lik.
Började kapa av sektioner av stammen, men kokosnöten den är sig lik.
Kom på tanken att dra ner den med grävmaskinen och köpte långa rep som gick sönder, men kokosnöten den var sig lik.
Jag använde en vinsch, kokosnöten flyttade på sig och fastnade i nästa träd och var sig lik.
Jag har lugnt lagt 8h effektiv tid att dra såga slå på den kokosnöten och nu är den nere.
Skam den som ger sig 💪🥳😆😆

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 20 050 inlägg
Skönt! Fastfällda träd kan vara farliga saker.
Hobbysnickare
· Stockholm
· 241 inlägg
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kommunalt vatten och avlopp med läckage och räkning på 30 000 kr
Juridik -
Hur stark kompostkvarn på 3000 w elverk
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Stugan - hur fixa mindre väggspricka inför tapetsering?
Färg, Måla & Tapetsera -
230 Vac eller 24 Vdc belysning i sommarstugan
El -
30 m EKKJ 4x2,5+2,5 till lillstugan rimligt?
El
Populärt i forumet
-
Varför spela musik i trädgården?
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: Maskinrum
Socialt & Projekt -
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Socialt & Projekt