1 290 391 läst · 12 056 svar
1290k läst
12,1k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits

Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 636 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 636 inlägg
Min Guldfisk från (tror) Östgötabanken, och min Muminpappa från "annan bank" skulle kunna partaja med din filur, lyssna på Sweet och höra skramlet av 50-öringar. (Förlåt, men blev lite glad av inlägget och hur det var att ta en smörkniv och försöka öppna luckan "utan åverkan").trähandtag skrev:
Tror inte Örgryte då det är fel stad- kanske bara random färger. Tror jag aldrig lade några pengar i den då håret var i vägen.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 021 inlägg

ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 930 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 930 inlägg
Nästan alla duktiga hantverkare med yrkesmässig integritet som finns kvar är i min ålder. Det finns en ironi i att hos de rikaste, på mest kapitalistiska kundernas projekt är spetshantverkarna som jag. Gamla miljö och vänsteraktivister som är för dumma för att bli smarta och affärsmässiga och göra så lite som möjligt för så mycket som möjligt.
Tidsandan är sådan nu. Högern och antiintellektualismen har vunnit. Sug i er frukten av er seger och njut av förruttnelsen. Marknaden ni är hänvisade till är den ni förtjänar. Enjoy.
Mvh Findus
Tidsandan är sådan nu. Högern och antiintellektualismen har vunnit. Sug i er frukten av er seger och njut av förruttnelsen. Marknaden ni är hänvisade till är den ni förtjänar. Enjoy.
Mvh Findus
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 819 inlägg
Du glömmer lägligt nog modernismen och den storskaliga offentliga styrningen i din drapa om vad som urholkat värdet av hantverksskicklighet.
Marknaden anpassar utbud och efterfrågan till varandra. När staten förstör efterfrågesidan är det inte nödvändigtvis marknadens fel att utfallet blir som det blir – att skönhet och kvalitet blir något för de exceptionellt välbeställda.
Marknaden anpassar utbud och efterfrågan till varandra. När staten förstör efterfrågesidan är det inte nödvändigtvis marknadens fel att utfallet blir som det blir – att skönhet och kvalitet blir något för de exceptionellt välbeställda.
Nä, att "marknaden" skulle ha eller göra fel kan vi väl aldrig tänka oss...Nötegårdsgubben skrev:
Du glömmer lägligt nog modernismen och den storskaliga offentliga styrningen i din drapa om vad som urholkat värdet av hantverksskicklighet.