Det är väl bättre att dom hänger här än gör nån livsfarlig felkoppling hos någon stackars privatperson?

• Gilla
  • Haha
jorblad och 10 till
  • Laddar…
G guggen skrev:
Låter rimligt att man sänder ut låtsaselektriker som inte vet hur en jfb fungerar...
Det är faktiskt mer rimligt än att det är en riktig person bakom inläggen ;-)

E elmont skrev:
Demmpa, jag ber om ursäkt för det som jag felaktigt påstått. Jag har för första gången i mitt liv sett anslutningsdosan och trodde inte mina ögon och jag kan fortfarande inte förstå hur den kan säljas.Den är totalt olämplig som anslutningsdosa.
...och om man nu ska vara "så'n"...
Även om olämplig materiel säljs så undrar man ju varför elfirman väljer den produkten bland alla alternativ som står till buds.
Som kund är det ju kompetens man köper.

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
jbr jbr skrev:
Det är bra men såväl spanandet som kartläggandet blir antagligen bättre om ni avhåller er från att skriva.
Det måste väl vara bra?
Vad är bra?

jbr jbr skrev:
...och om man nu ska vara "så'n"...
Även om olämplig materiel säljs så undrar man ju varför elfirman väljer den produkten bland alla alternativ som står till buds.
Som kund är det ju kompetens man köper.
Den var säkerligen billig i inköp och det enda elektrikern hade på rea för att behaga någon snåljåp

P Putte 9497 skrev:
Vad är bra?
Att ert spanande och kartläggande blir bättre.
Du vet, riktiga privatdetektiver är diskreta.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Den var säkerligen billig i inköp och det enda elektrikern hade på rea för att behaga någon snåljåp
Så man får inte göra det själv... och man kan inte lita på en elektriker...
Hur tycker du man ska få elinstallationer utförda?

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
ClasseClas
P Putte 9497 skrev:
Vi både spanar och kartlägger fulelarna.
Vilka vi? Det var intressant. Från vilken organisation då? Hur många är ni?

JanneJanne123
Putte, du skriver fulel några inlägg upp och bara för att klargöra är det ingen här som är för fulel, det vissa av oss håller på med är hemmapulande och det är något helt annat. Fulel hittar du massor av bra exempel på i elfel-gruppen på Facebook, och förefallande ofta förekommer det på pizzerior vad det verkar. Där pratar vi farliga grejer, att en elektroingenjör sätter ett nytt uttag i garaget är inte samma sak.

P Putte 9497 skrev:
Återigen, vi är inga snåljåpar. Jag hade kommit med förslag på kvalitetsmaterial som jag ville att dom skulle använda men dom kom först med enklare material. Vi hade även kommit överens om att dom skulle byta en gammal dosa som dom skulle gå vidare från men det gjorde dom inte.

• Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
richardtenggren
@Fredrik Sjödin

Förstår att du känner dig extra nöjd och belåten med killar som Putte 9497 och N1Xe som verkligen hjälper till att representera begåvningsreserven i er bransch.

De har verkligen övertygat mig om att ta in professionella yrkesmän när jag behöver något utfört i framtiden!

• Gilla
  • Haha
Jorn och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
@tommib
”Jag tror han jobbat i branschen 18+ år, märks han hållt på med detta dagligen.” - N1Xe

Imponerande, om detta stämmer så borde det innebära att du började direkt efter gymnasiet som kabelapa och körde läkarutbildning och sedan ST-tjänst parallellt tills rätt nyligen? För att åren ska gå ihop... ;)

• Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
jbr jbr skrev:
Så man får inte göra det själv... och man kan inte lita på en elektriker...
Hur tycker du man ska få elinstallationer utförda?
Det vet även du att man anlitar en elektriker.

Var tvungen att redigera så jbr förstår vad jag menar eftersom hissen inte gick ända upp

Redigerat:
ClasseClas ClasseClas skrev:
Vilka vi? Det var intressant. Från vilken organisation då? Hur många är ni?
Säpo

P Putte 9497 skrev:
Det vet även du
Va...??

Hur tycker du man ska få elinstallationer utförda om man inte kan lita på elektrikerna?

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.