ClasseClas skrev:
Via den URL till dhl.de som Seltmann skickade i ett av sina mail till mig gick det bra att tracka försändelsen.
Hmm... Varje gång jag har gått in på länken de skickade får jag upp "Status: Keine Daten gefunden". Tänkte först att jag var för snabb, men även ett dygn senare går det inte att se något via länken.

Lever i total ovisshet om vart mitt paket befinner sig. :(

Precis som Joflopp i inlägget ovan har jag beställt från Seltmann, fått kollinummer och en länk till tyska DHL men efter 28h hittar dom fortfarande inget paket där. Jag lovade mig själv förra gången jag försökte handla av Seltmann att inte göra det fler gånger men jag är inte mer än människa, jag kan väl ändra mig :) Hoppas nu bara att leveranserna fungerar trots vissa svårigheter med trackingen, att inte kunna följa prylarna är väl egentligen världens I-landsproblem. Funkar det så kom jag just på att jag behöver en Bosch GAS25:a och en Makita 6040 också :D

Angående trackningen så är jag rätt lugn, jag har sett att folk får sina Seltmann-prylar med alla möjliga bolag, ibland via DHL, ibland via svenska Posten, ibland med Dachser osv så dom får väl några dagar innan jag börjar oroa mig. Att Seltmann sen inte kan ge korrekta kollinummer och/eller länkar till fraktbolag är anmärkningsvärt för ett tyskt bolag men inget ovanligt om man handlat av t.ex. Lawson några gånger.

Har du otur kan det dröja upp till nästan ett dygn innan du ser trackingen.
I mitt fall hade DHL hand om det till svenska gränsen, sen tog Posten över. :)
Du får då ringa Postenkundtjänst på 020-232221 och kolla om dom ser paketet och om du kan få ett nytt 'svenskt' kollinummer, därefter ser du det www.posten.se :) (under förutsättning att det är Posten som hanterar ditt paket i Sverige).

Jag hade ju strul med betalningen första ggn, men det löstes ju med att mailade ett foto där betalkort, körkort och en räkning med min adress syntes.
Så i min enfald, höll jag på att skriva :), så trodde jag det skulle vara grönt vid beställning nummer 2, men icke, samma kryptiska mail, och efter att skickat en kopia på fotot (igen) och påminnt Silvio så vart ordern 'frisläppt' och skickades dagen efter.
Det finns nog ingen anledning i världen att misstänka Shop-Seltmann för oseriösa, även om betalning kan krångla och vissa mail är standardiserade på 'facktyska'.
Overkligt billigt frakt, som dessutom är snabb. mindre än 72h från fraktbokning i nordöstra Tyskland tills paketet finns att hämta på Postcenter här på byn. :)
Nu får de vara nog.. eller nej, ja skulle behöva en fräs... och tur dom inte har sektmärket ;)

FredrikR skrev:
Jag hade ju strul med betalningen första ggn, men det löstes ju med att mailade ett foto där betalkort, körkort och en räkning med min adress syntes.
Så i min enfald, höll jag på att skriva :), så trodde jag det skulle vara grönt vid beställning nummer 2, men icke, samma kryptiska mail, och efter att skickat en kopia på fotot (igen) och påminnt Silvio så vart ordern 'frisläppt' och skickades dagen efter.
Det finns nog ingen anledning i världen att misstänka Shop-Seltmann för oseriösa, även om betalning kan krångla och vissa mail är standardiserade på 'facktyska'.
Overkligt billigt frakt, som dessutom är snabb. mindre än 72h från fraktbokning i nordöstra Tyskland tills paketet finns att hämta på Postcenter här på byn. :)
Nu får de vara nog.. eller nej, ja skulle behöva en fräs... och tur dom inte har sektmärket ;)
Men varför betalar du inte med Paypal så du slipper strulet?

Fick du inte paketet utkört?

LLLVäxjö skrev:
Lostorp , du har väl inte missat detta? : [länk]
Jo, det hade jag missat och jag var på vippen att skicka beställningen. Tack för tipset. Nu blev det jobbigt, jag behöver ju GAS25:an ganska omgående. Synd att min skoltyska inte duger för att ringa dem o fråga.

Nimajneb skrev:
Men varför betalar du inte med Paypal så du slipper strulet?

Fick du inte paketet utkört?
Lantbrevbäring = minst 1dygns liggtid, eller över en helg tom.. :)
Men gällande betalningen så lär det bli att knyta kreditkortet till PP för fortsatta beställningar. :)

Nu på morgonen syns mitt paket om jag går till dhl.de och anger det kollinummer som Seltmann angav. Det är DHL som sölar, Seltmann har lämnat kollit så att det ankommit godsscanningen på DHLs hub en timme efter att jag fick mailet.

Samma sak för mig. Verkar vara DHL som tar tid på sig att uppdatera sina system.

Nu hamnar inte detta riktigt i rätt tråd men vi kanske kan göra om denna tråd till en tyskimportstråd, annars skapar jag en ny på begäran.
Har spanat lite på en ny grovdammsugare och främst då på Fein Dustex 25 från Axminster, dock har den ju UK-uttag i dammsugare och det verkar vara lite osnyggt.
Men nu hittade jag denna sida.
http://www.louistools.de/catalog/product_info.php?products_id=23703&language=en
Frakten skulle bli 26€, så totalt 246€, ca 2400 kr med frakt, Axminster så skulle totalpriset bli 231£, ca 2500 kr för Dustex 25.

Så någon som har erfarenheter av LouisTools?
Verkar vettigt när man kan välja engelska på deras sida t.o.m.

Bezt skrev:
Så någon som har erfarenheter av LouisTools?
Verkar vettigt när man kan välja engelska på deras sida t.o.m.
Hände weg!!!!!:@

Geizhals omdömen q(;^;)p

Man ska alltid kolla upp tyska butiker hos dom större prissökarsiterna, exakt samma som man gör i Sverige med Prisjakt/Pricerunner.

Bezt skrev:
[länk]
Frakten skulle bli 26€, så totalt 246€, ca 2400 kr med frakt, Axminster så skulle totalpriset bli 231£, ca 2500 kr för Dustex 25.
.
kolla här istället... samma pris, goda omdömen och 10€ i frakt!

Oj, tack för tipset, tur man inte tryckte på beställa knappen direkt.
Nån som har beställt från www.voelkner.de?

Redigerat:
Har den 31 feb lagt en beställning hos seltman.. Sammanlagt 500 euro och har därefter fått två mail som såvitt jag förstått bekräftat ordern. Dock inget paketnummer el liknande.. Så kom det i veckan ett mail med ett bifogat dokument i PDF-format som vad jag kan förstå verkar vara en avbeställning? Ingen info om varför eller liknande.

Betalade med VISA-kort då jag la beställningen men har som sagt inte fått något mail om att bekräfta med adress eller liknande.. Någon annan som fått liknande mail från Silvio?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.