27 440 läst · 219 svar
27k läst
219 svar
Recension Shop-Seltmann.
Fyfan....vilken kundservice. Dom fattar INGENTING ALLS!!! Jag tog hjälp av min mamma som är tyskalärare och skrev ett mail där jag frågade vilken information som behövs för att jag skall kunna betala med mitt VISA kort (har inte Paypal till företaget). Svaret blev: Vi hittar ingen information om dig därför kan du inte betala med VISA kort. Vad är det för djävla information då??? Jag har ju frågat ett stort antal gånger nu och kortet funkar på alla andra ställen som jag handlar över nätet.
Nåväl...lägger en ny order på samma prylar och väljer förskottsbetalning via bank. Har endast de 2 varor i varkorgen som jag skall handla. Efter en minut kommer ett mail med betaöningsinformation. Nu är det dubbel uppsättning av grejerna, dels dem jag nyss beställde samt dem jag betalade med kortet som de har skickat tillbaka pengarna för.
Nåväl...lägger en ny order på samma prylar och väljer förskottsbetalning via bank. Har endast de 2 varor i varkorgen som jag skall handla. Efter en minut kommer ett mail med betaöningsinformation. Nu är det dubbel uppsättning av grejerna, dels dem jag nyss beställde samt dem jag betalade med kortet som de har skickat tillbaka pengarna för.
Det handlar inte om det. Seltmann erbjuder betalning med visa som alternativ. Helt klart fungerar det eftersom de fick mina pengar. Jag vill ha reda på anledningen till att de sände tillbaka pengarna och varför det fattas ca 10 EUR efter detta. Deras totalkassa kundtjänst tycks inte kunna svara på något alls. Jag handlar från andra ställen i Tyskland samt USA med samma kort utan problem. Kortet är Verified by VISA, adressen och kortinnehavare är exakt samma som jag uppgett i kontot hos Seltmann.Nimajneb skrev:
Hittils har deras agerande kostat mig ca 10 EUR, jag har inte fått mina maskiner som jag behöver. Jag vill ha en förklaring till varför. Sen skiter jag i att det funkar med Paypal.
Dom har väl blivit blåsta tidigare.
I Sverige är det ganska vanligt att utländska kort inte accepteras på internethandel så det är nog samma sak i Tyskland.
Men som tur är erbjuder dom ju alternativ så det är ju inget att bråka om just den frågan.
I Sverige är det ganska vanligt att utländska kort inte accepteras på internethandel så det är nog samma sak i Tyskland.
Men som tur är erbjuder dom ju alternativ så det är ju inget att bråka om just den frågan.
Det märkliga är ju att pengarna reserveras på kontot..Nimajneb skrev:
Och efter att man mailat foton som styrker att man är den man är så kommer dom åt pengarna?
För inte lär de skicka mailet med fotot vidare till sin bank, gissar jag iaf.
Och skulle nån handla där med stulet kort, så lär väl inte Seltmann torska på det, eller?
Jag har en likande historia med Axminster. Jag handlade med VISA och de reserverade pengarna. Sen kom ett mail som sa att de cancelerade ordern pga att de inte kunde verifiera adressen. Reservationen skulle släppa om någon dag... Attans tänkte jag började rota i detta.
Varken VISA eller min bank lämnar ut namn-, kort- eller adressuppgifter, alltså kan inte näthandlare verifiera adressen. Detta är en säkerhet för oss kunder och en del av banksekretessen (+ att banken inte vill bli av med sina kundregister bakvägen...)
Efter ett samtal med min bank så fick jag numret (i detta fall till spärrservice) som kunde hjälpa mig. Banken kan på begäran verifiera namn-, kort- och adressuppgifter åt en näthandlare, och då svara "JA namn, kortnummer och adress stämmer" eller "NEJ namn, kortnummer och adress stämmer inte", via FAX. Faxnummer fick jag också
Mailade Axminster och berättade att de kan faxa namn, adress och kortnummer och få det verifierad av min bank via fax. 30 minuter senare fick jag mail om att att var OK och ordern på väg. d^_^b
Alltså, kolla med din bank hur du skall göra för att tyskarna skall kunna verifiera att du är du.
Samma dag handlade jag av Voelkner, utan några som helst problem. Olika mellan olika handlare, alltså inget nationellt regelverk, eller EU dito för den delen... Upp till var och en, min tolkning...
/Kilensnickare
Varken VISA eller min bank lämnar ut namn-, kort- eller adressuppgifter, alltså kan inte näthandlare verifiera adressen. Detta är en säkerhet för oss kunder och en del av banksekretessen (+ att banken inte vill bli av med sina kundregister bakvägen...)
Efter ett samtal med min bank så fick jag numret (i detta fall till spärrservice) som kunde hjälpa mig. Banken kan på begäran verifiera namn-, kort- och adressuppgifter åt en näthandlare, och då svara "JA namn, kortnummer och adress stämmer" eller "NEJ namn, kortnummer och adress stämmer inte", via FAX. Faxnummer fick jag också
Mailade Axminster och berättade att de kan faxa namn, adress och kortnummer och få det verifierad av min bank via fax. 30 minuter senare fick jag mail om att att var OK och ordern på väg. d^_^b
Alltså, kolla med din bank hur du skall göra för att tyskarna skall kunna verifiera att du är du.
Samma dag handlade jag av Voelkner, utan några som helst problem. Olika mellan olika handlare, alltså inget nationellt regelverk, eller EU dito för den delen... Upp till var och en, min tolkning...
/Kilensnickare
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Recensionsajters pålitlighet
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Recensioner Totalentreprenad Kungsbacka
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Någons som har recension om Thermex Derby köksfläkt?
Kök -
Recension Metabo TS254 bordssåg
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Recension cirkelsåg Hikoki C6MEY
Verktyg, Maskiner & Fordon