27 440 läst · 219 svar
27k läst
219 svar
Recension Shop-Seltmann.
Nu kanske man hade tur, i lördags så fanns 10.8v paketet i seltmann shoppen igen, dock rödmarkerat med 7 dagars leveranstid, slängde iväg en beställning på det plus snabbladdaren och igår så skickades det, idag så är paketet borta från hemsidan igen, vi får se vad som skickades, vore ju ganska meningslöst att bara få snabbladdaren
Om du betalade före leverans vet du väl vad dem skickar?!robin_bockman skrev:Nu kanske man hade tur, i lördags så fanns 10.8v paketet i seltmann shoppen igen, dock rödmarkerat med 7 dagars leveranstid, slängde iväg en beställning på det plus snabbladdaren och igår så skickades det, idag så är paketet borta från hemsidan igen, vi får se vad som skickades, vore ju ganska meningslöst att bara få snabbladdaren
/Mats
Måste säga att efter att ha strulat med betalningar och makulerade ordrar pga av att en vara av fyra saknas och seltmanns ovilja att svara på de mest enkla mail så måste jag säga att det nog, vad det gäller service är ett av de sämsta företagen jag någonsin haft att göra med.. Är inte särskilt kräsen men jag förutsätter att man får svar på mail. Har aldrig stött på detta tidigare trots att jag under flera år handlat från diverse olika länder..
Jovisst, det gick genom paypal och på leveransen så står båda produkterna med, så jag är inte direkt orolig, mest förvånad att jag lyckades logga in och beställa under den korta tidsrymd som paketet fanns i lager igen...
Du beskriver ungefär hur jag kände mig första gången jag försökte handla av Seltmann vilket jag beskrivit här i forumet tidigare. Då svor jag på att inte handla där igen. Sedan dess har jag med stor framgång handlat flera gånger i årTokv41 skrev:
Konstigt att en del affärer verkar skötas helt klanderfritt och andra förvandlas helt till en katastrof ur kundens synvinkel. Man undrar stilla vad för mekanismer som avgör vilket det blir. Senast beställde jag 8 artiklar varav 6 inte fanns i lager. Allt levererades problemfritt. Det enda jag gjort är att gå över till Paypal, sedan dess får jag både leverans och svar på mail. Känns onekligen lite instabilt när man läser att en del kunder fortfarande har problem av samma slag som jag upplevde. Men han har bra priser på en hel del prylar, snabba leveranser när det finns i lager och låg fraktkostnad.
Jag hade förstått det om det var så att jag skällt eller liknande i mina mail men jag har enbart ställt frågor som om de tex kan skicka resterande varor från ordern utöver de som inte fanns i lager men inte ett enda mailsvar.. Och jag använde också Paypal andra gången jag beställde..Lostorp skrev:Du beskriver ungefär hur jag kände mig första gången jag försökte handla av Seltmann vilket jag beskrivit här i forumet tidigare. Då svor jag på att inte handla där igen. Sedan dess har jag med stor framgång handlat flera gånger i år
Konstigt att en del affärer verkar skötas helt klanderfritt och andra förvandlas helt till en katastrof ur kundens synvinkel. Man undrar stilla vad för mekanismer som avgör vilket det blir. Senast beställde jag 8 artiklar varav 6 inte fanns i lager. Allt levererades problemfritt. Det enda jag gjort är att gå över till Paypal, sedan dess får jag både leverans och svar på mail. Känns onekligen lite instabilt när man läser att en del kunder fortfarande har problem av samma slag som jag upplevde. Men han har bra priser på en hel del prylar, snabba leveranser när det finns i lager och låg fraktkostnad.
Sen blir man ju lite fundersam då Seltmann makulerar hela ordern på 800 euro tror jag den sista orderna var, för att monsterkitet inte går att leverera men sedan någon dag senare så beställer andra kitet och de skickar det några dagar efter?
Som sagt den sämsta servicen jag personligen vart med om.. Ringde också och fick till slut tag i dem på telefon men det fanns ingen som förstod engelska.. Det är iof inget jag kan klandra dem för men deras brist på mailrespons är under all kritik..
Kan ju vara så att de är ett litet företag med huvudmarknad Tyskland och det är där de säljer merparten, sedan har vi andra upptäckt att de har bra priser. Så här får man nog acceptera lite brister till förmån för priset.
Inget att hänga upp sig på, jag tar gärna "stök" om jag sedan är nöjd med vad som levereras och priset det rätta.
Sedan kan man väl ställa upp och göra en "fulöversättning" från svenska/engelska med t.ex. Google översättning till tyska om man vill kommunicera via mail.
Inget att hänga upp sig på, jag tar gärna "stök" om jag sedan är nöjd med vad som levereras och priset det rätta.
Sedan kan man väl ställa upp och göra en "fulöversättning" från svenska/engelska med t.ex. Google översättning till tyska om man vill kommunicera via mail.
Har skickat mail på tyska men samma resultat där. Har svårt att se varför man ska acceptera att mail inte besvaras men det är ju min personliga åsikt bara...AndersS skrev:Kan ju vara så att de är ett litet företag med huvudmarknad Tyskland och det är där de säljer merparten, sedan har vi andra upptäckt att de har bra priser. Så här får man nog acceptera lite brister till förmån för priset.
De kan ju ha ett tokgrinigt spamfilter, eller så är det ditt som står. Bocka i mottagnings- och läskvitto på mailen du skickar?
Jag har inget spamfilter alls men det har faktiskt slagit mig att det kan vara så att mina mail inte når fram men jag betvivlar det då jag även svarat på mail från Silvio och dels skickat till deras adress som de skrivit ut på sidan..Tobbe Arnesson skrev:
Sak samma, kommer personligen inte beställa från seltmann trots att det verkar fungera bra för andra.. Som jämförelse skickade jag en fråga till två engelska siter och undrade ang en produkt och inom 20 min hade båda svarat.. Det väger för min del upp några hundralappar i pris...
Ja, inte låter det som någon butik jag skulle handla av - om de inte har alldeles extraordinärt lägre pris.
Måste finnas fler tyskar om man inte vill krångla med britternas sladdar?
Måste finnas fler tyskar om man inte vill krångla med britternas sladdar?
Mjo, de va nog precis va de har/hade.Tobbe Arnesson skrev:
Monsterkiten var overkligt billiga, jag fyndade en Bosch 14,4V Li skruvdragare med 3.0Ah batterier + extra L-boxx för 2600:- , kostar från 4500:- här.
Jo lokal svensk butik är ofta mycket dyrare oavsett vad man ska handla, men hur står sig brittiska eller andra tyska butiker i jämförelse?
Mycket av de Boschgrejer jag kollat på har Seltmann varit billigare på, UK är inget direkt alt. för mig med tanke på elkontakterna.Tobbe Arnesson skrev:
Fraktkostnaden från Seltmann är ju inte heller att förakta (13,90 upp till 35kg).