Beställde 26:e mars men har ännu inte fått någon info mer än en bekräftelse att betalningen gått igenom.. Paketet verkar inte ha skickats.. det var tre rödmarkerade varor plus en som fanns i lager...

Nu verkar "monsterpaketet" definitivt vara slutsålt, fick email från Seltmann idag att pengarna betalas tillbaka :(

/Mats

P.S Men varför sörja kommer säkert fler fina paketpriser :)) D.S

Seltmann har även plockat bort det fina settet från hemsidan.

Gillar slutklämmen Kolonist :)
"P.S Men varför sörja kommer säkert fler fina paketpriser :)) D.S"

Hej!
Även jag fick det fina avbeställningsmailet :( .
Hade suttit fint med lite nya dragare innan sommarens projekt.

Hur blir det för mig som betalade med Paypal, med återbetalningen?

Jag skickade mitt kontonummer i IBAN-format och BIC-kod för banken och bad dem sätta in slantarna där. Blir intressant att se om de orkar göra betalningen dit.

IBAN-kontonummer kan man räkna ut på sin banks hemsida. Det är en EU-standard för kontonummer, om jag förstått det rätt.

Någon som vet om jag kan hitta monsterpaketet hos någon annan säljare?!

/Christer

chrillo skrev:
Jag skickade mitt kontonummer i IBAN-format och BIC-kod för banken och bad dem sätta in slantarna där. Blir intressant att se om de orkar göra betalningen dit.

IBAN-kontonummer kan man räkna ut på sin banks hemsida. Det är en EU-standard för kontonummer, om jag förstått det rätt.

Någon som vet om jag kan hitta monsterpaketet hos någon annan säljare?!

/Christer
Finns på andra tyska sajter för 290Euro har jag sett. Sök på "GSR/GDR/GWI/GOP/GLI".

Kanon. Testade att göra samma sak där med Iban & bic. Får hoppas att det inte blir allt för krångligt.

// Andreas

Någon som kan översätta den delen som handlar om banken till mig? Förstår att de inte kan leverera varan, (oklart vilken iof och om de kommer skicka resten av beställningen) men behöver jag skicka något kontonummer eller skickas pengarna automatiskt tillbaka till det kontot varifrån betalningen skedde via Paypal?

Hade vart bar att få veta om de tänkt skicka resten av ordern men de svarar inte i telefon och ej heller på mail oavsett om de är skrivna på tyska eller engelska.. Och jag har enbart frågat om de kommer skicka resten av varorna eller om hela ordern är makulerad..

"Leider ist und bei diesem Artikel ein Bestandsfehler unterlaufen, wir mussten nachbestellen.
Heute haben wir leider die Info bekommen das der Artikel nicht mehr lieferbar ist. Aus dem Grund mussten wir Ihren Auftrag stornieren Dafür entschuldige ich mich in aller Form. Bereits gezahlte Beträge werden umgehend erstattet, sollte sie per Bank (nur dann, Zahlungen über PayPal gegen dahin zurück) überwiesen haben bitte die Bankdaten für die Rücküberweisung, danke."

Tokv41 skrev:
Någon som kan översätta den delen som handlar om banken till mig? Förstår att de inte kan leverera varan, (oklart vilken iof och om de kommer skicka resten av beställningen) men behöver jag skicka något kontonummer eller skickas pengarna automatiskt tillbaka till det kontot varifrån betalningen skedde via Paypal?

Hade vart bar att få veta om de tänkt skicka resten av ordern men de svarar inte i telefon och ej heller på mail oavsett om de är skrivna på tyska eller engelska.. Och jag har enbart frågat om de kommer skicka resten av varorna eller om hela ordern är makulerad..

"Leider ist und bei diesem Artikel ein Bestandsfehler unterlaufen, wir mussten nachbestellen.
Heute haben wir leider die Info bekommen das der Artikel nicht mehr lieferbar ist. Aus dem Grund mussten wir Ihren Auftrag stornieren Dafür entschuldige ich mich in aller Form. Bereits gezahlte Beträge werden umgehend erstattet, sollte sie per Bank (nur dann, Zahlungen über PayPal gegen dahin zurück) überwiesen haben bitte die Bankdaten für die Rücküberweisung, danke."
Det är samma mail som jag fick och som jag förstår det så har hela ordern blivit avbruten och pengarna skall skickas tillbaka.

Enligt Google translate:

Tyvärr för denna post och undergräver en inventering fel, var vi tvungna att ordna.
Idag har vi inte informationen för att få beståndet inte längre artikeln. Av den anledningen vi var tvungna att avbeställa din order ber jag om ursäkt i vederbörlig ordning. Redan betalats ut skall återbetalas omedelbart, de har betalat via bank (endast betalningar genom PayPal för att åka tillbaka dit) låt databanken för pengar, tack. "

// Andreas

Uppenbarligen så är kitet slut hos grossisten, detta bör ju även betyda att dom som tänker beställa från andra siter bör skynda sig. i UK så finns ju Monsterkitet med väska men kostar en bit över 3k.

AndOld... vill du veta vad Seltman skriver (Google övesrättningar kan bli småroliga) så PM:a mig bara

Frågan är bara om de vill ha kontonummer eller liknande eller om det fungerar ändå.. Med google translate blir det ju inte helt klockrent direkt.. Sen fattar jag iof inte varför de andra tre produkterna för sammanlagt 600 euro inte skickas eftersom de finns i lager?

Om nu så är fallet vill säga... Återstår att se för svar från Seltmann räknar jag inte med längre...

AndOld skrev:
Det är samma mail som jag fick och som jag förstår det så har hela ordern blivit avbruten och pengarna skall skickas tillbaka.

Enligt Google translate:

Tyvärr för denna post och undergräver en inventering fel, var vi tvungna att ordna.
Idag har vi inte informationen för att få beståndet inte längre artikeln. Av den anledningen vi var tvungna att avbeställa din order ber jag om ursäkt i vederbörlig ordning. Redan betalats ut skall återbetalas omedelbart, de har betalat via bank (endast betalningar genom PayPal för att åka tillbaka dit) låt databanken för pengar, tack. "

// Andreas

Ja helt klart lite udda med translate. men tycker man ändå får lite hum om vad som sägs.

Skall komma ihåg det Benjamin när det blir andra Tysklands köp.

// Andreas

sblixten skrev:
Finns på andra tyska sajter för 290Euro har jag sett. Sök på "GSR/GDR/GWI/GOP/GLI".
Tack för tipset!

Blev en beställning på N1Shop.de idag. Fick inte betala online (om jag inte missade något). Blir spännande att se vad nästa steg blir. Kanske får pröjsa till DHL när/om de kommer på besök..

290 eur + 15 eur i frakt blev det. Som hittat! :)

Nu står det "bestellt" hos N1shop också så nu ryker nog de sista paketen hos många butiker.

Antar att Bosch är på väg med nya modeller i 10,8 volts serien eftersom dem säljer ut dessa så billigt, någon som sett de nya (förutom GSR-skruvdragaren) modellerna?

Såg att i USA säljs en serie med 12 volts batterier som verkar vara samma som 10,8 volt här, är det samma maskiner?

/Mats

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.