27 389 läst · 219 svar
27k läst
219 svar
Recension Shop-Seltmann.
I Tyskland å får du ingen köparfrossa om du går in på tex Bauhaus eller en vanlig liten Baumarkt. England är lite billigare men klippen är som i Sverige framför allt på nätbutikerTobbe Arnesson skrev:
Jo, jag menade andra webbutiker. Det torde väl finnas någon/några butik som kan konkurrera med Shop-Seltmann om pris kontra kundservice?
Jag tror helt enkelt att det inte går att konkurrera med pris OCH kundservice, gå ned på fredells eller valfri XL butik och börja räkna personal så inser man ganska snabbt att till dom priser som tex Seltmann håller så finns det inga marginaler för strul, det är stora volymer till lågt pris som gäller, och ibland en del galna priser, som ren reklam, lockpriser helt enkelt, dom sitter i alla fall som bokmärke hos mig...
Redigerat:
Instämmer i detta, tycker inte nån av de tyska firmorna har några "pangerbjudanden" direkt på elverktyg om man jämför med handlarna i UK, har kollat mycket på Bosch 10,8V serie sista tiden och britterna har nästan alltid nåt erbjudande riktigt billigt.FredrikR skrev:
Har ju kommit en del nytt i 10,8V serien från Bosch så misstänker att de vill bli av med de gamla modellerna.
Beställde dock en GSR 10,8V av nya modellen från Seltmann, den var bra prissatt:
http://www.shop-seltmann.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=12869&CT=79
/Mats
Jag slog till på en sån på min förra order...Kolonist_1 skrev:Instämmer i detta, tycker inte nån av de tyska firmorna har några "pangerbjudanden" direkt på elverktyg om man jämför med handlarna i UK, har kollat mycket på Bosch 10,8V serie sista tiden och britterna har nästan alltid nåt erbjudande riktigt billigt.
Har ju kommit en del nytt i 10,8V serien från Bosch så misstänker att de vill bli av med de gamla modellerna.
Beställde dock en GSR 10,8V av nya modellen från Seltmann, den var bra prissatt:
[länk]
/Mats
Då kostade den 177.... :| Mycket, nästan på gränsen till dyrt, men ja ville ha en...
Men att den 2mån senare skulle vara nästan 500:- billigare hade man väl inte riktigt räknat med.
Det gäller minsann att ha ögonen på skaft när man söker, verkar som om Seltmann stuvar om rejält i prislistorna just nu:FredrikR skrev:
http://www.shop-seltmann.de/default...Werkzeuge_&_Co.-Elektrowerkzeuge-Akkuger%E4te
Pris: 122 Euro utan ackar laddare.
http://www.shop-seltmann.de/default...Werkzeuge_&_Co.-Elektrowerkzeuge-Akkuger%E4te
Pris: 122,5 Euro
Så för en halv euro får man 2 batterier, laddare + L-boxx!!
/Mats
Dags att pusha upp den här tråden nu när Euron har rasat ner till 9 kr...Seltmann är betydligt billigare än tex Axminster iallafall på alla varor jag skulle köpa
Förutom att det bara är på Tyska så funkar det kanon, betalade via Paypal, fick sen mail och har via tracking-numret koll på var DHL befinner sig i processen....GST 150 för 1400kr på väg
Förutom att det bara är på Tyska så funkar det kanon, betalade via Paypal, fick sen mail och har via tracking-numret koll på var DHL befinner sig i processen....GST 150 för 1400kr på väg
Beställde igår söndag en blå Bosch Skruvdragare gsr 14.4 v-li med dubbla batterier, två l-boxx och bygglampa från Seltmann. 2400 kr. Euro ligger för närvarande på 8.90. Vaknade i morse och då hade de redan packat varorna. Har beställt mycket från Tyskland och vid samtliga gånger har servicen varit fantastisk.
Sent from my HTC Tattoo using Tapatalk
Sent from my HTC Tattoo using Tapatalk
Jag beställde en Makita SP6000 samt 3 småsaker till igår. 3 av totalt 4 artiklar fanns inte i lager. Skall bli intressant att se om de klarar leverera.
Valde att betala med paypal, känns lite säkrare på något sätt :S
Valde att betala med paypal, känns lite säkrare på något sätt :S
http://www.shop-seltmann.de/bosch-10-8-v-lithium-ionen-geraete-komplettset-artikel-15414-0-308.aspx
L-boxx och 3 batterier, dock bara en 60 min laddare.
315 Euro inkl frakt (ca 2 800 kr) är billigtd^_^b
Hade jag inte redan ett skulle jag köpa direkt.
L-boxx och 3 batterier, dock bara en 60 min laddare.
315 Euro inkl frakt (ca 2 800 kr) är billigtd^_^b
Hade jag inte redan ett skulle jag köpa direkt.
Kostade 285.60 den 19/12-2010. Jag var så nära att beställa men fick något annat emellan så jag glömde bort det. Sen var det uppe på ca 296 & nu 301. Varför blir det dyrare? Eller "smyghöjs" det inför en kommande kampanj?foppa72 skrev: