27 398 läst · 219 svar
27k läst
219 svar
Recension Shop-Seltmann.
Jag är väl naiv som tänker att lägger man ner energi på att svara på ett mail så kan man ju göra det så enkelt att förstå som möjligt.
Jag har läst tyska i 3år samt har spenderat mycket tid i Tyskland iom släktband, men gick bet på några av deras svar, men de kanske säger mer om mig
Sen har jag väl nån galen ide om att säljer man till utlandet så kan viss kunskap i engelska underlätta.
Jag är på inget sätt missnöjd med Shop-Seltmann och kommer säkerligen att handla där igen!
Jag har läst tyska i 3år samt har spenderat mycket tid i Tyskland iom släktband, men gick bet på några av deras svar, men de kanske säger mer om mig
Sen har jag väl nån galen ide om att säljer man till utlandet så kan viss kunskap i engelska underlätta.
Jag är på inget sätt missnöjd med Shop-Seltmann och kommer säkerligen att handla där igen!
Nu vart mitt Bosch-kit hemma!
Fungerade klockrent alltihop.
Jag registrerade mig som kund - handlade med mitt Eurocard- kunde följa paketet via länk i email - hemma på 6 dagar - var inte hemma när paketet skulle levereras utan jag tog avi'n som lämnats i brevlådan och knatade in på lokala ICA-affären och hämtade ut paketet.
Om priserna blir/är så fördelaktiga gentemot svenska affärer kommer jag helt säkert handla hos Herr Seltmann igen.
Jag registrerade mig som kund - handlade med mitt Eurocard- kunde följa paketet via länk i email - hemma på 6 dagar - var inte hemma när paketet skulle levereras utan jag tog avi'n som lämnats i brevlådan och knatade in på lokala ICA-affären och hämtade ut paketet.
Om priserna blir/är så fördelaktiga gentemot svenska affärer kommer jag helt säkert handla hos Herr Seltmann igen.
Får man fråga vilket Bosch-kit det var du köpte?woodrat skrev:Nu vart mitt Bosch-kit hemma!
Medlem
· Västernorrland
· 41 inlägg
Paketet går med Deutsche Post/DHL i Tyskland och trackningnummret går inte att använda på DHL's svenska trackingsidor. När du ser på den tyska sidan att paketet landat i Sverige ("Die Sendung ist im Zielland eingetroffen"), ring då till Posten Sverige på 020-232221, ange det tyska numret och du får ett svenskt nummer som kan spåras via www.posten.seagehall skrev:
/baklastaren
Här är tyska DHL-sidan med engelsk text, så blir det lite enklare att förstå. Det är bara att lägga in tracking no (shipment number).baklastaren skrev:Paketet går med Deutsche Post/DHL i Tyskland och trackningnummret går inte att använda på DHL's svenska trackingsidor. När du ser på den tyska sidan att paketet landat i Sverige ("Die Sendung ist im Zielland eingetroffen"), ring då till Posten Sverige på 020-232221, ange det tyska numret och du får ett svenskt nummer som kan spåras via www.posten.se
/baklastaren
R
RtZ
Bannad
· Västra Götaland (Göteborg)
· 356 inlägg
RtZ
Bannad
- Västra Götaland (Göteborg)
- 356 inlägg
Den tyskan jag fick i mina mail kändes väldigt svår att förstå Förstod tyskan bättre på hemsidan faktiskt hehe..FredrikR skrev:
Ja, ser man på, koma varje dag i veckan!FredrikR skrev:
Nu då: http://nolp.dhl.de/nextt-online-public/report_popup.jsp?lang=en
Verktygstokig
· Tumba
· 46 inlägg
http://www.shop-seltmann.de/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=12883&CT=110
Har under en längre tid suktat efter denna såg och hittade nu denna. Beställde den i Torsdags och betalade via Paypal. I Tisdag mitt på dagen så stod Dascher en halv timme innan bestämd tid och lastade av den i garaget. Kan bara säga kanon leverans.. Och jag tror att det var ett rätt så bra köp kanske. Trots att frakten gick på modiga 56euro. Iof. så vägde pallen 88kg så lite kostar det ju att få den från Tyskland och hit.
Men som sagt var är mycket nöjd. Skulle nog ha passat på och handlat lite mer på en gång..
Har under en längre tid suktat efter denna såg och hittade nu denna. Beställde den i Torsdags och betalade via Paypal. I Tisdag mitt på dagen så stod Dascher en halv timme innan bestämd tid och lastade av den i garaget. Kan bara säga kanon leverans.. Och jag tror att det var ett rätt så bra köp kanske. Trots att frakten gick på modiga 56euro. Iof. så vägde pallen 88kg så lite kostar det ju att få den från Tyskland och hit.
Men som sagt var är mycket nöjd. Skulle nog ha passat på och handlat lite mer på en gång..
Diskussionen om den jordade stickkontakten flyttade hit: http://www.byggahus.se/forum/el/140450-utlaendsk-jordad-stickkontakt-till-dammsugare.html
//mod
//mod
Med tanke på tråden som knoppades av tog upp att Seltmann levererade en nätansluten pryl avsedd för Danmark till Sverige undrar jag om det är någon som har beställt nätanslutna verktyg utan att få en stickkontakt som måste bytas?
Funderar på att plocka tigersåg och eventuelt målarsprutan från Bosch från Seltmann då de billiga och euron är låg.
Funderar på att plocka tigersåg och eventuelt målarsprutan från Bosch från Seltmann då de billiga och euron är låg.