FredrikR skrev:
Nej det stämmer att beloppet är reserverat, dock verkar inte Seltmann vara så snabbkommunicerade eller intresserade av lösa ev. problem.
De er synd, For jeg har handlet der et par ganger. Det har gått raskt og effektivt. De burde jo være istand til å løse et så enkelt problem.

Får hoppas på mailsvar imorrn om inte annat, ska även ringa kortutställaren och se om det förstår varför det krånglar.
Och det är ju precis raskt och effektivt man vill att det ska vara när man klickat på 'SUBMIT ORDER' (och liknande) :)

Fick ett mail som jag tolkade som positivt igårkväll, mitt i 5milen ;)
Det var svaret på det mailet där jag bifogat ett foto där MC´t, körkortet och en räkning gick att se.
Mailade Silvio Seltmann nu på morgonen och frågade om allt var ok, och för nån minut sen trillade en bekräftelse in att ordern packas. :)

Så det verkar lösa sig för mig med kortbetalningen.

Paketet är på väg :) woho! Var lite orolig att jag skulle få vänta då en av artiklarna jag beställt hunnit ta slut medans jag försökt övertyga dom om att jag är jag, och att kortet jag vill betala med är mitt. Men så blev inte fallet :)

FredrikR skrev:
Paketet är på väg :) woho! Var lite orolig att jag skulle få vänta då en av artiklarna jag beställt hunnit ta slut medans jag försökt övertyga dom om att jag är jag, och att kortet jag vill betala med är mitt. Men så blev inte fallet :)

Så det var det som det hängde på. Dom litade inte på att kortet var ditt alltså? Samma som PTP i UK då.

Tog en chansning med E-kort (korkat, ja kanske det) och summan reserverades men inget mer hände. Mailade nyss om eventuella problem och fick svar på typ 5 minuter + att betalningen gick igenom.

Svaret:

Guten Tag
danke für Ihre Bestellung. Alle Bestellungen die auf Rechnung, mit Lastschrift oder Kredikarte bezahlt werden sollen, werden auf Personenbezug geprüft , d.H. es werden Adressendaten abgeglichen, ist der Kunde mit vollständigen Namen unter angegebener Adresse gemeldet,oder stimmen Kontodaten und Käufer überein, u.ä.? Ihre Lastschrift können wir nicht ausführen da die Auskunpft nicht befriedigend war. Bitte entscheiden Sie bitte ob sie den Artikel per Vorkasse, Paypal oder Nachnahme bezahlen möchten.
Nachnahme Paket 10,95 Euro incl. Versand
(sollte es ein größerer artikel sein der per Palette versendet werden muß ,dann kostet die Nachnahme per Palette 55 Euro incl.Versand)
Per Vorkasse bezahlen an:

+ en del annat såsom Kto , BLZ , IBAN och BIC nr.

per Paypal. Button " Geld senden" an: paypal@shop-seltmann.de
Danke für ihr Verständnis

Förstod inte riktigt googleöversättningen. Någon som vet vad han vill att jag ska göra?

Redigerat:
LLLVäxjö skrev:
Tog en chansning med E-kort (korkat, ja kanske det) och summan reserverades men inget mer hände. Mailade nyss om eventuella problem och fick svar på typ 5 minuter + att betalningen gick igenom.

Ihre Lastschrift können wir nicht ausführen da die Auskunpft nicht befriedigend war. Bitte entscheiden Sie bitte ob sie den Artikel per Vorkasse, Paypal oder Nachnahme bezahlen möchten.
Det står att dom inte kunde verifiera att ditt "fakekort" och din adress och nam matchade. Därför ber dom dig istället att använda paypal, förskott eller postförskott.

ClasseClas
Det är inte helt ovanligt att en del företag vill dubbelverifiera kortägare och leveransadress. Även om detta gör att affären drar ut på tiden, så är det ett sundhetstecken att leverantören gör denna säkerhets- och kvalitetskontroll. Jag var med om det när jag köpte en dyr projektor från USA för ett tag sen.

Annars är det PayPal som gäller alla dar i veckan!:D

LLLVäxjö skrev:

Svaret:

Guten Tag
danke für Ihre Bestellung. Alle Bestellungen die auf Rechnung, mit Lastschrift oder Kredikarte bezahlt werden sollen, werden auf Personenbezug geprüft , d.H. es werden Adressendaten abgeglichen, ist der Kunde mit vollständigen Namen unter angegebener Adresse gemeldet,oder stimmen Kontodaten und Käufer überein, u.ä.? Ihre Lastschrift können wir nicht ausführen da die Auskunpft nicht befriedigend war. Bitte entscheiden Sie bitte ob sie den Artikel per Vorkasse, Paypal oder Nachnahme bezahlen möchten.
Nachnahme Paket 10,95 Euro incl. Versand
(sollte es ein größerer artikel sein der per Palette versendet werden muß ,dann kostet die Nachnahme per Palette 55 Euro incl.Versand)
Per Vorkasse bezahlen an:

+ en del annat såsom Kto , BLZ , IBAN och BIC nr.

per Paypal. Button " Geld senden" an: paypal@shop-seltmann.de
Danke für ihr Verständnis

Förstod inte riktigt googleöversättningen. Någon som vet vad han vill att jag ska göra?
Jag fick samma mail, innan dom insåg att jag var jag och att det var mitt kort. :)

Nimajneb skrev:
Det står att dom inte kunde verifiera att ditt "fakekort" och din adress och nam matchade. Därför ber dom dig istället att använda paypal, förskott eller postförskott.
Ok. Frågan är ju då varför summan drogs från kortet om han inte är nöjd med det. Och det står ju ingenting om återbetalning väl?

Sifferposterna som jag nämnde: Kto , BLZ , IBAN och BIC har dom något med paypal att göra?

FredrikR skrev:
Jag fick samma mail, innan dom insåg att jag var jag och att det var mitt kort. :)
Får väl prova det där med att skicka foto på körkort och räkning efter jobbet.

Efter att ha läst den här tråden, så har även jag provat att beställa från dem. För säkerhets skull, betalade jag via PayPal och det funkade smidigt. Fick ett mail som jag körde genom google translate och fick minst sagt tvetydiga besked.

Enligt google translate stod det ungefär "Vi har inte kunnat ta betalt. Varorna skickas omgående."

Efter viss samrådan med bekanta som bott i tyskland så verkar det som att det är lite byråkratspråk inblandat men betalningen ska ha gått igenom.

Nu väntar jag bara på min krysslaser som för närvarande hanteras av DHL i Tyskland. Jag är inte så orolig för den biten, men det blir väl värre när DHL i 'Tokholm får tag i den...

Jag betalade med vanligt Mastercard och det enda som var otydligt och stökade lite var när jag skulle ange CVC-koden och sedan min personliga kortkod. Kan inte återge i detalj, men efter lite knappande så gick beställningen genom. Kan vara lite översättningsproblem med Google och hur man tolkar ordet "kod" då jag har för mig att man vid båda tillfällena översatte till "kod".

LLLVäxjö skrev:
Ok. Frågan är ju då varför summan drogs från kortet om han inte är nöjd med det. Och det står ju ingenting om återbetalning väl?

Sifferposterna som jag nämnde: Kto , BLZ , IBAN och BIC har dom något med paypal att göra?
De begreppen du nämner först är för banköverföring, Paypal är alt.nummer 2 han erbjuder.

FredrikR skrev:
De begreppen du nämner först är för banköverföring, Paypal är alt.nummer 2 han erbjuder.
Ok siffrorna är till för banköverförning, check.

Han har ju redan pengarna så Paypal är väl inget man kan blanda in på det här stadiet eller?
Reggade mig på Paypal innan jag beställde , men kände att jag ville testa med en mindre summa första gången så det var därför jag hoppade det.

En annan sak: Du fotade väl kreditkortet , det kan ju inte jag göra eftersom jag körde E-kort + att jag slarvade bort skärmdumpen från det. Känns som det kan bli besvärligare att övertyga Seltmann om min identitet utan den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.