20 651 läst · 189 svar
21k läst
189 svar
Qvantum QE frånluftsvärmepump
Jag tror jag identifierat "diffen". Har mätare på typ allt i huset (pluggar, inbyggda och på DIN-skena, utom FLVP) och räknade med att denna skulle ta resterande omätt i energi-sidan.perosb skrev:
Qvantum rapporterar troligen "bara" kompressor resp elpatron. Kvar finns då fläkt och cirkulationspump.
Cirk.pumpen är variabel, men fläkten går konstant. Skulle gissa att det på toppen av det Qvantum rapporterar finns 100+50W extra för fläkt & pump.
Ja det skulle komma en uppdatering som gör att man kan välja hur aggressivt elpatronen ska toppa upp värmen i tanken för att ge mer temp så det får att då mer Varmvatten . Innan den uppdateringen så toppade den bara upp närsom Jag kommer direkt att anpassa mha denna för vi är bara två som duschar.perosb skrev:
Fanns det mindre än medel?, tex låg.B Börje Edlund skrev:
Har ni märkt att pumpen atäller om antal personer på vv inställningen helt av sig själv? Igår kikade jag på displayen i pumpen o det var satt till 3 personer. Ställde om till 2 igen.
Just nu gick jagin i appen och den står på 5 st personer plötsligt???? Stälde om till 2 igen.
Just nu gick jagin i appen och den står på 5 st personer plötsligt???? Stälde om till 2 igen.
Hoppas nu verkligen att Qvantum når tillräckligt många deltagare för sin pilot med svenska kraftnät om att pumparna ska kunna vara del i balans kraften och att vi då får ersättning för det.
De hade 50 av 65 vad jag läste senast.
De hade 50 av 65 vad jag läste senast.
Finns det fortfarande möjlighet att ansluta sig till den piloten? Var inne på deras hemsida men hittar inget.P perstr skrev:
Ser att jag också fått ut denna nya version.B Beyond skrev:
Har någon fått en förklaring hur den fungerar? Inte direkt självbeskrivande kan tyckas.
Medel sedan + och ++
Kan tolka den som att första valet är om den ska prioritera varmvatten eller uppvärmning, samt att det andra är temperaturen på vatten ut (kanske ganska värdelöst då man fixar det i blandaren. Skönt iofs att det inte är skållhett vatten som kommer vilket man känner när man spolar bara varmt).
Vidare innebär isf medel att det är precis som förr och att man kan "öka", eller är medel en sänkning av tidigare?
Borde kanske rimligare med en mer logisk 5 gradig skala där man väljer om man vill prioritera uppvärmning eller varmvatten.
Gissar att denna meny kommer att göras om i framtida versioner,
Klicka här för att svara