Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
H
13th Marine 13th Marine skrev:
Idag har posten lyckats skicka en avi för ett brev med en hänvisning till mitt vanliga utlämningsställe, men skicka brevet till ett utlämningsställe på andra sidan stan. :sweat:
Ja, det är märkligt, själv fick jag ett brev handskrivet att jag hade paket att hämta 9 mil ifrån mig. Den som skrev kuvertet borde ju kanske har förstått att något var fel. Paket var rätt adresserat.
 
H HEM2121 skrev:
Ja, det är märkligt, själv fick jag ett brev handskrivet att jag hade paket att hämta 9 mil ifrån mig. Den som skrev kuvertet borde ju kanske har förstått att något var fel. Paket var rätt adresserat.
Jag misstänker att mitt redan gallrats vid sorteringen, annars hade de inte fyllt i hela adressen inkl postnummer.
Vill dra till minnes att när de gör det "i fält" så skriver de på sin höjd namnet.
Så jag tror den hamnat på fel vagn eller så.
 
Jag fick ett paket från Tyskland i går.
Det aviserades via sms av PostNord i måndags, med förfrågan om var jag ville ha det levererat och när.
Alternativet som jag valde, var hemma vid dörren och på torsdag.
Och kl 14.30 i går, när posten brukar levereras vid våra brevlådor 300 m bort, svängde den blå bilen runt vår gårdsplan och jag fick mitt 15 kilos paket plus lite reklam och några brev.
Perfekt service (y) (y) (y)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
richardtenggren
Men du har väl lantbrevbärare? :)
Tycker de oftast är toppen, annat med de som bara kör paket!
 
  • Gilla
vcx och 2 till
  • Laddar…
Jag har ett nytt bottennapp från PostNord som jag rapporterat om i Amazon-tråden:
- https://www.byggahus.se/forum/threa...agit-upp-portarna.394398/page-30#post-3985212

I korthet, PostNord väntar på att jag skall agera på e-mail och SMS som de skickat till mig trots att de inte har varken e-postadress eller mobilnummer till mig (men systemet fungerar så). Hade jag inte börjat gräva djupare i detta så hade kanske paketet skickats tillbaka. Paketet har nu legat i 11 dygn på postterminalen utan att jag fått någon avisering.
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
Tollbert och 3 till
  • Laddar…
Svartvit bild av tre män i fedorahattar som konfronterar en sittande man, samt textbalong med skämt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Älska
  • Gilla
MariaiÖstergötland och 11 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har ett nytt bottennapp från PostNord som jag rapporterat om i Amazon-tråden:
- [länk]

I korthet, PostNord väntar på att jag skall agera på e-mail och SMS som de skickat till mig trots att de inte har varken e-postadress eller mobilnummer till mig (men systemet fungerar så). Hade jag inte börjat gräva djupare i detta så hade kanske paketet skickats tillbaka. Paketet har nu legat i 11 dygn på postterminalen utan att jag fått någon avisering.
Jag hade först bokat utkörningen till idag, men bokade strax därefter om den till imorgon då jag kom på att jag inte skulle vara hemma idag, det står vid sökning på försändelse-ID (utan blanktecken, de fungerar ju inte - se Amazon-tråden) att paketet skall komma imorgon. Gissa om frugan var förvånad när PostNord kom med paketet idag, precis när hon kom hem?

PostNord går från klarhet till klarhet.
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Ett utlandspaket som skulle hemlevererats med PostNords lantbrevbärare igår kom idag.

En dags försening, så vadå..
det anmärkningsvärda här är att det var det lokala taxibolaget som körde ut den och flertal andra paket som han hade i bilen. Chauffören sa att PostNord inte hinner med så de har anlitat lokala taxibolag till distribuering.

Definitivt över min förväntan, jag blev väldigt glad och nöjd för detta.
Tummen upp för PostNord.
 
  • Gilla
  • Wow
Hasse C och 7 till
  • Laddar…
Jag skickade ett paket till spanien häromdan... Statusen enligt correos.es och Google translate är just nu:
"Leverans i leverans för leverans"

Jag gissar att det pågår någon form av leverans?
 
  • Haha
  • Gilla
nissenhj och 8 till
  • Laddar…
Blev lite förvånad igår. Här kom en skåpbil från PostNord brummande på gångbanan. :surprised:
Snabb effektiv leverans, inget onödigt prat och han behövde inte ens ringa på. ;)
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Fick en avisering om ett paket i appen i Tisdags, bokade utkörning till igår, och fick det utan problem.
Ett paket med ett fräshuvud från Banggood, så jag var mest positivt överraskad att det redan kom och utan tull etc.

Idag fick jag en avi med en påminnelse om att det legat hos dem ett tag.
Kollade då lite närmare på historiken.
Visade sig att paketet kom in i landet den 9:e, Framme hos mitt lokala postkontor strax söder om Stockholm den 10:e.
Sedan gjorde det en tur till Norge! innan jag blev aviserad den 14:e :D
 
  • Gilla
  • Wow
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Man undrar lite om paketen flängde runt lika mycket förr när man inte kunde följa dem i historiken?

Mitt senaste paket fick jag ett SMS om att det skulle levereras till dörren före kl 18, och jag behövde inte vara hemma (nu var jag det ändå, och har från mitt arbetsrum uppsikt över såväl postlåda, uppfart och förstutrapp). Klockan blev 18 och inget paket. Jag gick in på historiken och såg att paketet hade lastats på bil för utkörning tidigt på morgonen.
Ingen mer notering just då, men nästa dag kunde man läsa att det återkommit till sorteringscentralen och på nytt lastats på bil för utkörning, och senare samma dag kom det! Dock inget nytt SMS om förseningen.

Troligen hade väl chauffören på dag ett inte hunnit med allt på sin runda, utan fått ta med sig en del paket tillbaka till centralen.
 
KristinaRT
Om man vill ha underhållande men tragisk läsning kan man kolla på PostNords FB sida - jag växlade mellan skratt och gråt när man ser bilder på paket som de lyckats misshandla.

En person meddelade att innehållet inte tålde att bli överkört med bil vilket personen antog hade skett eftersom man såg däckmärken på förpackningen....
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
På tal om underliga försändelsevägar. Jag beställde en begagnad bakaxel till dotterns mopedbil från en säljare nere i Italien som jag hittade på Ebay. Jag betalade för axeln och vad jag minns ett väldigt lågt fraktpris. Tror det var 125 eller 175 kronor. Det skulle skickas med DHL och jag fick tracking nummer och allt. Numret fungerade och man så hur försändelsen lämnade den italienska säljare och gick vidare. Efter ett dygn var godset i Belgien, nästa dygn i Danmark. Och nu tänkte man att detta går ju väldigt fort. Sedan hände inget på en hel vecka. Först den åttonde eller om det var den nionde dagen efter att godset lämnade säljaren så kom det en ny uppgift på trackingnummrets internetsida och då var godset nere i södra Tyskland. Sedan gick det ytterligare en vecka innan nästa information dök upp och då var godset faktiskt i Malmö och där låg det ytterligare i 14 dagar innan det helt plötsligt började röra på sig och närma sig Göteborg med utkörning någon dag senare. Paketens vägar är outgrundliga och konstiga....
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 4 till
  • Laddar…
R roli skrev:
- - - -då var godset nere i södra Tyskland. - - - plötsligt började röra på sig och närma sig Göteborg med utkörning någon dag senare. Paketens vägar är outgrundliga och konstiga....
Det var inte så att det skulle till Hamburgsund och råkade ta vägen förbi Hamburg? :crysmile:
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.