Verkar Posten fuska med utdelningen hos dig?

  • Jag får alltid mina paket som förväntat

    348 Röster 40,3%
  • Ibland verkar de missa att jag är hemma

    156 Röster 18,1%
  • Mer regel än undantag att de inte levererar

    328 Röster 38,0%
  • Jag använder inte Posten

    31 Röster 3,6%
  • Antal röster
    864
Så klart finns det undantag var oss e bekant för nåt år sen han berättar att deras lokala ombud hade stängt när dom själva tyckte inga fasta tider men sen har jag hört från små Ica Konsum handlare att tröttnat på att vara ombud för posten för det innebär så mycket extra jobb och det tar mycket plats i butiken speciellt runt jul sen var det några som prata om inbrotten hade gått upp på grund av alla packeten dom ville inte utsätta sina anställda för mer risk
 
Med risk för att vara tvärsomgubbe så undviker jag hemleverans, just för att slippa vara hemma en viss tid, föredrar utlämningsställe.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Myrstacken
Har en vän som köpte en jättestor studsmatta i 20-30k klassen..
Han tog ledigt från jobbet och var hemma hela fredagen och var ute i trädgården och grejade..
Postnord kom aldrig däremot fick han sms om att dom försökt leverera.
Vilket de inte hade..
Antagligen tyckte dom att hans leverans var för stor och jobbig.

Han ringde dom och var vansinnig eftersom han tagit ledigt.
Troligen kände dom sig dumma för de körde faktiskt dit med leveransen någon timma senare
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Förklarar en del av problemen i tråden. :)

Tegneserie med en mann som presenterer en gradvis mindre lue, metaforisk illustrasjon av posttjenestereduksjon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 11 till
  • Laddar…
hsd
Nu ska priset upp ;
Under perioden 23 november till 15 januari inför Postnord ett kapacitetstillägg på fyra kronor per kolli för avtalskunder som använder Postnords tjänster MyPack Collect, MyPack Home, Return Drop Off och Return Pickup ( https://www.market.se/nyhet/postnord-hojer-priset-for-att-klara-okade-kostnader-under-black-friday )

Och;
Postnord kommer att höja deklarationsavgiften för att e-handla från länder utanför EU när den nya kemikalieskatten införs 2022.

Då stiger avgiften, som i dag ligger på 75 kronor, till uppemot 200 kronor. ( )https://www.expressen.se/dinapengar/paket-kan-bli-tre-ganger-dyrare-med-nya-skatten/
 
  • Arg
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
"Nåja, om vi nu måste distribuera paket, så ska vi åtminstone se till att de blir så få som möjligt."
 
hsd hsd skrev:
Nu ska priset upp ;
Under perioden 23 november till 15 januari inför Postnord ett kapacitetstillägg på fyra kronor per kolli för avtalskunder som använder Postnords tjänster MyPack Collect, MyPack Home, Return Drop Off och Return Pickup ( [länk] )

Och;
Postnord kommer att höja deklarationsavgiften för att e-handla från länder utanför EU när den nya kemikalieskatten införs 2022.

Då stiger avgiften, som i dag ligger på 75 kronor, till uppemot 200 kronor. ( )[länk]
Asiaterna måste ta detta till sig och börja skicka med andra aktörer!
Jo, jag vet att vissa leverantörer kan man välja Speditionsfirmor men långt ifrån alla.
 
Det räcker ju att dom tecknar ett avtal med t ex Postnord som gör att dom själva kan sköta momsdeklarationen. Det har ju t ex Wish lyckats med.
 
useless useless skrev:
Det räcker ju att dom tecknar ett avtal med t ex Postnord som gör att dom själva kan sköta momsdeklarationen. Det har ju t ex Wish lyckats med.
Och det fungerar?
 
Jag har inte testat, men det ska fungera...

"Under vissa förutsättningar kan moms betalas redan i samband med köptillfället för e-handlade varor utanför EU:s tullunion. I dessa fall kommer försändelserna, efter ankomst till Sverige och efter godkännande av Tullverket, direkt levereras till mottagaren eller till ombud utan krav på annan betalning. I dagsläget har PostNord avtal med e-handelsplattformen Wish. Under förutsättning att moms har betalats på korrekt sätt vid köptillfället behöver du som mottagare inte betala momshanteringsavgift för dessa försändelser."
https://www.postnord.se/ta-emot/hamta/fran-annat-land-import



"Från och med den 1 oktober 2020 tar Wish ut moms/GST och försäljningsskatt i följande länder/amerikanska delstater:
...

  • Sverige (för paket som skickas genom PostNord)
"
https://www.wish.com/tax_policy
 
Frugan har handlat från wish och har aldrig fått nå krav från postnord, men däremot dom få gånger jag handlat från aliexpress så har jag fått krav på moms och tull.
 
T
N nissenhj skrev:
Och det fungerar?
Ja, att döma av de fyra grejer jag handlat från Wish i år. De har dykt upp i brevlådan utan några ytterligare krav. Under samma period har jag beställt kanske 20 grejer via Aliexpress, och typ 18 har stoppats.
 
Off-topic eftersom det inte direkt har med Postnord att göra, men:

i onsdags, på förmiddagen, beställde jag lite öl från Systembolaget.
Fick SMS strax efter lunch på torsdagen att varorna fanns på mitt utlämningsställe.
Då är inte utlämningsstället utanför bolagets centrallager utan det är typ Buttfuckistans Lanthandel, ca 3 mil utanför Utanför. Var tvungen att kontakta affären för att höra om det verkligen var så innan jag cyklade de 3 milen dit, eller om SMS:et hade blivit utsläppt av misstag. Men nej, drickat fanns på plats.
Kommer aldrig sluta kritisera alkoholmonopolet för dess monopolställning men nu måste jag säga att jag var rejält imponerad av leveranstiden.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Off-topic eftersom det inte direkt har med Postnord att göra, men:

i onsdags, på förmiddagen, beställde jag lite öl från Systembolaget.
Fick SMS strax efter lunch på torsdagen att varorna fanns på mitt utlämningsställe.
Då är inte utlämningsstället utanför bolagets centrallager utan det är typ Buttfuckistans Lanthandel, ca 3 mil utanför Utanför. Var tvungen att kontakta affären för att höra om det verkligen var så innan jag cyklade de 3 milen dit, eller om SMS:et hade blivit utsläppt av misstag. Men nej, drickat fanns på plats.
Kommer aldrig sluta kritisera alkoholmonopolet för dess monopolställning men nu måste jag säga att jag var rejält imponerad av leveranstiden.
Systembolagets sätt att hålla dig nykter en stund längre. :rofl: 6 mil kräver koncentration.
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Idag har posten lyckats skicka en avi för ett brev med en hänvisning till mitt vanliga utlämningsställe, men skicka brevet till ett utlämningsställe på andra sidan stan. :sweat:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.