341 785 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
I det rådande mörkret behövs en solskenshistoria.
Beställde öl från Danmark, gick iväg i måndags och var framme 09:47 i Borlänge.
En arbetsdag kvar sen finns det chans att en av de nyss anlända delikatesserna provsmakas.
Beställde öl från Danmark, gick iväg i måndags och var framme 09:47 i Borlänge.
En arbetsdag kvar sen finns det chans att en av de nyss anlända delikatesserna provsmakas.
Självbyggare
· SE4
· 3 173 inlägg
Lite OT men.. vilken butik i Danmark?FredrikR skrev:
Brukar själv handla får Bierloods22 i Nederländerna eller Hopt i Frankrike. Rätt ofta som man får skicka efter både Stigberget och Omnipollo därifrån. Monopolet är sjukt.
Jag måste faktiskt säga att Postnord har fungerat väldigt bra i höst, inga incidenter.
På de leveranser som tagit lång tid har det inte var distributören som varit flaskhalsen, det har varit hos leverantören. Adlibris och H&M, exempelvis, har haft uppenbar kapacitetsbrist i sina lager och det har tagit veckor att få hem varor.
På de leveranser som tagit lång tid har det inte var distributören som varit flaskhalsen, det har varit hos leverantören. Adlibris och H&M, exempelvis, har haft uppenbar kapacitetsbrist i sina lager och det har tagit veckor att få hem varor.
Glasbanken.seT tompaah7503 skrev:
Apex har släppt ett par nu som "bara" kommer på lokala krogar samt Glasbanken.se.
En del har mer tur än andra vad det verkar. Det räcker ju dock att det strular med 1/20 paket för att man skall vara på dåligt humör. Åtminstone jag har mer frekvent än så problem med Postnords pakethantering.K Kane skrev:
Ja man undrar varför? Jag beställde tre identiska förpackningar kattsand. De skickades från England via Tyskland och Danmark, i princip, i tre olika försändelser som tog lite olika vägar och olika tid...K Kane skrev:
Svårt att inse att detta kan bli billigare än att gå till "djuraffären", men det blir det, rejält! I alla fall för mig...
Det är ju för att Amazon inte är en en butik....K Kane skrev:
Det är ett gränsnitt med en massa olika handlare kopplade.
Cdon fungerar likadant.
Kattsandsexemplet är klurigare, kan ha att göra med kollivikter och taxor på frakt som gör det mer lönsamt att dela på det...
Antagligen och att det är tre olika paket förstår jag då vart och ett väger 10 kg. Tre olika försändelser är klurigare att förstå.P PurreP skrev:
Fick dock ett meddelande i stil med att "allt inte fanns hemma och för min bekvämlighets skull har en del skickats". Senare under dagen fanns dock tydligen allt hemma och allt blev skickat så jag undrar... Liknande har även hänt tidigare så jag tror inte det har så mycket med "min bekvämlighet" att göra...
Chafför anländer helt oväntat (hade ingen aning om att paket var på väg), chaffören ringer EN gång på portelefonen och jag missar precis samtalet. Tittar ut direkt för att gå ner och möta chaffören, men denne är redan på väg fort som fan därifrån Alltså kom igen? Kan man inte försöka en extra gång eller slå en signal på mobilnumret? Det finns helt säkert angivet i uppgifterna med paketet.
Alla andra firmor jag fått leverans från som DHL och alla andra har alltid visat god service och vilja att anpassa sig lite när det strulat till sig en aning. Men nä, postnord kan inte vänta på att få dra innan sista signalet gått. Kanske stressad chafför, det kan jag förstå men säger ändå nåt om postnord jämfört med övriga leverantörer.
Alla andra firmor jag fått leverans från som DHL och alla andra har alltid visat god service och vilja att anpassa sig lite när det strulat till sig en aning. Men nä, postnord kan inte vänta på att få dra innan sista signalet gått. Kanske stressad chafför, det kan jag förstå men säger ändå nåt om postnord jämfört med övriga leverantörer.