341 819 läst · 2 152 svar
342k läst
2,2k svar
Postens paketleverans, får det verkligen gå till så här?
Extremt vanligt tyvärr har många bekanta på landsbygden som har stora problem med posten och nu ska dom bara köra ut några gånger i veckan förstår inte hur dom tänker när våra grannländer ökar till 7 dagar i veckan istället här nere kommer det post på lördagen med så 6 dagar i veckan plus brevbäraren bor oftas i socken själv så hon kan ju inte säga att hon vart där men ingen var hemma det blir ju inte så kull att bo i byn med det samvetet
Redigerat:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 399 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 399 inlägg
Jag har varit med om att PostNord sagt att de ringt på min dörr (villa) och jag inte var hemma; detta då jag såg en PostNordbil virra runt, vända på min grannes tomt och sen åka 100 meter till en annan, med samma husnummer fast på angränsande väg.GlennB skrev:Låter som en dålig bortförklaring, menar du(/dom) att om det är ett företagspaket och det visar sej vara en privatadress så skulle den flaggan sättas ?
Det faller på två saker, dels så händer det ofta även på vanliga paket, men sen så är vi många som har lantbrevbärare, och då får man automatiskt gratis hemkörning.
Oh ja.. eller bara kör förbi.. eller troligen inte ens varit i närheten.
Fler med PostNord - att de påstår att de knackat på dörren och ingen var hemma! Det finns en väl synlig ringklocka som ingen annan missat. Sen lägger de en avi i brevlådan, fast vi var hemma.
Åter igen PostNord. Fick avisering om större paket som (sändaren betalt hemleverans för, typ) och gav instruktioner om att de skulle ställa paketet i = inuti växthuset. När jag kom hem, detta var i november 2019, så stod ett stort paket 50X50X50 cm precis utanför växthusets dörrar och det hade hunnit regna på det.
Det av postnord jag skulle få hemkört i början av veckan kom aldrig.Maria T skrev:Jag har varit med om att PostNord sagt att de ringt på min dörr (villa) och jag inte var hemma; detta då jag såg en PostNordbil virra runt, vända på min grannes tomt och sen åka 100 meter till en annan, med samma husnummer fast på angränsande väg.
Fler med PostNord - att de påstår att de knackat på dörren och ingen var hemma! Det finns en väl synlig ringklocka som ingen annan missat. Sen lägger de en avi i brevlådan, fast vi var hemma.
Åter igen PostNord. Fick avisering om större paket som (sändaren betalt hemleverans för, typ) och gav instruktioner om att de skulle ställa paketet i = inuti växthuset. När jag kom hem, detta var i november 2019, så stod ett stort paket 50X50X50 cm precis utanför växthusets dörrar och det hade hunnit regna på det.
Först fick jag ett mail att de försökt leverera och jag måste göra nåt för att boka om eller nåt.
sedan upp till en timme senare så kommer det ett mail att paketet är på väg efter postnord:arn har varit "här och vänt".
Självbyggare
· SE4
· 3 173 inlägg
I veckan levererade tjejen från Postnord ett paket hem fast vår helt människotokiga hund var lös ute på gården. Vet inte hur hon lyckades forcera det studsande och saliverande djuret men jag såg på övervakningskameran att min sambo öppnade dörren för henne till slut.
Klart plus i kanten att paketet blev levererat till dörren. Hade ändå kryssat i att det gick bra att lämna den vid bilarna, utanför grinden som höll hunden inne.
Klart plus i kanten att paketet blev levererat till dörren. Hade ändå kryssat i att det gick bra att lämna den vid bilarna, utanför grinden som höll hunden inne.
Ni som pratar om DHL måste komma ihåg att skilja på DHL Express och DHL Freight.
Freight är ursprungligen ASG och Express är flygfraktföretaget från USA.
Båda ägs av Deutsche Post.
Man kan skicka inrikespaket med båda företagen och det är då olika bilar som hämtar godset i en stor del av landet.
Du kan skicka pallgods med båda och även utrikes med båda två.
Freight är ursprungligen ASG och Express är flygfraktföretaget från USA.
Båda ägs av Deutsche Post.
Man kan skicka inrikespaket med båda företagen och det är då olika bilar som hämtar godset i en stor del av landet.
Du kan skicka pallgods med båda och även utrikes med båda två.
Råkade ut för det vanliga, dvs PostNord påstår sig ha försökt köra ut utan att ha varit ens i närheten.
"jodå, vi har varit där vid tid XX:XX"
Jag frågade då om de hade bytt ut lastbilarna mot flygande mattor vilket förnekades.
När jag sen påpekade att det under natten hade fallit ca 3 cm snö och därmed borde finnas hjulspår och att jag hade filmat det obrutna snötäcket på 100 + från min dörr tillsammans med SMS:et där posten intygar att de har kört på snön, ja då vart det lite tystare.
När jag sen klargjorde att nej, jag kommer inte att hämta paketet eller betala för ny utkörning utan jag tänkte kontakta säljaren och kräva kompensation för att jag inte har fått mina varor i tid samt naturligtvis ge säljaren en kopia på min film. Då gick det helt plötsligt att koppla till en rätt otrevlig chef som inte ville ta något ansvar alls fram tills dess att jag påpekade vad jag hade på film. Då skulle han återkomma vilket han inte gjorde. Dock blev jag uppringd av en förare som hade fått order att se till att mitt paket vart utkört samma em/kväll.
"jodå, vi har varit där vid tid XX:XX"
Jag frågade då om de hade bytt ut lastbilarna mot flygande mattor vilket förnekades.
När jag sen påpekade att det under natten hade fallit ca 3 cm snö och därmed borde finnas hjulspår och att jag hade filmat det obrutna snötäcket på 100 + från min dörr tillsammans med SMS:et där posten intygar att de har kört på snön, ja då vart det lite tystare.
När jag sen klargjorde att nej, jag kommer inte att hämta paketet eller betala för ny utkörning utan jag tänkte kontakta säljaren och kräva kompensation för att jag inte har fått mina varor i tid samt naturligtvis ge säljaren en kopia på min film. Då gick det helt plötsligt att koppla till en rätt otrevlig chef som inte ville ta något ansvar alls fram tills dess att jag påpekade vad jag hade på film. Då skulle han återkomma vilket han inte gjorde. Dock blev jag uppringd av en förare som hade fått order att se till att mitt paket vart utkört samma em/kväll.
Blir ju svårare idag för brevbäraren att säga att dom har vart där för många idag har kamera övervakning
sen är det ju inte bara utkörningen som strular ofta är det ombuden som strular med istället borde posten satsa på såna där skåp som amazon och andra har så man kan hämta ut dygnet runt
sen är det ju inte bara utkörningen som strular ofta är det ombuden som strular med istället borde posten satsa på såna där skåp som amazon och andra har så man kan hämta ut dygnet runt
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 936 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 936 inlägg
Så är det, skriver du något på paketet som låter som ett företagsnamn kommer detta bli utkört, då såklart inte heller detta valideras mot något register.Alfredo skrev:
Lustigt för här på landsbygden är det väsentligt mycket bättre än när jag bodde inne i Sthlm.M maria01 skrev:
Här har vi lantbrevbärare och för det mesta kan man ställa klockan efter honom
kanske blir lynchad i denna tråd men jag beställer väldigt mycket på nätet och har i princip aldrig haft några problem sen jag flyttade ut på just landsbygden
(Enda gången det var problem var då DSV kom med en gigantisk lastbil som gjorde att de hade problem med de gamla telefonledningarna här)