Precis, min tanke är att det ska dubbla som skydd mot att barn och dyngfulla vuxna trillar i och drunkaFredrikR skrev:
Så nu har den chock-klorerats. :wow:
Ska man tippa i algmedel på en gång, eller bör man vänta och se hur resultatet blir efter kloreringen?
Vattnet har en grönaktig ton, har stått utan cirkulation några veckor nu.
<edit>
Efter bara 30min syns det skillnad på färgen, jag avvaktar!

Ska man tippa i algmedel på en gång, eller bör man vänta och se hur resultatet blir efter kloreringen?
Vattnet har en grönaktig ton, har stått utan cirkulation några veckor nu.
<edit>
Efter bara 30min syns det skillnad på färgen, jag avvaktar!
Redigerat:
Jag funderar.. och funderar..
Men jag undrar om jag inte kom på lösningen nu, när jag började författa det här inlägget.
Frisen runt poolen skulle helst av allt vilja ha i samma nivå som trädäcket, har funderat och våndats över hur jag smartast löser detta.
*Bärlinor och golvreglar på plats så att underkant färdig trädäck hamnar 5cm ovan poolsargen.
*På de sidor där golvreglerna bildar "fack" mot poolen kortlar jag mellan golvreglarna (28mm ner från överkant regel), där på kortlingarna låter jag 28x120 sticka in över poolen och kan skruva frisen där i.
*På de sidor golvreglarna ligger på längden mot poolen jackar jag ur för en 28x120 som i sin tur får sticka in över poolen.
*Snickrar ihop den dubbelradiga frisen
*Lägger därefter yttre frisen runt trädäcket för att sedan avsluta med trallen.
Synpunkter på detta!?
Se den mycket pedagogiska skissen nedan.
Men jag undrar om jag inte kom på lösningen nu, när jag började författa det här inlägget.
Frisen runt poolen skulle helst av allt vilja ha i samma nivå som trädäcket, har funderat och våndats över hur jag smartast löser detta.
*Bärlinor och golvreglar på plats så att underkant färdig trädäck hamnar 5cm ovan poolsargen.
*På de sidor där golvreglerna bildar "fack" mot poolen kortlar jag mellan golvreglarna (28mm ner från överkant regel), där på kortlingarna låter jag 28x120 sticka in över poolen och kan skruva frisen där i.
*På de sidor golvreglarna ligger på längden mot poolen jackar jag ur för en 28x120 som i sin tur får sticka in över poolen.
*Snickrar ihop den dubbelradiga frisen
*Lägger därefter yttre frisen runt trädäcket för att sedan avsluta med trallen.
Synpunkter på detta!?
Se den mycket pedagogiska skissen nedan.
Redigerat:
Bra där, en nog så värdefull aspekt att väga in!TeroM skrev:
Tack!
Hela allt, huset, bilen, altanen, hallarna, barnen, katten.. är täckta av "björkfnas" nu.. formligen vräker ner!
Så även poolen.
Det är en myt att allt stannar på en låg kant, se till att poolen är täckt ordentligt när du inte badar så kan du bygga frisen som du vill ha den. Den korta stund poolen är öppen spelar en 5cm kant ingen roll.
Efter Tallinn och Kolmården med Wildfire som var riktigt, riktigt bra, har bärlinor kommit upp.
Isolering runtom plintar är det som gäller nu, sedan börja med golvreglar.
När golvreglarna kommer på kommer formen på däcket att rättas till, bärlinorna är inte parallella eller vinkelräta, men är i våg.
Imorgon är planen att hinna isolera klart, börja med golvreglar och hämta hem ett lass till med golvreglar - och allt detta innan 6års kalaset går av stapeln.
PS. Sa jag att Wildfire var grym? 4 vändor, varav 2 i första vagnen. :wow:
Isolering runtom plintar är det som gäller nu, sedan börja med golvreglar.
När golvreglarna kommer på kommer formen på däcket att rättas till, bärlinorna är inte parallella eller vinkelräta, men är i våg.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Imorgon är planen att hinna isolera klart, börja med golvreglar och hämta hem ett lass till med golvreglar - och allt detta innan 6års kalaset går av stapeln.
PS. Sa jag att Wildfire var grym? 4 vändor, varav 2 i första vagnen. :wow:
Populärt i forumet
-
Bo i tält året om
Socialt & Projekt -
Källaren från 1969 blir som ny: bygga tvättstuga
Socialt & Projekt -
Bara bilder, inga ord. Använd PM om ni har frågor till den som lade upp bilden.
Socialt & Projekt -
Bygga A-framehus och tillhörande garage
Socialt & Projekt -
Dax att göra om sovrummet
Socialt & Projekt